Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#31 2012-05-18 19:52:40

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

To taki opis, i szczury tak atakują w sumie , ale nie jelonki ale np ludzi.

A co do bajerów, to zauważ że to bonus do trafienia nie obrażeń, chociaż że ma dwa razy taki bonus to może nie.
A to z szybszym atakiem to jest dosłownie to co ma parę klanów na 3 poziomie, smoki, mnisi pająką, zdaje się zające.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#32 2012-05-20 18:00:36

 JJ

Ktoś znany

Skąd: Lokacja Startowa - The House
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 302
Punktów :   
WWW

Re: Legenda pięciu kręgów

Pomyślcie nad tym kim chcecie grać - czy Mnichami czy Roninami.

Kukuł - masz 3 PD. Zapomniałem o Tobie :-P . Ale mogłeś się
domyślić, że wszyscy dostali 3, oprócz Partyka (jakoś jego
zapamiętałem mówiącego/robiącego najwięcej).


Co do Twojego Klanu, Paweł, nie jest jakoś (bardzo) przegięty,
ale o ile masz rację z tym że niektóre Klany na III Poziomie
mają podwójne ataki, o tyle to jest najczęściej wytłumaczone
tym że są to wojownicy per se - walczący często i gęsto, a nie
tylko raz czasem z tajniaka, na trzeciego. Proponuję (roboczo):

Klan Szczura
Rodzina: Nezumi (+1 Percepcji)
Szkoła: Szkoła Strażników Nezumi (+1 Zręczności)
+Umiejętności: Kenjutsu, Drzewcowe, Noże, Obrona, Śledztwo(Zauważanie),
Wiedza(Heraldyka lub Bushido), 1 dowolna Bugei, 1 dowolna


I Ranga - Rój
(0K1 do Trafienia, jeśli Przeciwnik z kimś już walczy)

II Ranga - Pazur Szczura
(2K0 do Trafienia, przy pierwszym uderzeniu w walce w Przeciwnika, przy użyciu broni Drzewcowych).

III Ranga - Szybkość Szczura
(Kiedy uciekasz/szarżujesz/skaczesz dodajesz do przebytej odległości Krąg Ziemi).

IV Ranga - Małe Zęby, Duża Rana
(Kiedy używasz Noży lub Wakizashi, możesz dodać Rangę Śledztwa(Zauważania) do Obrażeń.
Otrzymujesz też bonus 2K2 do Trafienia w sytuacjach Zaskoczenia)

V Ranga - Śmierć czeka na maleństwa
(Jeśli Przeciwnik, w swoim ataku, sprowadził Cię do poziomu obrażeń, który uniemożliwia
Ci działanie (lub zabija Cię), możesz zadeklarować "Ostatni Atak" - wykonaj rzut na Trafienie
z połową kar za rany. Jeśli Przeciwnik swoim atakiem "zabił Cię", musisz wydać Punkt Pustki,
aby móc wykorzystać "Ostatni Atak").


Twoja Mama!

Offline

 

#33 2012-05-21 09:04:21

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Dobrze gada! Dać mu wódki! To ja gadałem najwięcej zarówno z lisami, zającami, krabami i nawet kami. A robić najwięcej nie byłem w stanie, bo przez większość walki leżałem oszołomiony pustką (poza walką robiłem ile mogłem).
Ale i tak kij bo zmieniam postać na kraba rangera (chyba, że xp przejdzie na tą postać ), bo jednak doszedłem do wniosku, że wolę walkę niż spelle (tych miałem aż za dużo jak grałem w D&D - zwykle grałem magiem).

A co do klanu Szczura, to poziom IV obsysa - czemu dodawane są rangi ZAUWAŻANIA? Co ma investigation do ataku? Prędzej powinno ignorować część TN i redukcji, bo szczur wgryza się w niechronione miejsce. I dlaczego do Move dodawany jest ring Ziemi? Dużo bardziej pasowałby ring powietrza - symbolizowałby zwinność szczura, bo ziemia symbolizuje nie wiem co.
I o co chodzi z "Do przebytej odległości dodajesz krąg ziemi"? Bo są 3 opcje:
1. Dodajesz ringi ziemi i wody i z tego wyznaczasz dystans ruchu wg. zasad
2. Dystans ruchu wyznaczasz z wody, a później dodajesz tyle stóp, ile masz ziemi - skrajnie słaba opcja, ale najbardziej zgodna z tym co napisałeś
3. Jak wyżej, ale dodajesz ring ziemi metrów- już lepiej, ale trochę niezgodne z zasadami, w których liczy się wszystko w stopach.

