Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#46 2014-08-28 19:29:12

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

1 - Normalne zasady czyli jakie ? bo na pewno nie zrobię że strzelasz na 1000 metrów z testem 2, bo tak by wypadało z testem jeśli by stosować mechanikę łuków i kusz, która w ogóle nie jest przystosowana do strzelania jakimkolwiek machinami.
Moja wersji jest i bardziej realistyczna i antymanczkinowa.
Masz zasięg maksymalny danej broni, do tego masz zasięg podstawowy który jest wyznacznikiem poziomu testu strzału.
Czyli strzelając z tej przykładowej balisty na 35 hexy (245m) ma się test 4.

-Możesz robić jak sobie tam uważasz ale jeżeli łucznik może dostrzelić na 34 hexy to na ile będzie waliła arkbalista?

1,5 - tylko jak to ma działać mechanicznie
Bo że różne strzały robiły różne efekty to łatwo powiedzieć, ale jak to zrobić mechanicznie bo ja nie wiem.

-Nie wiem, nie chce mi się, zrób aby się to jakoś różniło.

4- Ale takie 3 metrowe mury i fosa byłby by dobre i realu, gdyby nie jedno ale, masz milion pierścieni czyli wróg ich nie zdobywa tylko wchodzi na nie bo nie masz tylu ludzi do obrona.
Atakując wchodzących przebijał byś normalne obronę, z tym że wchodzą oddają tylko k6 lub k3, a jeśli wejdą to są zmieszani z tobą (stoją w tym samym miejscu) i mogło by być minus do ataku czy obrony.

-Teraz pytanie po co mam chronić fosę? wystarczy że ludzie stoją na murach z łukami i strzelają. Tak naprawdę to nie zwiększa się muru tylko munchkinuje z trudnym terenem. ludzi muszą biec z drabiną aby zdobyć mur więc mają -1 do biegu no i teren jest trudny i fosa jest głęboka. W tej mechanice wysoki mur jest nie ekonomiczny bo trzeba go robić naprawdę wysokim aby był nie do zdobycia a fosa to tani bajer. No i najlepsze: aby się lepiej obwarować po prostu wykonujesz kolejną fosę hex dalej i tak na zasięg łuków czyli na 27 hexsów. Tak pomijając to to jak ludzi schodzili do fosy jeżeli robiło się stromą przepaść załóżmy na 6 metrów w dół? Jeszcze jak się wyłożyło podłoże losowymi kamieniami to zwichnięcie nogi gotowe (jeżeli nie złamanie).


ps. swoją droga nikt nie napisał czy wam pasuje jutro

-Mogę grać załóżmy że od 14


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#47 2014-08-28 19:42:15

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

1 - jeśli patrzeć po tej tabelce co jest na DB gdzie zasięg wiedzminowy to tak2/3 z tego to na mniej więcej 650/700 metrów, ale minus będzie w członek, bo w realu na taką odległość nie strzelano, chyba że do miasta.

4 - Proste masz powiedzmy trzy warstwy murów, więc nie ma chuja żebyś miał wojsko do obstawienia każdego, więc np pierwszy mur nie jest broniony i ludzie na niego po prostu wchodzą, ty nie możesz w nich strzelać z drugiego muru jeśli są pod samym murem.
I tak żeby nie było fosa ogólnie jest po obroną i tak było w realu też, w ogóle jak normalnie zdobyć zamek z fosą głęboka na 2,5-3 metry ?
Trzeba pływać lub zasypywać fosę.

Zresztą jak to inaczej niby zrobić ?


Ps Mateo odpisał jednak tylko ze w innym zupełnie losowym temacie .
Więc chyba oficjalnie gramy od 14.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-08-28 19:42:55)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#48 2014-08-28 20:10:04

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

1 - jeśli patrzeć po tej tabelce co jest na DB gdzie zasięg wiedzminowy to tak2/3 z tego to na mniej więcej 650/700 metrów, ale minus będzie w członek, bo w realu na taką odległość nie strzelano, chyba że do miasta.

