Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#1 2012-06-21 18:28:33

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

System: Propozycje - Dyskusja

1. Jak dla mnie utrata zdrowego rozsądku jest bezsensem. Jak ktoś gra żołnierzem (dla którego gwałty podpalenia i takie tam to codzienność) to od razu klasyfikuje go pod kaftan. Jak dla mnie to lepiej zastosować system wad i zalet (podobny do savage). Jak ktoś chce być zryty to niech będzie (mój ksiądz pedofil). Dostateczna kara powinna być stosowana w expach.

2. Profesje spoko ale żeby nie było expa za odgrywaniem profesji bo to bezsensowne. Mogę grać profesorem który po pracy lubi dresować. Albo co jest najmroczniejsze mogę się przekwalifikować a to że kiedyś np. leczyłem to cecha może mi pozostać.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#2 2012-06-21 18:41:02

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

Voila!

1. Jak ktoś gra żołnierzem, to nie traci ich tyle co profesorek na widok rozstrzelanych ludzi, ale takie coś zawsze ryje banię. No i jak już napisałem, ma to być system, który MG może "włączać" i "wyłączać", w zależności od stylu przygody (w przygodzie typu Wygrzew, nie powinno się tym zupełnie przejmować, w grze w życie już jednak tak). A zrycie powinno przychodzić z czasem, w zależności od tego co się dzieje w czasie gry.
2. Xp za odgrywanie profesji to subiektywna ocena MG (jak i wogóle xp), więc się nie wypowiadam. Przekwalifikowanie się natomiast nie powinno być takie łatwe z prostej przyczyny (wezmę przykład z takiego Neuro) - robisz sobie profesyjnie złodzieja z Kotem, ale stwierdzasz, że zabijanie ludzi jest bardziej opłacalne, więc grasz jak zabójcą. I to jest ZŁE.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#3 2012-06-21 19:16:41

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

1 - System bardzo dobry jak dla mnie oczywiście, tylko trzeba by to jakoś opisać ale wtedy by się przydał stat, empatia czy siła woli, z której to by się rzucało, albo by wynikała wartość.
A co do żołnierzy, jeśli żołnierz pali morduje itp, to jest psycholem i ma zrytą banię z jakiegoś powodu w naszych czasach 1/3 żołnierzy po misjach cierpi na syndrom stresu po bojowego (czy jakoś tak).

2- Co do profesji to dla mnie powinny być lub nie, zależnie od klimatu.
A zmiana też powinna być zależna od klimatu, bo  w post-apo ogólnie spoko, ale w naszych czasach sf itp, nie bardzo, i to musiał by być naprawdę dobry powód.
A granie złodziejem z kotem, który jest zabójcą to jest czysty manczkin po prostu.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#4 2012-06-21 19:19:06

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

1. Nom to jest jedna trzecia i to jak jesteś żołnierzem który jest ciągle narażony na jakąś kulę snipera. Ja już sobie wyobrażam: robię postać, gram przez 3 sesje i już dostaje chorobę psychiczną...... noo bardzo realistycznie.
Ja się nie znam ale nie słyszałem że każdy lekarz jest psychicznie chory. Tak przy okazji to chcę zauważyć że każdy zaczyna swoje życie mniej więcej tak samo i nie powinno być rozgraniczenia że żołnierz jest bardziej odporny psychicznie czy też nie a profesor to miękka pipa bo może być na odwrót.

2. Ale skandal.... specjalista wychodzi z miasta. To jest dopiero głupie. Albo jeszcze lepiej..... medyk wychodzi z miasta. Co do profesji to powinno być pokazane kim byłeś w przeszłości a nie kim jesteś i musisz być bo to jest głupie. Paluch ze względu na to że jest nierobem musi nim zostać bo..... no właśnie bo co. Jak ja będę miał papier na obsługę ruchu turystycznego to muszę do końca życia siedzieć w biurze bo GM stwierdził że to moja profesja i będzie mi ciął expach. Coś mi się zdaje że to powinno być bardziej odwzorowane w skilach jakie masz na start. Jest to bardziej logiczne noooo chyba że uważasz że przykłady które podałem są idiotyczne ale według mnie doskonale odwzorowują twój tok myślenia.

