Nasze sesje i nie tylko one
To będą zmodyfikowane zasady które kiedyś zrobiłem do swojego neuro, ogólnie będę starał się je uprościć, bo za dużo tych modyfikacji wychodzi w stylu ołów 2.0
Nie będę dawał rozróżnienia na utrudnienie do trafienia poruszającego się obiektu zależnie od prędkości, tylko będzie standardowe utrudnienie 30%.
Tabelkę z minusami do też można używać standardową, chociaż nie jestem pewien czy będzie pasować do czegoś innego niż wyścig, więc jakby ktoś miał to miło by było jakby wrzucił na DB.
Na początek trochę mechaniki.
Akcje prowadzenie, są rozgrywane na całe tury, czyli przyspieszenie, hamowanie, taranowanie itp, ale podczas tych tur, są normalne segmenty w których postać, w tym kierowca może coś robić, z tym że kierowca ma minus za robienie paru rzeczy na raz.
Karta wozu
Paliwo - jego maksymalna pojemność, obecna ilość, spalanie i rodzaj paliwa.
Zwrotność - pojazd bez modyfikacji może mieć sam z siebie od -50 do +90.
Przyspieszenie - to chyba oczywiste.
Prędkość maksymalna - to chyba też.
Sprawność -
Obciążenie - Tutaj będzie trochę jak z obciążeniem w neuro, jest podstawowe obciążenie pojazdu (np 100kg), i te obciążenie nie daje minusów, ale każde rozpoczęte 50% wagi (czyli 50kg), daje minus.
kara spalanie +10%, zwrotność +5, prędkość maksymalna i przyspieszenie -10%.
Przykład:
Motocykl ma 100kg obciążenia podstawowego, czyli do 100 kilogramów nie dostaje żadnej kary, ale przy 101 kg dostaje jeden raz karę (spalanie +10%, zwrotność +5 itp), a przy 151 dostaje karę dwa razy (spalanie +20%, zwrotność +10 itp)
Hamowanie to 2x przyspieszenie, hamowanie na maksa to 4x przyspieszenie
Spalanie - spalanie samochodu zależne do jego stanu, żeby się za bardzo nie rozdrabniać, będą trzy kategorie (zdaje się tyle jest przy naprawianiu samochodu).
Przy małej sprawności (1-8) +20%
Przy średniej sprawności (9-15) +10%
Przy dobrej sprawności (16+) - bez modyfikatora
Przy silnikach diesla są dwa podstawowe rodzaje
Diesel low-tech
spalanie +30%, maksymalna prędkość i przyspieszenie -20%, łatwość w naprawie testy naprawy 1 poziom w dół, jeździ na wszystkim i jest bardzo odporny na zła jakość paliwa
Diesel hi tech
Spalanie -30%, maksymalna prędkość i przyspieszenie -20%, trudny w naprawie, 2 poziomy w górę, wymaga elektroniki diagnostycznej. Tylko na ropę.
Paliwo
Benzyna 5/8/15 - tania chodzi tylko prostych silnikach (bez tych wszystkich dziwnych ulepszeń), dobra daje przyspieszenie i prędkość maksymalna +10%, bardzo dobre daje +20%
Ropa 4 - nic dodać nic ująć
Biodisel - 3 najpowszechniejsze paliwo post-apo
Metyl 2
Zużycie paliwa +20%, prędkość maksymalna i przyspieszenie -10%, jeśli silnik nie jest przystosowany sprawność silnika
-2,
Etanol 4
Zużycie paliwa +10, jeśli silnik nie jest przystosowany sprawność silnika -2
Gaz 3 - spalanie +10%
Gaz drzewny 1 - zużycie +40%, prędkość i przyspieszanie -50%, przy specjalnym silniku -30%
Nie wiem czy dziwne oleje (jak mineralny, czy od frytek) powinien mieć jakieś zasady, minusy czy coś.