Jak do sesji coś się urodzi z tego klanu, to może zagram właśnie szczurem, a nie krabem, ale to jeszcze zobaczymy.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#34 2012-05-21 09:44:53

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

W sumie ja sama miałem napisać że zcieciłeś ten mój klan i nie chodzi że mój był czy nie był przegięty, (bo pewnie był trochę )

A i w sumie nie za dużo umiejętności ? bo jest 8, a większość klanów ma 7.

II- to jest ściecione, żuraw, przy każdym ataku, bez restrykcji broni na wroga z niższa inicjatywą ma taki bonus do trafienia, i ten skill w ogóle jest słabawy, powinien np dawać coś jeszcze, albo nie wiem przerobić go żeby dawał obrażenia czy coś, bo teraz szczerze lepszy jest pierwszy poziom.

III to jest bieda, do poruszania się (woda x10 w stopach) dodaje się krąg ziemi czyli 2 dodatkowe stopy ?
bo klan zająca mają na pierwszym pozimie coś co daje im podwyższeni dla potrzeb poruszania pierścień wody o 1 wyższy, ale daje jeszcze poziom atletyki do KP o ile się nie robi pełnej obrony lub center stance, więc słabo, albo powinno jakoś inaczej działać, albo dawać coś jeszcze.

IV mate mniej więcej dobrze napisał, i jak dla mnie bonus przy zaskoczeniu powinien być do ataku jak już, albo nie wiem sam do czego

V- to jest w sumie dziwne, skill taki w sumie fajny ale jak dla mnie nie pasuje do szczura, prędzej do jakiegoś smoka, lwa czy kraba.

A w sumie jak jest z wychodzeniem z walki ? bo z tym by coś pasowało do szczura, albo coś dawało by bonus do obrony.

I tak fabularnie, każdy klan ma swoje motto, dla szczurów pasowało by:
Jest nas wielu
Albo cytującą wujka Stalin
Ilość jest jakością samą w sobie


A ja pewnie zagram mnichem, ale to zależy co o nich mi napiszesz , albo z klanu szczura, już sobie wyobrażam hełm z głową szczura


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#35 2012-05-21 12:07:20

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Rozbiłem to na dwie odpowiedzi żeby było bardziej czytelne.


Klan Szczura: + Percepcji

Klan szczura, jest dużo mniej hierarchiczny od innych klanów, co wywodzi się z tradycji bandy roninów, gdzie każdy, był sobie równy, a słabsi nie byli tak niedoceniani, klan doceniał wszystkich swoich członków, i wypracował swój własny sposób walki oparty na współdziałaniu, bardziej niż na osobistym męstwie, a ich interpretacja niektórych nakazów  bushido jest inna od innych, kiedy wyśmienity szermierz wygra ze słabym, nie jest to dla to dla niego powód do domu, ale dyshonor, dlatego samuraje klany szczura unikają okazji gdzie mogli by zhańbić samurajów wielkich klanów, taka interpretacja kodeksu jak i ich sposób walki, w oczach innych uchodzi za mniej honorowy.     

Nezumi bushi +1 Agility
Szczury są małe i niegroźne, ale w większej liczbie potrafią powalić każdego przeciwnika, a ich ataki są szybkie i pewne, nie ma obrony przed zębami i pazurami szczura, tak też walczy ten klan, wykorzystując szybkie ciosy i punktową przewagę, co w oczach innych klanów uchodzi za mniej honorowe.


Umiejętności
Kenjutsu (katana), Investigation, Pole arm, defense, Lore (bushido lub heraldry), +2 dowolne

Honor 3

Outfit Ashigaru lub light armor, daisho, pole arm, travelin pack, 3 koku.



A tu w sumie moja edytowana propozycja

I Ranga - Rój
(0K1 do Trafienia, jeśli Przeciwnik z kimś już walczy)

II Ranga - Pazur Szczura
(2K0 do Trafienia, przy pierwszym uderzeniu w walce w Przeciwnika, przy użyciu broni Drzewcowych).

Lub alternatywa

II Ranga - Szczurzy skok
W pierwszej turze ataku możesz doskoczyć do wroga, który jest nie dalej jak 15 stóp od ciebie, i zatakować z bonusem 1k0 to trafienia, ale do końca tury twój pancerze liczy się jako mniejszy o 5.

III Ranga - Szybki jak szczur, czujny jak szczur
Do liczenie przebytej odległości krąg wody jest o jeden wyższy.
A do testów wypatrzenia zasadzki czy niebezpieczeństwa, dodaje się 1k0.

IV Ranga - (bez klimatycznej nazwy )
Używając broni drzewcowych lub noży, pomijasz bonus do KP(TN) z pancerza.