EDIT: Scaliłem Posty - MM


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#5 2012-06-21 21:15:36

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

1. Właśnie się zastanawiam czy zrobić to Cyberowo (czyli rosnąca utrata człowieczeństwa), czy Zewowo (spadająca poczytalność), bo system WoDowy jest trochę niepasujący moim zdaniem do uniwersalnej mechaniki, a o Młotkowym nie ma co nawet mówić, bo jest gówniany.
@SS: Tak, lekarze też mają zryte banie. Tak samo jak balsamiści, patolodzy sądowi i gliniarze z kryminalnego. Taka specyfika pracy. Owszem, po jakimś czasie się uodpornisz na dane zjawisko (przynajmniej częściowo), ale do tego czasu twój mózg już nie będzie taki sam jak kiedyś.
2. @SS Wg. twojego przykładu najlepiej jakby nie było profesji, bo to i tak niczego nie określa. Spoko. Zobaczymy co powiedzą inni, od tego zależy na czym to stanie.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#6 2012-06-21 23:10:40

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

1. Ale czemu upieracie się przy tak nierealistycznej części w grze. Jak zamierzasz zbadać poziom zrównoważenia psychicznego i jak niby będzie się go tracić? Mam taki przykład. Sam na początku brzydziłem się pomagać w kuchni bo to trzeba mięso pokroić, serca wyczyścić czy żołądki. Teraz następuje moje pytanie: czy jestem niezrównoważony psychicznie? Jeżeli tak to jak niby? Albo taki dres. On może skatować kogoś do nieprzytomności ale to nie oznacza że jest psychicznie chory. Dawanie paranoi za to że ktoś zobaczył czyjąś starą jest mało realistyczne i nadaje się jedynie do Cthulhu.
2. Nie bo profesje akurat są dobrym wyznacznikiem do skili. Pan bezrobotny będzie miał dużo hobby, ochroniaż będzie miał walki w mele i wypatrywania a student wiedze na wybranym kierunku i odporność na alkohol a taki dodatkowe skile jak kot też mogą być ale powinny być zbalansowane.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#7 2012-06-22 10:48:28

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

1 - brzydzenie się w pomaganiu w kuchni to coś zupełnie innego, ale dobra.
Wyobraź sobie że żaden człowiek który zabija innego, innych nie będzie zdrowy psychicznie, tak samo traumatyczne przeżycia itp.
Więc wskaźnik człowieczeństwa/poczytalności jest bardzo dobry, i wcale nie oznacza że gracz musi dostać chorobę/zaburzenie psychiczne, ale ma to określać jego stabilność, bo to powinno wpływać na ludzi, a akurat człowieczeństwo z WoD-a jest fajne bo jest dokładnie opisane co kto na jakim poziomie zrobi bez problemu.
Ale to ma dwa końce, możesz zabijać bez problemu, ale jesteś świrem, masz problemy z samokontrolą, a agresywnością, zaufaniem itp
W realu nawet ss mani, którzy byli bardzo podbudowani ideologicznie też wariowali, ludzie rozstrzeliwujący w katyniu wszyscy co do jednego popełnili samobójstwa.
Szczególnie że chciałeś zrobić realistyczny model walki, spoko ale dlaczego nie zrobić to tego czegoś jak utrata poczytalności co jest ważnym czynnikiem, i przy okazji sprawi że gracze nie będą tak chętnie biegać i zabijać ludzi.

A mechanicznie, dajesz stata siła woli z którego się rzuca na to, lub jest stały modyfikator, a dlaczego jest taki określasz ty w przypisaniu do postaci, charakteru historii itp.