- "Arkbalista była ciężką kuszą osadzoną osadzoną na dwukołowej lawecie, w której cięciwę napinano kołowrotem. Mogła miotać kamienie i żelazne kule, wielkie bełty zaopatrzona w żelazne groty oraz drewniane belki. Maksymalna donośność akrbalisty używanej zarówno w otwartym polu, jak i podczas zdobywania miast i twierdz wynosiła koło 900 metrów." Machiny wojenne - Robert M. Jurga strona 28.
Jeżeli używali na otwartym polu to chyba miały jakąś celność bo czemu i nie? Przecież to wielka kusza. To tak jak byś stwierdził że jeżeli duża kusza ma większy zasięg niż mała kusza to musi oznaczać że ma słabą celność.

4 - Proste masz powiedzmy trzy warstwy murów, więc nie ma chuja żebyś miał wojsko do obstawienia każdego, więc np pierwszy mur nie jest broniony i ludzie na niego po prostu wchodzą, ty nie możesz w nich strzelać z drugiego muru jeśli są pod samym murem.
I tak żeby nie było fosa ogólnie jest po obroną i tak było w realu też, w ogóle jak normalnie zdobyć zamek z fosą głęboka na 2,5-3 metry ?
Trzeba pływać lub zasypywać fosę.

-Mój sposób na twierdzę chaosu. Na odległość 27 hexsów od murów robi się fosę później wzniesienie i kolejna fosa itd aż do murów. Tam nie ma więcej murów. One są tylko jedne na końcu.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#49 2014-08-28 20:23:53

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Co do arkbalisty - dajesz jakiś zasięg gdzie strzela celnie (nieduży), na następnych robisz scatter dice (rozrzut) - na drugim zasięgu k6 (jeden hex obok) [ew. k8, gdzie 7 i 8 są trafieniem w cel], na trzecim k6 ale zbacza o 2 hexy. Jeśli wrogowie mają ciasną i dużą armię to jebiesz na prawo i lewo (i tak coś trafisz pewnie), jeśli mają rozproszone oddziały to raczej mała szansa na dużych dystansach.

Co do fos, to tak, wykopanie tony rowów jest munchkinowskie i w realu, ale teraz policz koszt i załóż, że z niskiego murku do fosy raczej się strzelać nie da (do środka), co by dawało spory bonus do obrony atakującym (a hex odstępu pozwalałby im na wyjście z jednej i wejście do drugiej w tej samej turze).


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#50 2014-08-28 20:28:04

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

1 - tylko że te machiny nie mają gorszej celność.
do 40 metrów strzelasz testem 0, w sumie powinno być od jednego, czyli koleś mający 1, słownie jeden skilla trafia bez rzutu, więc jak niby to jest mniej celne ?!
A przy okazji to że używali ich w polu nie świadczy nic o tym na jakich dystansach


4 - To masz wzniesienia, która zasłania atakujących, więc co ci to daje ?
Ale w sumie bez wzniesienia i  tak masz pro obronę, ale wiesz ile będzie kosztować fosa 27 hexów ? Bo to jest 189 metrów, czyli kopiesz sobie jezioro, i wyobraź sobie że zamek na jeziorze byłby pro.


Twój pomysł mateo jest spoko, tylko trzeba by jakoś konkretnie rozpisać to.


ps, co do fos, to w sumie tak robiono w realu od XVII wieku, gdzie przed murami robiono ziemne reduty i fosy właśnie dla obrony.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-08-28 20:32:14)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#51 2014-08-28 20:57:31

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Co do fos, to tak, wykopanie tony rowów jest munchkinowskie i w realu, ale teraz policz koszt i załóż, że z niskiego murku do fosy raczej się strzelać nie da (do środka), co by dawało spory bonus do obrony atakującym (a hex odstępu pozwalałby im na wyjście z jednej i wejście do drugiej w tej samej turze).