Lub alternatywne

IV Ranga -  Jeden z wielu
Podczas walki możesz zadeklarować pomoc w walce sprzymierzeńcowi, twoje KP jest obniżane o 10 punktów, i możesz wybrać jeden z dwóch wariantów, pierwszy jego KP jest zwiększane o 15 punktów, lub o 10 zmniejsza jest KP przeciwnika.

V Ranga - Zmysły szczura
Wydajać punkt voida przez okres rund równy dwukrotnemu kręgowi wody, negujesz minusy z ciemności.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#36 2012-05-21 12:14:23

 JJ

Ktoś znany

Skąd: Lokacja Startowa - The House
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 302
Punktów :   
WWW

Re: Legenda pięciu kręgów

Mateusz - dużo gadałeś, ale przy Zającach i Lisach, obraziłeś ich i załatwiłeś
sobie ich "podziękowania za wkład w negocjacje" (przy użyciu katany).

Co do Zachowanych Kości, to fakt - liczy się je z Cech, nie Kręgów. Zapomniałem,
że Marcin prowadził w wersji "Dark" :-P

Co do Mnichów, to Mnisi Smoka, to po prostu Mnisi - tyle że "na dzielni Smoków"
są traktowani niemal jak Samurajowie lub Shugenja. Ale poza, to są "dziwnymi
mnichami" (nie dosyć że Mnisi są wyjątkową grupą, to jeszcze dodaj do tego
dziwność Smoków). Co do Mnichów z bronią, to darujmy sobie ich na razie -
- no chyba że zaprojektujesz zasady. A Pająki są ZŁE i o ile w teorii, nie wszyscy
to spadkobiercy Klanu Węża (czyli szaleni, albo Zombie), ale Ci, którzy do nich
przystają to świry i psychopaci.

Co do Szczurów, pisałem że robocza wersja.
Żuraw(Kakita) to są pojedynkowicze, zawsze pierwsi,  zapierdalający jednym hit'em.
Nie pasuje do Szczura. Bardziej jakieś skill'e do ukrywania/ucieczki.

Ucieczka z walki nie jest opisana bezpośrednio, ale dla mnie najbardziej logiczny
byłby Test Przeciwstawny (kiedy się wycofujesz). Przyznałbym też i +10 do Trafienia
dla walczącego, którego oponent po prostu odwraca się plecami i ucieka.

Generalnie, co Klanu Szczura, może to wyglądać tak:

KLAN SZCZURA
Motto: Zlekceważ nas, a skończysz żle
Rodzina: Nezumi (+1 Percepcji)
Szkoła: Szkoła Strażników Nezumi (+1 Zręczności)
+Umiejętności: Kenjutsu, Drzewcowe, Noże, Obrona, Śledztwo(Zauważanie),
Wiedza(Heraldyka lub Bushido), Niewidzialność, 1 dowolna

Techniki:
I Ranga - Rój
0K1 do Trafienia, jeśli Przeciwnik z kimś już walczy.

II Ranga - Pazur Szczura
Otrzymujesz bonus 1K0 do Trafienia przy użyciu broni Drzewcowych.
Bonus zwiększa się do 2K0 przy Pełnym Ataku z użyciem broni Drzewcowej.

III Ranga - Szybkość Szczura
Możesz dodać 3x Krąg Ziemi w Stopach do Ruchu, kiedy Uciekasz/Skaczesz.
Dodatkowo, gdy Twój Przeciwnik chce wycofać się z walki, możesz zadeklarować
Podniesienie. Za każde Twoje Podniesienie w tym teście, Przeciwnik otrzymuje
dwa Podniesienia. Kiedy Ty chcesz się wycofać z walki, otrzymujesz bonus +3.

IV Ranga - Małe Zęby, Duża Rana
Używając w walce Noży i Wakizashi, możesz zignorować wartość Redukcji u Przeciwnika
równą Twojej Percepcji.
Dodatkowo, otrzymujesz bonus +2K2 kiedy Zaskakujesz Przeciwnika.

V Ranga - Jesteśmy wszędzie
Udany Test Medytacji-Pustki (LD 10) pozwala otrzymać darmowe Podniesienie przy
Teście Niewidzialności lub w walce, kiedy Zaskakujesz Przeciwnika. Za każde
Podniesienie, które zadeklarujesz w Teście Medytacji-Pustki, otrzymasz dodatkowe
dwa darmowe Podniesienia przy Teście Niewidzialności i przy Zaskakiwaniu.


Twoja Mama!