2- Ja pisałem jak na początku że można nie dawać profesji.
Ale jeśli są profesje to niech po coś będą, a przykłady które podałeś są akurat bez sensu, i w ogóle nie adekwatne do grania, o ile dobrze pamietam to tylko 2 razy i to w zombie ktoś grał normalną postacią.
A co do ruchomości zawodowej, Neurochirurg może zacząć pracować jako hmm cieć, ale dlaczego miałby to robić ? 
Tak samo w z wieloma zawodami, bo ograniczona ruchomość oczywiście, ex wojskowy, czy policjant może być ochroniarzem czy detektywem, ale czy zostanie nagle mechanikiem, albo dentystą ? możliwe ale mało prawdopodobne.
Tak samo mam wrażenie że ta dyskusja jest tylko dlatego żeby móc manckzinować z kotem, bo teraz bardzo dobry bajer dlaczego złodziej miałby zostać nagle zabójcą, gangerem czy kimś takim ?
Oczywiście pomijając że kot jest czystym manczkinem i jak dla mnie powinien wylecieć, albo być bardzo zcieciony.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#8 2012-06-22 11:41:19

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

1. Czy ktoś studiował psychologie? Jakoś czcze gadanie bo fajnie by było udupiać graczy mnie nie przekonuje. Jak się nie znacie na psychologi to rzeczywiście zrobicie bardzo realistyczny system. Ja pasuje i nie zamierzam w to grać bo wiem jak to będzie wyglądać. Tak przy okazji WOD ma tak zjechaną poczytalność jak tylko się da. No przepraszam ale dostawać chorobę psychiczną co jeden punkt to serio trzeba być kadłubkiem. Jak ktoś cię atakuje a ty go zabijesz w obronie własnej od razu dostaniesz chorobę psychiczną. Ale róbcie jak chcecie ja przestaje brać w tym udział. Na resztę nie odpowiadam bo i tak nie ma sensu.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#9 2012-06-22 12:00:10

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

Lol ogólnie, system miał być realistyczny w miarę, ale coś takiego jak zdrowie psychiczne już nie, i żeby nie było ja nie chce jakiegoś super dokładnego i skomplikowanego systemu zaburzeń na pół podręcznika, ale prostego systemu.
Dostajesz lub tracisz punkty, po iluś tam punktach spada ci poziom, na mniej normalny co sprawia że np zabijasz/kradniesz itp bez dalszych spadków, a przy jakimś poziome (a może przy ogólnej liczbie punktów ?) dostajesz chorobę zaburzenie, nic strasznego.
A co do tego że ktoś po zabójstwie w obronie dostaje świra zdarza się, i od tego by był stat siła woli.
Można by też zrobić zaletę, bądź więcej do tego.

I żeby nie było to ty zaproponowałeś zrobienie systemu.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#10 2012-06-22 12:19:50

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

Zaproponowałem zmienienie neura a Mateo wyszedł z pomysłem nowego systemu dokładniej rzecz ujmując.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#11 2012-06-22 15:29:32

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

1. Tak, w twojej psychice coś się zmieniło. Sam powiedziałeś, że początkowo brzydziłeś się "czyszczenia" mięsa, a teraz cię to nie rusza. Nikt z nas nie studiował oczywiście psychologii (czy tak w sumie psychiatrii, bo to jest bardziej adekwatne), ale niektóre mechanizmy działania ludzkiego umysłu można wysnuć chociażby na podstawie swoich własnych doświadczeń, nieprawdaż? I nie mówię tu, że mordowałem ludzi.
I od samego początku mówiłem, że WoDowska poczytalność jest nieodpowiednia, bo ma zbyt mało poziomów. A do tego od samego początku pisałem, że ten system miałby być opcjonalny, używany tylko wtedy, gdy kampania/przygoda będzie w jakikolwiek sposób opierała się na psychice naszych postaci. Dla przykładu nieCthulhowego: CP2020 z utratą człowieczeństwa przy montowaniu sobie wszczepów.
A to po prostu muszę skomentować:

Ale róbcie jak chcecie ja przestaje brać w tym udział. Na resztę nie odpowiadam bo i tak nie ma sensu.