Motocykle
Motocykl miejski cena 35
Ogólnie małe i i raczej jedno osobowe, słabo nadają się do jazdy w terenie.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 10l, 2,5l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 115, 18
Zwrotność -50%
Obciążenie: zwykłe 80
Crossowo-terenowy 40
Tak samo małe jak miejskie ale terenowe.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 10l, 5l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 150, 20
Zwrotność -40%
Obciążenie: zwykłe 80
Dodatkowo +20% do testów jazdy w terenie
Crossowo-turystyczny 50
Połączenie motocykli krosowych i turystycznych, najpopularniejszy motocykl w post-apo stanach.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 20l, 5,5l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 200, 25
Zwrotność -35%
Obciążenie: zwykłe 100
Dodatkowo +10% do testów jazdy w terenie
Turystyczne 50
Duże, wygodne motocykle do długich podróży.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 24l, 6,5l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 180, 15
Zwrotność -10%
Obciążenie: zwykłe 120
Chopper 50
Duży ciężki mało zwrotny, szpanerki, amerykański.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 19l, 7l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 160, 15
Zwrotność -15%
Obciążenie: zwykłe 100
Samochody
Coupe
Małe szybkie, zazwyczaj 2 osobowe samochody, albo 2 plus z tyłu dzieci do lat 5 lub osoby bez nóg
Zazwyczaj europejskie czy japońskie samochody
Paliwo/bak/spalanie 55l, 10l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 200, 18
Zwrotność -10%
Obciążenie: zwykłe 200
Muscle car
Amerykańska wersja szybkiego samochodu, wszystkie mustangi, chargery itp
Paliwo/bak/spalanie 100l, 20l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 200, 15
Zwrotność +30%
Obciążenie: zwykłe 300
hatchback
Mały z podkreśleniem na mały, golf, polo takie samochody.
Paliwo/bak/spalanie 55l, 8l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 160, 10
Zwrotność -
Obciążenie: zwykłe 200
Łazik
Karoseria z rurek i duży silnik
Paliwo/bak/spalanie 70l, 15l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 150, 20
Zwrotność -10%
Obciążenie: zwykłe 200
Balonowe koła, wyższe zawieszanie
Kombie
Paliwo/bak/spalanie 80l, 12l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 140, 12
Zwrotność +30
Obciążenie: zwykłe 300
Pickup
Paliwo/bak/spalanie 100l, 18l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 120, 8
Zwrotność +40%
Obciążenie: zwykłe 500
Sedan
Zwyczajny nudny ford, ma cztery koła i kierownice
Paliwo/bak/spalanie 70l, 12l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 150, 15
Zwrotność +20%
Obciążenie: zwykłe 300
Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-01-02 10:31:56)
Offline
To z hamowaniem zmień - nie powinno mieć żadnego związku z przyspieszaniem tylko: nawierzchnia, obciążenie, stan kół i stan klocków hamulcowych. Ze statami wozów się nie będę kłócił, bo to widać, że wszystko jest na oko i uśrednione - niech będzie.
Offline
Ale nie chce dodawać kolejnej statystyki, bo to można łatwo wyliczyć.
Też sie zastanawiam czy nie łatwiej będzie z paliwem jeśli tylko będzie zwiększać spalanie.
A samochody miałby być na oko i uśrednione, bo można wziąć jakiś konkretny samochód, ale z tym jest zawsze dużo zabawy, a tak MG będzie miał staty losowego samochodu.
I powinno być że motocykl nie może taranować tira
Ciężarówka
Duży ciężarówka bez naczepy (star)
Paliwo/bak/spalanie 150l, 20l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 90, 5
Zwrotność +60%
Obciążenie: zwykłe 2 tony
M35 250
Amerykańska wojskowa ciężarówka
Paliwo/bak/spalanie 160l, 25l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 70, 5
Zwrotność +50%
Obciążenie: zwykłe 2,5 tony
Napęd na wszystkie 6 kół
Silnik multifuell - jeździ na wszystkim
Hummer
Paliwo/bak/spalanie diesel 100l, 20l/100km
Prędkość maks/przyspieszenie 100, 10
Zwrotność +30%
Obciążenie: zwykłe 700
Napęd 4x4, wypełnione opony
Ostatnio edytowany przez peruniec (2013-06-12 15:29:56)
Offline