Offline

 

#37 2012-05-21 12:54:36

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Tylko właśnie o to chodzi że ja bym chciał mnicha z bronią

A można to zrobić na dwa sposoby jak dla mnie, albo zrobić coś ala klan mnichów (jak smoka czy pająka) który nie ma kiho, ale ma za to 5 stopni walki + jakiś sprzęt.
Albo drugie że normalny mnich, może mieć jakąś broń na początek.
Szczególnie że są wspomniani shohei, i przy zakonie nakórwiania, i przy pająka (że są wynaturzoną wersją) i w dodatku Emerald empire, są rozpisane rodzaje mnichów i jest też sohei, czyli powinien mieć broń, no i to jest bardzo japońskie (tak wiem że to nie jest Japonia, ale bardzo bardzo podobne klimaty, nawet w krainach wschodu był sohei ), ja myślałem żeby wziąć smoka, ale on ma bonus do walki wręcz, czyli się specjalizuje w czymś co nie jest mi potrzebne, jak i tak go nie stać na broń(broń lepszą niż jo oczywiście) bo ma 5 koku.
I żeby nie było, mi nie chodzi o manczkin bo broń biała nie jest lepsza od walki bez broni, z której można mieć obrażenia na pierwszym poziomie 4k3 mnichem nakurwiania, ale ja po prostu lubię soheiów z naginatami, już w szogunie 1 budowałem armie tylko z nich.

A ogólnie coś tam może skrobnę mój klano-zakon mnichów.


Co do klanu Szczura to wersja w sumie jest spoko, tylko jedno czy dwa pytania techniczne, dlaczego na III poziomie jest krąg ziemi ?
A drugie do II rangi, czy każdy atak nie jest pełnym atakiem ? (a pytam bo nie znam bardzo mechaniki walki )

Ps. Co do Mateo to się zgadzam z jadowym, taki on był pokojowy i nie samolubny że hej , ja mówiłem skorpion albo pająk spoko ale feniks nie.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#38 2012-05-21 14:07:17

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Klan szczura:
1. 0k1 to trochę mało jeśli chodzi o trafienie kogoś, kto z kimś walczy - spore ograniczenie (i niezbyt honorowa opcja dla samuraja). 0k1 do DMG byłoby lepsze.
2. Dodaj jeszcze nóż/wakizashi (a najlepiej oba)
3. 3xEarth to podstawowo 6 stóp= ok. 2m czyli praktycznie nic. Jak już, to powinno być 5xEarth ew. +1/2 Earth do Wody na potrzeby liczenia prędkości
4. Redukcja odejmowana jest od każdej kości osobno czy od wyniku całego testu? Bo jeśli od wyniku, to trochę bieda. Powinno do tego jeszcze TN kasować. Do czego dodawany jest bonus +2k2? Trafienia czy obrażeń?
5. Szatan, ale dosyć słaby - popatrz na cechę ninja skorpiona z tego poziomu - jest duuuużo lepsza.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#39 2012-05-21 14:42:06

 JJ

Ktoś znany

Skąd: Lokacja Startowa - The House
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 302
Punktów :   
WWW

Re: Legenda pięciu kręgów

Pierwsza sprawa, o której gdzieś tam wspomniałem, ale nie tłumaczyłem dokładnie.
Mianowicie chodzi o to, że na początku każdej Rundy, jest czas na Deklaracje
i tam się mówi jaką się przybiera Postawę, ewentualnie aktywuje Techniki.
U mnie, w tym czasie też się deklaruje czy w tej Rundzie bronisz się DLO,
Parowaniem, czy Unikiem, no chyba że mówię, że to się rozstrzygnie w walce.

Pełny Atak to Legedowy "Szaleńczy Atak", który daje 2K1 do Trafienia, 5 stóp ruchu więcej
(ale tylko do max. limitu) jeśli robisz też Ruch (tylko Ruch i Atak jest możliwy w tej Postawie).

Mnich z bronią, jak go fajnie zrobisz, to czemu nie, ale jeden myk - powinien mieć bardzo
mało Kiho, zaniżony przelicznik do kupowania ich, albo nawet może nie mieć w ogóle Kiho.

Co do Klanu Szczura, zauważcie że:

W I Randze może cudów nie ma, ale generalnie Małe Klany są małe dlatego że nie wywodzą
się w prostej linii od Kami, mają mniej Mistrzów, krótszą historię - dlatego ich Techniki
mogą (a nawet powinny) być nieco słabsze. Ostatecznie, mogę się zgodzić na 1K1 do Trafienia.

W II Randze mogę się zgodzić na to, że przy awansie Postaci i dojściu do tej Techniki, wybierasz
sobie Drzewcowe, Noże albo Wakizashi i bonus działa na tą wybraną Broń.