- https://www.youtube.com/watch?v=daUU-EGGtOE
Patrząc od strony atakujących. Pierwszy spadek jest stromy (takie urwisko) a następny to wzniesienie. Dzięki temu obrońcy mogą strzelać do atakujących(tak do środka fosy). Dlatego daję hex przerwy aby robić łagodne wzniesienie. No i jeżeli się zrobi 3 metrowy dół to spowoduje że nawet jak będą chcieli uciec to nie dadzą rady bo będą potrzebowali drabiny. W ogólnym rozrachunku to tak czy owak wychodzi taniej niż całe drewno, kamień albo cegły które byśmy zużyli na zbudowanie 13 m muru. Przynajmniej na tej mechanice. Tylko was proszę a nawet błagam że jak już ustalicie że tak to ma wyglądać to nie zmieniajcie tych zasad bo to będzie się wiązało z przebudową fortyfikacji czyli z utratą złota. 

1 - tylko że te machiny nie mają gorszej celność.
do 40 metrów strzelasz testem 0, w sumie powinno być od jednego, czyli koleś mający 1, słownie jeden skilla trafia bez rzutu, więc jak niby to jest mniej celne ?!
A przy okazji to że używali ich w polu nie świadczy nic o tym na jakich dystansach

-Wiem że żyjemy w Polsce ale na polu walki wszystko ma swój sens. Jeżeli arkbalisty by się nie opłacały bo łucznicy są lepsi to by używali łuczników.

4 - To masz wzniesienia, która zasłania atakujących, więc co ci to daje ?
Ale w sumie bez wzniesienia i  tak masz pro obronę, ale wiesz ile będzie kosztować fosa 27 hexów ? Bo to jest 189 metrów, czyli kopiesz sobie jezioro, i wyobraź sobie że zamek na jeziorze byłby pro.

Tylko że my jesteśmy na wzniesieniu i robienie jeziora będzie tak kosztowne że wręcz nie opłacalne. a tak mamy twierdzę w dobrym punkcie i nie do zdobycia.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#52 2014-08-29 09:36:10

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

1 - Tylko że to co mówisz to jest dosłownie budowa XVII+ Twierdzy, i tak to jest manczkinowe, jak w realu.

Do tego mówisz 3 metrowa fosa, czyli oni mają osłonę przed strzałami, bo musiał byś mieć bardzooo wysoki zamek żeby strzelać tak daleko.
Do tego skoro tego nie bronisz, co szkodzi wrogom po prostu przekopać tą górkę? po osłoną ściany z bali przeciwko strzałą?

2 - O co tobie w sumie chodzi z machinami bo ja nie rozumiem ?


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#53 2014-08-30 17:25:05

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Zmiany.

Modyfikatory za strzał zwiększają się.
Zwykły - nic
Długi -2
Bardzo długi -4

Kusza dostaje +1 przebicia

Zmieniają się zasięgi prawie wszystkich broni zasięgowych.

Strzał konia ma modyfikator zależny od szybkości poruszania się -1 za ruch, -2 za bieg.

Rzucanie ma modyfikator tylko przy biegu, -2.



Atakowanie przez hex wozu daje, -1 ataku wręcz, - 2 ataku zasięgowego.

Na wozie nie można robić większości formacji, jak widzę to w sumie tylko strzelanie salwami.
Na cały oddział potrzebne są dwa wozy i zajmują one 1 hex

Wóz husycki daje normalny bonus do obrony +1 wręcz.
Z podniesionymi burtami daje + 3 obrony zasięgowej - 1 Ataku wręcz, do tego muszę się zastanowić co z obroną wręcz.


Dowódcy
Kaprale - w sumie nie ma sensu żeby kapral był oddzielną jednostką więc będzie po prostu 10 osobą w 10.
50siętnik nadal będzie dodatkową jednostką.

Morale
Jeśli co najmniej dwa oddziały z 50siatki muszą rzucać test morale na ucieczkę, 50siętnik może rzucić jeden sumaryczny test  morale + 10.

