To będą zmodyfikowane zasady które kiedyś zrobiłem do swojego neuro, ogólnie będę starał się je uprościć, bo za dużo tych modyfikacji wychodzi w stylu ołów 2.0 ;)
Nie będę dawał rozróżnienia na utrudnienie do trafienia poruszającego się obiektu zależnie od prędkości, tylko będzie standardowe utrudnienie 30%.
Tabelkę z minusami do też można używać standardową, chociaż nie jestem pewien czy będzie pasować do czegoś innego niż wyścig, więc jakby ktoś miał to miło by było jakby wrzucił na DB.
Na początek trochę mechaniki. Akcje prowadzenie, są rozgrywane na całe tury, czyli przyspieszenie, hamowanie, taranowanie itp, ale podczas tych tur, są normalne segmenty w których postać, w tym kierowca może coś robić, z tym że kierowca ma minus za robienie paru rzeczy na raz.
Karta wozu Paliwo - jego maksymalna pojemność, obecna ilość, spalanie i rodzaj paliwa. Zwrotność - pojazd bez modyfikacji może mieć sam z siebie od -50 do +90. Przyspieszenie - to chyba oczywiste. Prędkość maksymalna - to chyba też. Sprawność - Obciążenie - Tutaj będzie trochę jak z obciążeniem w neuro, jest podstawowe obciążenie pojazdu (np 100kg), i te obciążenie nie daje minusów, ale każde rozpoczęte 50% wagi (czyli 50kg), daje minus. kara spalanie +10%, zwrotność +5, prędkość maksymalna i przyspieszenie -10%. Przykład: Motocykl ma 100kg obciążenia podstawowego, czyli do 100 kilogramów nie dostaje żadnej kary, ale przy 101 kg dostaje jeden raz karę (spalanie +10%, zwrotność +5 itp), a przy 151 dostaje karę dwa razy (spalanie +20%, zwrotność +10 itp)
Hamowanie to 2x przyspieszenie, hamowanie na maksa to 4x przyspieszenie
Spalanie - spalanie samochodu zależne do jego stanu, żeby się za bardzo nie rozdrabniać, będą trzy kategorie (zdaje się tyle jest przy naprawianiu samochodu).
Przy małej sprawności (1-8) +20% Przy średniej sprawności (9-15) +10% Przy dobrej sprawności (16+) - bez modyfikatora
Przy silnikach diesla są dwa podstawowe rodzaje
Diesel low-tech spalanie +30%, maksymalna prędkość i przyspieszenie -20%, łatwość w naprawie testy naprawy 1 poziom w dół, jeździ na wszystkim i jest bardzo odporny na zła jakość paliwa
Diesel hi tech Spalanie -30%, maksymalna prędkość i przyspieszenie -20%, trudny w naprawie, 2 poziomy w górę, wymaga elektroniki diagnostycznej. Tylko na ropę.
Paliwo
Benzyna 5/8/15 - tania chodzi tylko prostych silnikach (bez tych wszystkich dziwnych ulepszeń), dobra daje przyspieszenie i prędkość maksymalna +10%, bardzo dobre daje +20%
Ropa 4 - nic dodać nic ująć
Biodisel - 3 najpowszechniejsze paliwo post-apo
Metyl 2 Zużycie paliwa +20%, prędkość maksymalna i przyspieszenie -10%, jeśli silnik nie jest przystosowany sprawność silnika -2,
Etanol 4 Zużycie paliwa +10, jeśli silnik nie jest przystosowany sprawność silnika -2
Gaz 3 - spalanie +10%
Gaz drzewny 1 - zużycie +40%, prędkość i przyspieszanie -50%, przy specjalnym silniku -30%
Nie wiem czy dziwne oleje (jak mineralny, czy od frytek) powinien mieć jakieś zasady, minusy czy coś.
Motocykle
Motocykl miejski cena 35 Ogólnie małe i i raczej jedno osobowe, słabo nadają się do jazdy w terenie.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 10l, 2,5l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 115, 18 Zwrotność -50% Obciążenie: zwykłe 80
Crossowo-terenowy 40 Tak samo małe jak miejskie ale terenowe.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 10l, 5l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 150, 20 Zwrotność -40% Obciążenie: zwykłe 80 Dodatkowo +20% do testów jazdy w terenie
Crossowo-turystyczny 50 Połączenie motocykli krosowych i turystycznych, najpopularniejszy motocykl w post-apo stanach.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 20l, 5,5l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 200, 25 Zwrotność -35% Obciążenie: zwykłe 100 Dodatkowo +10% do testów jazdy w terenie
Turystyczne 50 Duże, wygodne motocykle do długich podróży.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 24l, 6,5l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 180, 15 Zwrotność -10% Obciążenie: zwykłe 120
Chopper 50 Duży ciężki mało zwrotny, szpanerki, amerykański.
Paliwo/bak/spalanie benzyna, 19l, 7l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 160, 15 Zwrotność -15% Obciążenie: zwykłe 100
Samochody
Coupe Małe szybkie, zazwyczaj 2 osobowe samochody, albo 2 plus z tyłu dzieci do lat 5 lub osoby bez nóg ;) Zazwyczaj europejskie czy japońskie samochody
Paliwo/bak/spalanie 55l, 10l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 200, 18 Zwrotność -10% Obciążenie: zwykłe 200
Muscle car
Amerykańska wersja szybkiego samochodu, wszystkie mustangi, chargery itp
Paliwo/bak/spalanie 100l, 20l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 200, 15 Zwrotność +30% Obciążenie: zwykłe 300
hatchback Mały z podkreśleniem na mały, golf, polo takie samochody.
Paliwo/bak/spalanie 55l, 8l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 160, 10 Zwrotność - Obciążenie: zwykłe 200
Łazik Karoseria z rurek i duży silnik
Paliwo/bak/spalanie 70l, 15l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 150, 20 Zwrotność -10% Obciążenie: zwykłe 200 Balonowe koła, wyższe zawieszanie
Kombie
Paliwo/bak/spalanie 80l, 12l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 140, 12 Zwrotność +30 Obciążenie: zwykłe 300
Pickup
Paliwo/bak/spalanie 100l, 18l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 120, 8 Zwrotność +40% Obciążenie: zwykłe 500
Sedan Zwyczajny nudny ford, ma cztery koła i kierownice
Paliwo/bak/spalanie 70l, 12l/100km Prędkość maks/przyspieszenie 150, 15 Zwrotność +20% Obciążenie: zwykłe 300
|