W III Randze jest Krąg Ziemi, ale dlatego że będziesz mieć go na niskim poziomie,
a daje przecież nie tylko 2m do ucieczki (co jest dużo w tym systemie), ale głównie
daje 2m do skoków! Czyli hop! i jesteś na drugim dachu, albo gałęzi. Szczury dobrze
skaczą, tak poza tym. Ale najważniejsze - Bonus do Skoków i Ucieczki jest dodatkiem
do dopaka związanego z wychodzeniem z Walki - Przeciwnik chce wyjść - Ty deklarujesz
jedno podniesienie (+5 LD), a jemu serwujesz dwa (+10 LD). A jak zrobisz dwa
podniesienia, to gościa zjedzą utrudnienia. Te +3 to skromny bonusik w przypadku
Twojego wychodzenia z walki, ale jest - szczury często walczą do śmierci (chyba że
masz miotacz ognia :-P ).

W IV Randze, chodzi o Redukcję, czyli Redukcję Obrażeń - z Pancerza, z betonowej klaty
(jak u Kraba), albo z demonicznych/potwornych Zdolności. I po raz kolejny -
- jest do dodatek (i to całkiem niezły) do bonusu 2K2 do Trafienia przy zaskoczeniu.
Ewentualnie, mogę się zgodzić, że wybierasz czy chcesz odjąć swoją Percepcję
od Redukcji czy od DLO Wroga. Chociaż to by było na prawdę mocne.

W V Randze, nawet nie wyobrażam sobie czegoś w stylu mega-laser-ninja skill'ów.
Samuraj z Klanu Szczura nie jest Ninja i nigdy nie będzie, ale dzięki odpowiedniemu
treningowi i podejściu do walki, może być niezłym zwiadowcą/gościem od zasadzek.


Twoja Mama!

Offline

 

#40 2012-05-21 17:39:58

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Panie Mateo za dużo manczkinizmu
A i co do bonusa do obrażeń, może i byłby lepszy, ale raz że nie pasuje, dwa byłby trochę mocny, plus jak dla mnie 0k1 to sporo, bo kośćmi i tak rzucasz dużą ilością a trafienie jest ważniejsze, no i czy szczur zabija jednym ugryzieniem


A co do mnichów z bronią, to mam pomysł, oczywiście do dorobienia czy uzgodnienia.
Po pierwsze sohei nie jest mnichem niczego (tak jak smok i pająk) tylko zwykłym mnichem, więc umiejętność, bonus do statystyk, honor ma od konkretnej świątyni. Różnić się będzie za to tym że będzie miał normalnie 5 zdolności, ale nie będzie dostawał kiho na poziomach, a tylko na pierwszy (może mniej ?, może wcale ? to już od ciebie jadowy zależy), ale fajnie by było jakby miał dostęp do podstawowych kicho, bo te z niskim poziomów nie są przekokszone, ale raczej ciekawie.

I to jest taki podstawowy mnich.

I - Jedność z pustką
Bonus 1k0 do ataku wybranym rodzajem broni ( wszystkie w tym jujitsu, oprócz mieczy)

II - Nieuchwytność wiatru
Atletyka dodawana do KP (tutaj może z jakimś bonusem ?)

III - Furia płomieni
Ataki wybraną bronią są akcją pojedyncza.

IV - Niezmienność góry
Do rzutów na strach postać dodaje +10.
Krąg pustki dodaje się to poziomu testu rzucającego czar przeciw postaci. (lub w drugiej wersji po prostu 5)

V - Nieustępliwość wodospadu
(Jeśli Przeciwnik, w swoim ataku, sprowadził Cię do poziomu obrażeń, który uniemożliwia
Ci działanie (lub zabija Cię), możesz zadeklarować "Ostatni Atak" - wykonaj rzut na Trafienie
z połową kar za rany. Jeśli Przeciwnik swoim atakiem "zabił Cię", musisz wydać Punkt Pustki,
aby móc wykorzystać "Ostatni Atak"). (i twoja zdolność która pasuje do mnicha).

Ekwipunek jak mnicha ale z dwoma wyjątkami, dowolna sztuka broni i pancerz ashigaru (ale to już od ciebie jadowy zależy)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#41 2012-05-31 16:29:02

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Wrzucam mechanikę z Posta JJa:


Co do Kiho, jest ładnie napisane że Mnisi połączeni tradycją Tao Shinsei
opracowują i korzystają z nich normalnie. Inni Mnisi ich nie znają, lub
znają jedynie ułamek. Podobnie Shugenja. Jest napisane, że Mnisi
nie powiązani z Bractwem Tao Shinsei, mogą kupować Kiho za półtora
ceny i mogą znać ilość Kiho równą ich Randze. Aczkolwiek w porównaniu
do Shugenja, uczciwie doliczają Rangę Techniki do Kręgu, przy sprawdzaniu wymagań.

