Nasze sesje i nie tylko one
Nie można zaczynać z kata? Szkoda, to jednak zmunchkinuje pod drugą technikę
Edit: Nie da się, albo może i się da ale po co komu 27 umiejek na 1? O ile tyle tyle w ogóle jest, to z połowy nigdy się nie skorzysta.
Ostatnio edytowany przez Patryk (2012-05-09 00:24:03)
Offline
Czasem dawałem, ale wiecie - nie ma co liczyć zazwyczaj :-P .
Ekspika jest 40, można sobie 10 wyczarować z Wad -
- oczywiście od razu mówię, mogę się nie zgodzić na pewne
Wady/Zalety i ich kombinacje. Po prostu dacie do konsultacji.
Od razu mówię - patrzcie na terminologię - są zalety,
które dają tylko bonus przy Teście Cechy (Trait Roll), czyli
tylko przy "łysym" teście np. Siły Woli - tak jest w przypadku
testów na odwagę. No i są bonusy do Testów Kręgów (Ring Roll),
ale takie testy są bardzo rzadkie - chyba że jest się Shugenja,
albo dzieją się jakieś kosmosy.
Wejrzenie daje też bonus do leczenia (w sensie naturalnego).
Poza tym, jak osiągasz wyższy poziom Wejrzenia, to po prostu
masz wyższy Poziom Techniki (ewentualnie musisz zrobić
jakiś fabularny bajer) i tyle. Nie trzeba za to płacić PD.
A Umiejętności i Cechy możecie mieć maksymalnie na 4!
Dopiero później można je dokoksić . A jak masz umiejętność
na 4 to całe 4 liczy się do Wejrzenia, więc po co 27 razy mieć
coś na 1 ? :-P .
Offline
27 skilli na 1 kosztuje 27 punktów. 7 skilli na 4 kosztuje już 40 pkt. Więc jeśli chodzi o insight, to lepiej wychodzi mieć na 1 wszystkie.
Pytanie - gdzie Shugenja wykonuje ring rolle częściej od innych? Spell Rolle to nie Ring Rolle, mimo że opierają się na ringu. Pytam się czysto informacyjnie, bo może coś przeoczyłem i będę musiał lekko przerobić postać.
Offline
Co do Kręgów, chodzi mi głównie o rezystowanie/przemożenie cudzych zaklęć.
Co jak co, ale generalnie Shugenja jest jedyną osobą, która może to zrobić,
lub jako jedyna zdaje sobie sprawę, że coś może być magiczne/być iluzją.
(Popatrz na przykład na Czary Powietrza). Mam też nadzieję, iż obudzony
w środku nocy pamiętasz zasady Obcowania (Commune) i Koncentracji.
Oraz liczenie slotów na dzień, liczenie Liczby Docelowej dla czarów, itp.
Co do Żurawia - to zależy od chłopaków. Sądzę, iż będą robić nakurwiaczy
na maksa, więc możesz być niemal zupełnie pod gadkę i wpływy, ale
osobiście doradzam jakieś umiejętności pod walkę - np. nieco Kenjutsu
plus dużo Obrony (która zarówno się przyda do Parowania [patrz wcześniej]
oraz do Pełnej Obrony). Albo trochę Łucznictwa (Kyujutsu).
Możesz też dostać ochroniarza - Daidoji (dosłownie "Obrońcy Doji"), ale
to nie będzie jakiś koks.
Offline
Mówiłem że nie zagłębiam się jakoś szczególnie w mechanikę i świat? Po prostu jest tu dużo mechanizmów działających jak w D&D albo innych systemach, co znacznie ułatwia munchkinowanie. Mam już takich kilka, za które zapewne mnie zabijesz ew. zabierzesz mi całe xp po sesji, bo są złe (nie mogę ich opisać, bo jeszcze mi zabronisz/wymyślisz jakieś przeciwdziałanie.