"To ja zabieram łopatkę i idę się bawić do innej piaskownicy. Bawcie się tutaj sami, bo jesteście głupi"

2. Profesje można rozwiązać w jeden ze sposobów:
  -   Brak profesji, to kim jesteś definiują twoje skille (jak w EP)
  -   Brak profesji, to kim jesteś definiują twoje wady i zalety (jak w SW)
  -   Brak profesji, to kim jesteś określasz w historii postaci
  -   Profesje w stylu Neuroshimowym (czyli dostajesz z niej cechę)
  -   Profesje w stylu Zewowym/Dzikopolowym (dostajesz z nich jakieś bonusy do skilli i/lub statów)
  -   Profesje w stylu Cyberowym (daje jakiegoś unikatowego skilla)

Jak macie jakieś inne propozycje, to piszcie.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#12 2012-06-22 23:18:09

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

"To ja zabieram łopatkę i idę się bawić do innej piaskownicy. Bawcie się tutaj sami, bo jesteście głupi"

- Może nie uwierzysz ale od razu mówiłem że tak zrobię. Oczywiście nie jestem zbulwersowany że zacząłeś robić emoRPG bo wiedziałem że to kwestia czasu aż będziesz uskuteczniał swoją sztukę zabijania/robienia psycholi z graczy. Powiem tylko tyle i nie zamierzam już nigdy wchodzić na tą stronę. Jeżeli chcesz zagrać w "ZUS rpg" albo "rozliczanie PITa rpg" to ja wolę zagrać w Simsy. RPG powinna być chociaż trochę heroiczna a nie powinna polegać na odgrywaniu zwykłego człowieka bo tak przynajmniej nie stracę człowieczeństwa albo nie zginę.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#13 2012-06-23 07:39:54

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

Lol, a co ma heroizm do możliwości zwariowania ? czy nie grania zwykłym człowiekiem ?
Masz możliwość zwariowania w młotku, i nie jest heroiczny ? i lepiej on ma lajtowy system przyznawania punktów, i nigdy nie widziałem żeby ktoś zwariował.
Wampir ma taki system, i co nie jest heroiczny (wiem nie powinno się tak grać), i jesteś przekoksem.
Masz CP gdzie w ogóle jesteś mutantem chaosu, i masz tą empatię, jeśli dla ciebie nie emo-rpg (cokolwiek by to miało znaczyć) to jest D&D to po co to w ogóle robimy.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#14 2012-06-23 12:34:26

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

A i jeszcze w sumie chciałem dodać, ja się nie upieram przy możliwości zwariowania, jeśli większość (bo teoretycznie jest nas 4 zainteresowanych) powie że nie to ja się kłócić nie będę, bo dla mnie to fajnie jakby było ale jeśli nie będzie to się nie potnę
W sumie co sądzisz Patryk o tym ?, bo wychodzi że twój głos decyduje


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#15 2012-06-23 14:14:53

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

On chyba nawet tu nie zagląda, bo nie daje żadnego znaku życia, ale z tego co mówił, to jemu też ten pomysł nie podchodzi, ale z zupełnie innej przyczyny niż SSowi - obawia się, że to będzie perfidne narzędzie przymusu bezpośredniego, zdecydowanie nadużywane przez MG do zmuszania postaci graczy do np. nie strzelania do ludzi.
Ale to jak już mówiłem, nie będzie przeszkadzać, gdyż system utraty poczytalności ma być jedynie opcjonalną zasadą, którą będzie można "wyłączyć"/"włączyć" w razie potrzeby.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
konserwacja wind mysłowice