UWAGA!
Mam nadzieję ze pamiętasz, że KAŻDE Kiho (chyba że piszę inaczej)
wymaga Aktywacji. Aktywacja działa następująco:

*Dla standardowych Kiho - Użycie Punktu Pustki (autmatyczny sukces Aktywacji).
Lub Test Medytacji-Pustki LD15 (jeśli aktywacja ma trwać Akcję Kompleksową [Pełną])
lub Test Medytacji-Pustki LD30 (jeśli ma trwać Akcję Prostą [Małą]).

*Dla Atemi Kiho - Użycie Punktu Pustki (autmatyczny sukces Aktywacji).
Lub Test Medytacji-Pustki LD15 (trwa Akcję Darmową)

Przypominam też, że ogólnie w Legendzie, nie można użyć w jednej rundzie więcej
niż JEDNEGO Punktu Pustki. Jedynym wyjątkiem jest użycie ich do Aktywacji Kiho -
- wtedy się nie liczy do limitu.



Co do Sohei, uznajmy na potrzeby gry, że to albo Mnisi, którzy
zrezygnowali (bo np. byli Bushi, którzy postanowili medytować,
ale im nie poszło i wrócili do napierdalania, ale lekko uduchowieni :-P).
Albo nie Mnisi, tylko Bushi-Pustelnicy w stylu Kensei. Zrobiłem dwie opcje.


SOHEI

Opcja 1) Sohei [Bushi]
Wybór rodziny + Odnalezienie siebie + Wybór Patrona + Techniki

Opcja 2) Prawdziwy Sohei [Mnich]
Droga Jedności + Wybór Patrona + Techniki
______________________________________________________________

Odnalezienie siebie
*Postać zwiększa sobie jedną, wybraną Cechę

Droga Jedności
*Postać zaczyna z Pustką na 3
*Postać zaczyna z jednym Kiho/Kata (musi spełniać warunki)
*Przy awansie na kolejną Rangę, otrzymuje jedno Kiho/Kata
*Kiho wymagające walki bez broni i/lub Atemi, kosztują +1 PD.
*Postać może kupować dodatkowe Kiho/Kata za PD.
_______________________________________________________________
Patroni

Kenjuro (Walka)
*Umiejętności: Medytacja, Leczenie, Obrona, Jiujutsu, Bushido
Teologia (Wybrana), Dowolna Umiejętność
*Honor: 3,5
*Ekwipunek: Mnicha + Dowolna sztuka broni + Pancerz Ashigaru/Dowolna broń

Mitsumi (Równowaga)
*Umiejętności: Medytacja, Etykieta, Dworzanin, Teologia (Wybrana),
Artysta, Jiujutsu, Dwie Dowolne Umiejętności
*Honor: 5
*Ekwipunek: Mnicha + Odświętny strój + Narzędzia Artysty/Zwoje teologiczne

Chomichi (Poszukiwanie)
*UMiejętności: Medytacja, Łowiectwo, Obrona, Jiujutsu, Teologia (Wybrana),
Dowolna Umiejętność Kupiecka,  Dwie Dowolne Umiejętności
*Honor: 3
*Ekwipunek: Mnicha + 10 koku
_______________________________________________________________
Techniki

I - Jedność z pustką
Bonus 1k0 do Trafienia wybranym rodzajem broni, który wybierasz
przy otrzymaniu tej Rangi (dowolne - w tym jujitsu, za wyjątkiem mieczy).

II - Nieuchwytność wiatru
Atletyka lub Obrona (co wyższe), zawsze dodawana jest do LDO.
Jednakże, dla Sohei-Mnicha, pancerze cięższe niż Ashigaru,
zapewniają o jeden punt mniejszą premię.

III - Furia płomieni
Ataki wybraną bronią (przy awansie na tą Rangę), są Akcją Prostą.
(dowolne - w tym jujitsu, za wyjątkiem mieczy).

IV - Niezmienność góry
W testach Strachu, Postać może przerzucić ilość kości równą połowie
najwyższego Kręgu.
Dodatkowo, każde zaklęcie, którego celem jest Sohei, musi zostać
wykonane z dodatkowym Podniesieniem, na każde dwie Rangi Sohei.

V - Nieustępliwość wodospadu
(Jeśli Przeciwnik, w swoim ataku, sprowadził Cię do poziomu obrażeń, który uniemożliwia
Ci działanie (lub zabija Cię), możesz zadeklarować "Ostatni Atak" - wykonaj rzut na Trafienie
z połową kar za rany. Jeśli Przeciwnik swoim atakiem "zabił Cię", musisz wydać Punkt Pustki,
aby móc wykorzystać "Ostatni Atak").