50 posiadająca 50siętnika, powinna być w miarę zbitym blokiem, tzn mogą być ustawieni np w szachownice czy schodki, ale nie powinni być luźno.



Były jeszcze jakieś inne problemy poza bronią oblężniczą.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#54 2014-09-03 20:43:51

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Oblężenia.

Z drabiną ludzie idą z ruchem -1.
Rozkładanie drabiny to cała tura.
Bonus to 1 (traci się bonus z dużej tarczy)

Potem, wchodzą 4 metry za ruch (czyli maks 8metrów) - co sprawia że mury się bardziej opłacają.

Kiedy dojdą wchodzący po drabinie do walki wręcz, są normalne zasady z tym że wchodzący atakuje z tylko k6



Niepełne oddziały.


Z tym wychodzą pewne dziwne rzeczy, więc można zrobić prostą zasadę, jeżeli pomiędzy bitwami ma się niepełny odział i zaczyna się tym oddziałem bitwę, będzie miał minusy.
Za każdego człowieka mniej -1 Ataku i - 2% morale.



Machiny oblężnicze
Myślałem, myślałem i nic mądrego nie wymyśliłem, więc zasady mogą być trochę skomplikowane.

Każda maszyna ma zasięg podstawowy który określa poziom trudności testu trafienia.
Każdy rozpoczęty następny zasięg początkowy zwiększa poziom trudności o 1.

Przykład:
Katapulta ma zasięg podstawowy 5hexów, co oznacza że na odległość 5 hexów test jest 1
na 10 hexów, test jest 2 itd.


Jednak strzelać tylko tak daleko jak daleko strzelać będzie dana machina, czyli będzie jej zasięg maksymalny.
Do tego każda machina będzie miała poziomy zasięgu które będą dawać dwie rzeczy, zmniejszenie obrażeń i dodawać rozrzut.


Przykładowa maszyna

Katapulta
Zasięg podstawowy 5 (35 metrów)
Zasięg maksymalny 40 (280 metrów)

Poziomy zasięgu od 16hexów rozrzut 1, od 24 rozrzut 2.

Duży kamień - k3 śmierci / k2 / jedna śmierć.
Jeśli kamień nie jest dobrze zrobiony tylko zbierany z pola, test wzrasta o 1.

Małe kamienie - A6 rozrzut/ A 3 / A 1

Oliwa - A 4 + 8 / A2 + 8 / A1 + 8
Test trafienie +1


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#55 2014-09-03 22:16:00

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Do rozrzutu dodaj - 6 na kości przeznaczenia zmniejsza rozrzut o jeden stopień (np w katapulcie do 24 hexów bez rozrzutu w tym rzucie), 1 na kości daje jeden wyższy stopień rozrzutu.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#56 2014-09-03 22:46:16

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Jak chcesz to możesz od razu zrobić mechanikę przemów bo ssie i to jak portówka no albo zrobić jak przy handlowanie czyli jakiś test przeciwstawny i daje to 10%.
Co do mechaniki broni "większego kalibru" to parę pytań:
-Jak szybki się przeładowuje katapultę, arkbalistę albo bricoli.
-Czy rodzaj machiny coś zmienia w obrażeniach?
-Na jak daleko może strzelić normalny człowiek wyszkolony w obsłudze takiej machiny i dlaczego mi się zdaje że taki biedny żołnierz będzie strzelał na mniejszą odległość niż parówka z łukiem?
-O co chodzi z tym A przy rozrzucie?
-Czy jak trafię (rzutem) to czy tak czy owak mogę spudłować mimo to że rzut mówi coś innego?
-Czy jeżeli nie trafię (bo kostki tak mówią) to czy tak czy owak mogę trafić w coś (bo trafiam x pól dalej + jakiś tam rozrzut) ?
-Czy jakaś amunicja jest bardziej zabójcza niż inna albo zmienia morale wroga (bo płomień na nich leci z nieba)?