___________________________________________________________________________________


KLAN SZCZURA
Motto: Zlekceważ nas a źle skończysz

*Rodzina: Shokatsu (+1 Percepcji)
*Szkoła: Szkoła Strażników Shokatsu (+1 Zręczności)
*Umiejętności: Kenjutsu, Drzewcowe, Noże, Obrona, Śledztwo(Zauważanie),
Wiedza(Heraldyka lub Bushido), Niewidzialność,  Dowolna Umiejętność
*Honor: 3,5
*Ekwipunek: Daisho, Dowolna Broń, Lekki Pancerz/Dowolna broń,
Tobołek podróżniczy, 5 Koku

Techniki:
I Ranga - Rój
1K1 do Trafienia, jeśli Przeciwnik z kimś już walczy.

II Ranga - Pazur Szczura
Przy awansie na tą rangę, wybierasz jedną z broni (Drzewcowe, Noże albo Wakizashi)
i otrzymujesz bonus 1K0 do Trafienia przy użyciu tej broni.
Bonus zwiększa się do 2K0 przy Pełnym Ataku z użyciem tej broni.

III Ranga - Szybkość Szczura
Możesz dodać 3x Krąg Ziemi w Stopach do Ruchu, kiedy Uciekasz/Skaczesz.
Dodatkowo, kiedy chcesz wycofać się z walki, możesz zadeklarować Podniesienie.
Za każde Twoje Podniesienie w tym teście, Przeciwnik otrzymuje dwa Podniesienia.
Kiedy Ty chcesz się wycofać z walki, otrzymujesz bonus +3.

IV Ranga - Małe Zęby, Duża Rana
Używając w walce Noży i Wakizashi, możesz zignorować wartość Redukcji lub LDO
u Przeciwnika (Twój wybór) równą Twojej Percepcji.
Dodatkowo, otrzymujesz bonus +2K2 kiedy Zaskakujesz Przeciwnika.

V Ranga - Jesteśmy wszędzie
Udany Test Medytacji-Pustki (LD 10) pozwala otrzymać darmowe Podniesienie przy
Teście Niewidzialności lub w walce, kiedy Zaskakujesz Przeciwnika. Za każde
Podniesienie które zadeklarujesz w Teście Medytacji-Pustki, otrzymasz dodatkowe
dwa Podniesienia przy Teście Niewidzialności i przy Zaskakiwaniu.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#42 2012-05-31 19:30:44

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

A co do mnichów, to tak kiho jest drogie, ale jak pisałem wcześniej przykładowo że dostaje te jedno kiho na początku za darmo, a resztę musi sobie kupić za expo, proste, co do kiho to w sumie większość właśnie nie jest do walki w ogóle, tylko ogólne, więc co za problem, bierze się kiho które nie jest od walki i wszystko gra.

Tak samo z tym patronem jest dziwne, bo ogólnie sohei to mnisi z konkretnych świątyń/zakonów, więc dlaczego miałby mieć coś innego niż oni ? jak dla mnie powinno się dostawać umiejętności i statystykę od zakonu, nawet umiejętność walki trzeba by kupić, lub wziąć z dowolnej umiejętności.
Fabularnie to jest mnich taki sam jak inni, tylko kiedyś na swojej drodze wybrał drogę do oświecenia przez doskonalenie ciała, bo to doskonali umysł, albo ochronę ludności co też się zdarza.


Cały fragment o rodzajach ścieżek mnichów.

Monks who follow the  Lotus discipline are devoted to a
specifc religious  sutra (religious document) known as the
Eight Petals of the Lotus. They focus on emptying their minds
through meditation and repeating the Lotus sutras over and
over, purging improper thoughts and emotions. Many of them
believe a single perfect utterance of the Lotus sutra is enough
to attain enlightenment. Monks of this discipline are most
likely to be found in orders such as the Thousand Fortunes
and the Seven Thunders, and are rarest in worldly orders such
as the Four Temples and the Order of Thunder.


Questioners are monks who believe one must look
completely beyond the physical world, denying all needs of
the body and questioning reality itself in order to become
enlightened. They are ascetics, even more so than other
monks of that type, but also tend to be friendly and mischie-
vous, always trying to shatter others’ preconceptions to help
them along the road to enlightenment. Questioners are found
in all orders of the Brotherhood but tend to be most common
among the monks of the Seven Thunders and the Order of

Kaimetsu-Uo.
Shintao monks are those who believe enlightenment is
attained by discarding all notion of self, purging any kind of
egotism or self-examination. These monks forsake scholarly
study in favor of pure meditation. Unsurprisingly, they are
found most frequently in the Order of the Seven Thunders,
but may be encountered in any sect that focuses on Shinseist
teachings over Fortunist worship. The most extreme monks of
this sort are favorite recruits for the Shinmaki sect.

Sohei are warrior monks who focus on strengthening the
body and studying fghting techniques in order to purify them-
selves and defend the Brotherhood from its enemies. Many of
them also devote themselves to protecting the common people
of Rokugan, especially in regions where samurai are scarce (or
defcient in their duties). Sohei tend to wear cloth wrappings
that cover their bodies and heads, and many of them ritually
scar themselves as a form of mastery over the weaknesses
of the fesh. Sohei are most common by far in the Order of
Osano-Wo, which is dominated by their practices, but
may be encountered in other sects as well. The sinister
Order of the Spider is a dark and twisted perversion
of the sohei tradition.

The term Yamabushi (or “mountain warrior”)
is sometimes used by samurai when referring
to certain martial traditions within the Dragon
Clan, but the Brotherhood uses it to refer to those
monks who forsake the conventional temples in
order to dwell within the Empire’s remote hills,
forests, and mountains. Some of them are hermits
who dwell alone, pursuing their path to enlight-
enment without distractions; others form small
monasteries in the remote peaks and valleys of
the Spine of the World and Great Wall of the
North mountain ranges. Yamabushi monks may
be either worldly or ascetic, and are best known
for their acute connection to the elements and their
highly physical nature. They are most common
in the Order of the Seven Thunders, the Order
of Osano-Wo, and the Order of the Thousand
Fortunes. Few if any of the monks from the Four
Temples or the Order of Kaimetso-Uo follow this
discipline. The Brotherhood’s various Elemental
Masters (see “Monastic Rank” sidebar nearby) are
most often Yamabushi monks.


EDIT: Scaliłem posty.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#43 2012-05-31 22:06:29

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Temat przenoszę do innego forum, tamto jest bardziej odpowiednie.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#44 2012-06-04 14:26:23

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Legenda pięciu kręgów

Ostatnio jak się zastanawiałem to ten sposób robienia mnicha który wymyśliłem jest nie całkiem koszerny, bo wzorowałem się na mnichu pająka i smoka, a oni są mnichami z poza bractwa Shinsei, które to bractwo się specjalizuje w kiho, czyli w sumie on powinien mieć normalny rozwój mnicha bez zdolności poza na pierwszej randze, a potem normalnie dostawać kiho co poziom, tylko np za jedno kiho mniej broń, a dwa broń i zbroja.
Bo te moje techniki nie są złe, ale to prawie dobry zakona pająka.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#45 2012-06-27 12:51:32

 JJ

Ktoś znany

Skąd: Lokacja Startowa - The House
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 302
Punktów :   
WWW

Re: Legenda pięciu kręgów

Sohei jest Pro, ale nie jest przegięty (za bardzo :-P ).
Ważne że w drużynie jest prawdziwy (a nie udawany)
nakurwiacz i prawdziwy (a nie udawany) pseudo-mędrzec.
Pamiętamy, co wynikło z takiego połączenia, kiedy grał
tym Mateusz :-P

Co do obiecanego Pakunku Podróżniczego, to przypominam,
iż z listy można wybrać DO DZIESIĘCIU MAKSYMALNIE
przedmiotów, a nie wszystko!

*Koszyk
*Kowalski młotek
*Koc
*Butelka barwnika/wybielacza
*Butelka Sake
*Butelka Sochu (gorzałka)
*Butelka wody
*Świece (6)
*Pałeczki
*Sakiewka
*Garnek
*Podpórka na Daisho
*Zestaw wróżbiarski (monety kawaru)
*Zestaw wróżbiarski (łodygi krwawnika)
*Wachlarz
*Śieć rybacka lub wędka
*Hubka i krzesiwo
*Hak do wspinaczki
*Kadzielnica
*Zestaw do pisania
*Biżuteria lub akcesorio
*Lampa
*Szczęśliwy świerszcz (w klatce)
*Zestaw do makijażu
*Maska
*Miniaturowe Go lub Shogi
*Moździerz
*Instrument muzyczny
*Zwoje i węgiel (10)
*Perfumy
*Osobista pieczęć lub symbol
*Zwierze (Kot, Pies, Małpa, Śpiewający ptak - max. 2)
*Książka do poduszki
*Lina (50 stóp)
*Czarka na sake
*Zestaw kości
*Łopata
*Mały sztandar na plecy
*Składany stołek
*Lusterko
*Kozik do owoców/Brzytwa
*Mała figurka
*Mały namiot
*Fajka
*Buty na śnieg
*Zapasowe kimono i sandały
*Przyprawy
*Pleciony płaszcz
*Słodycze
*Mata Tatami
*Igły do tatuaży
*Zestaw herbaciany
*Buteleczka farby
*Laska
*Racje na tydzień
*Osełka
*Parasolka z miękkich gałązek
*Szeroki, pleciony kapelusz
*Peruka


Twoja Mama!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
skanowanie klisz slajdów zdjęć warszawa usuwanie adblue john deere