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#57 2014-09-04 08:39:37

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Co ci się nie podoba w przemowach ?
System jest prosty i nabijasz tak milion morale.

Przeładowanie będzie zależeć od rodzaju machiny, czyli np kataputla przeładowuje się 3 tury.

- rodzaj machiny zmienia obrażenia, ale muszę po prostu rozpisać machiny.

- koleś ze skillem dwa trafia z tej przykładowej katapulty na 10hexów bez rzutu na 15 musi zdać na jednej kości.
Zresztą tak jest w tej książce, katapulty miałby mały zasięg, balisty i arkbalisty strzelają dalej ale są dużo droższe.

- Można nie trafić kiedy wyjdzie ci rzut, bo pociski lecą gdzie chcą z katapult, dlatego jest rozrzut.
Co do trafienia na trafieniu, to jest do zrobienia (ciekawe jak to jest w bitewniaku)

- Przecież masz obrażenia typów pocisków ?
I ogień będzie dawał rzut morale - 10.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#58 2014-09-04 12:10:34

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Co ci się nie podoba w przemowach ?
System jest prosty i nabijasz tak milion morale.

     -Owszem ale tylko dlatego że mam 5 na przemawianiu i czarowny głos. Jak dla mnie obsysa i to po całości. Nie chce mi się rzucać x razy i od tego liczyć każdą minutę bo to idiotyczne.

- koleś ze skillem dwa trafia z tej przykładowej katapulty na 10hexów bez rzutu na 15 musi zdać na jednej kości.
Zresztą tak jest w tej książce, katapulty miałby mały zasięg, balisty i arkbalisty strzelają dalej ale są dużo droższe.

     -Nadal nie powiedziałeś na ile hexsów może strzelić max i dlaczego wydaje mi się że nie strzeli dalej niż łucznik.

Przeładowanie będzie zależeć od rodzaju machiny, czyli np kataputla przeładowuje się 3 tury.

   -Jeszcze do pełnego poglądu potrzebuję ilości załogi arkbalisty, statów akrbalisty, wypłaty typowej załogi arkbalisty.
Takie wstępne obserwacje to: takie maszyny się nie opłacają bo nawet jeśli trafisz to i tak  pudłujesz mało tego strzelasz raz na 3 tury, taka machina zwalnia marsz wojska, zasięg jest taki biedny że cyganie pod kościołem dają jałmużnę na zwiększenie zasięgu. A co mi tam mam gest zrobię porównanie z procarzami.


                                łucznik parówka                              katapulta
zasięg:                     5/15/30                                         20 jeśli ma mega farta i zda na każdej kości
obrażenia:                 K6 +3 dmg (trzeba przebić              k3 zabitych przy najlepszych mamieniach   
                                wytrzymałość)                                (nie wiem czy 3 się przerzuca)
prędkość strzelania:   1 na 1 turę                                     1 na 3 tury
cena:                        15 złota                                          25 złota + cena reszty załogi +cena katapulty

Jeszcze do tego dodamy poruszanie się i........... już wiemy dlaczego tutaj nikt nie ma takich machin. Bo się po prosty nie jak nie opłacają. Nawet nie pytam jaka jest mechanika strzelania w miasto bo to i tak nie zmienia faktu że parówki z murów będą mogły pruć do naszej katapulty. hmmmmmm ale chyba wiem co zrobić aby się opłacało przy takiej mechanice. Zmień cenę tak aby cała załoga i katapulta była tańsza niż procarz. Trzon armii (biedota) to będą artylerzyści. Wtedy to będzie jakoś działało.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#59 2014-09-04 13:43:17

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Morale.
Wyobraź sobie że test jest z podręcznika, bo tam jest poziom 4.
Można zrobić tak jak mówiłem, czyli że rzucasz raz test 4, i liczba sukcesów to ilość bonusu do morale, za każdy sukces 5%.
Wtedy powiedziałeś że ci się nie opłaca.

Machiny.

"Nadal nie powiedziałeś na ile hexsów może strzelić max"
Jak nie!?!

A co to jest przy opisie katapulty zasięg maksymalny ? te 40 hexów .


Co do twoich uwag, to po pierwsze dałeś stare zasięgi łucznika, bo teraz jest mniej do tego on też ma większe minusy do strzelania.
Do tego porównałeś strzelanie pojedynczym kamieniem czyli najsłabszą na piechotę wersją strzału.
Do tego pisałem wyraźnie że katapulta ma mniejszy zasięg niż arkbalista, która za to będzie dużo droższa.


Do tego na sam koniec taka uwaga, w realu machiny oblężnicze wcale nie strzelały jakoś super daleko, a niszcząc mury to już w ogóle.
Więc w realu też strzelali w machiny a były one używane głównie do niszczenia murów, których łucznikami nie zniszczysz.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-09-04 13:44:21)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#60 2014-09-04 21:14:02

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Minibitewniak do Tycoona

Morale.
Wyobraź sobie że test jest z podręcznika, bo tam jest poziom 4.
Można zrobić tak jak mówiłem, czyli że rzucasz raz test 4, i liczba sukcesów to ilość bonusu do morale, za każdy sukces 5%.
Wtedy powiedziałeś że ci się nie opłaca.

      -Gdzie tam jest powiedziane że muszę zwiększa o 5%???????????


"Nadal nie powiedziałeś na ile hexsów może strzelić max"
Jak nie!?!

A co to jest przy opisie katapulty zasięg maksymalny ? te 40 hexów .

       -Zasięg maksymalny jest dla osoby która ma 4 skilla i 4 umiejki i też pod warunkiem że rzuci maxa. Chcę abyś to napisał: Tak przeciętny koleś nie może strzelić na maksymalny zasięg.

Co do twoich uwag, to po pierwsze dałeś stare zasięgi łucznika, bo teraz jest mniej do tego on też ma większe minusy do strzelania.
Do tego porównałeś strzelanie pojedynczym kamieniem czyli najsłabszą na piechotę wersją strzału.
Do tego pisałem wyraźnie że katapulta ma mniejszy zasięg niż arkbalista, która za to będzie dużo droższa.

       -To jaki zasięg ma łuk, dlaczego zmiana amunicji tak czy owak nic nie da bo nie trafi się w kogoś (no chyba że się wyczekuje na ostatni etap rozgrywki aby jebnąć) oraz jaki zasięg ma arkbalista. Tak swoją stroną po co są katapulty jeżeli i tak nie będą kruszyć murów bo łucznicy z murów wystrzelają całą załogę????

Do tego na sam koniec taka uwaga, w realu machiny oblężnicze wcale nie strzelały jakoś super daleko, a niszcząc mury to już w ogóle.
Więc w realu też strzelali w machiny a były one używane głównie do niszczenia murów, których łucznikami nie zniszczysz.

       -To już wolę zainwestować w taran bo jest tańszy i skuteczniejszy niż jakaś tam kredkokatapulta. Sama idea że przeciętna parówka strzela dalej niż broń oblężnicza jest śmieszna. Jak chcesz zdobyć miasto to lepiej zainwestuj w drabiny........ no chyba że ja organizuję obronę to oznacza że porobiłem pierścienie fos i nikt nie będzie mógł zdobyć naszego fortu. Jeżeli podjadą machinami do fos to i tak łucznicy ich wystrzelają a jak będą chcieli zdobyć drabinami to nie dobiegną. Jeszcze tylko czekam na staty arkbalisty aby coś zmunchkinować przeciw nim i będziemy nieśmiertelni a każde inne miasta będziemy zdobywali od niechcenia.



aaaaaa jeszcze tak przy okazji to jak się schodzi do 3 metrowego dołu aby się nie połamać? Trzeba mieć jakieś liny albo drabinę i ile się schodzi?

Ostatnio edytowany przez Daimio (2014-09-04 21:17:29)


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Avola www.yorek.pl www.papuge.pl radzymincentrumpark