Akurat Commune mi się bardzo nie podoba jako czar, bo wg. opisu jest dosyć z dupy, bo dalej nie wiem, do czego służy.
A tak btw. W testach walki testowany jest skill roll na jakichś kenjutsu i tym podobne czy na skillu Weapon Sword i jemu podobnych?
Offline
Mateusz, ja wiem munchkinowanie, munchkinowaniem (i tak się mogę nie
zgodzić na coś względem Twojej Postaci - poznasz po wielokrotnym
akcentowaniu zwrotów "O k urwa" i "O ja pierdolę", kiedy będę sprawdzał
wasze karty), ale bez przesady. Strony od 163 do 166, powinieneś mieć
wykute na blachę - inaczej po co grasz Shugenja - dla laserowych mocy?
To już lepiej weź Bushi z jakimiś pokurwonymi technikami - będzie Ci
1000% łatwiej, a napierdalać będziesz zdrowo.
W dużym skrócie, Commune (Obcowanie), to wezwanie lokalnego Kami
(bożka, siły opiekuńczej, etc) danego Żywiołu (oprócz Pustki, bo ni ma).
I robisz z nim deal'a - najczęściej chodzi o zadawanie pytań - masz
rozpiskę jakie są postawy Kami oraz w jaki sposób zwiększyć ilość
pytań i/lub klarowność odpowiedzi. Na 166 stronie, masz zasady Koncentracji
oraz zasady Wypędzenia (Banish)/Wymożenia (Impotuning) czyli de facto
- jak wypierdalać Kami w kosmos oraz w jaki sposób wymuszać na nich
możliwość rzucenia czaru, którego nie możesz, bo nie masz już "slotów",
albo nawet tego czaru nie znasz! Są oczywiście ograniczenia, ale małe.
To jest uber-hardcore-munchkin, więc dziwi mnie, że tego nie zakułeś :-P
Skill Roll to oczywiście Test Umiejętności, ale używasz też kości Cechy (Trait).
Czyli mając np. 2 Zręczności plus 4 Kenjutsu, mamy już 6 kości.
UWAGA!
Pamiętajcie o zasadzie "małego wiadra" :-) . czyli że nie można mieć
więcej niż 10 kości w rzucie. Chodzi o ułatwienie. Ale, ale, nie ma tego
złego - za każde dwie kości powyżej dziesięciu, dostaje się dodatkowe
Utrzymanie [vel Zachowanie] (Kept). Czyli warto munchkinować na maxa :-P .
Offline
Jak pisałem mój zrobiony (nie całkiem:P) klan, ta da szczura
Klan Szczura:
Szczury są małe i niegroźne, ale w większej liczbie potrafią powalić każdego przeciwnika, a ich ataki są szybkie i pewne, nie ma obrony przed zębami i pazurami szczura, tak też walczy ten klan, wykorzystując szybkie ciosy i punktową przewagę, co w oczach innych klanów uchodzi za mniej honorowe.
Umiejętności
Kenjutsu (katana), Investigation, Pole arm, defense, Lore (bushido lub heraldry), +2 dowolne
Honor 3
Outfit Ashigaru lub light armor, daisho, pole arm, travelin pack, 3 koku.
Rodzina + Per
Szkoła + 1 Agi
I
Rój - podczas atakowania przeciwnika który jest już z kimś w walce otrzymuje się bonus do trafienia 1k1.
II
Szczurze pazury - podczas używania broni drzewcowej (pole arm) otrzymuje się bonus do trafienia 1k1
III
Szybkość szczura - atak bronią drzewcową lub kataną za jest prostą akcją
To jak na razie tyle, bo trzeci poziom to sporo, i nie wiem czy Jadowy powie że to czysty manczkin, więc zobaczymy co powie.
Offline
Wydaje mi się, że II poziom jest trochę za mocny - +2k2 waląc dzidą w kogoś będącego WW może doprowadzić do jego natychmiastowej śmierci. A III to w ogóle szatan, bo w teorii pozwala wykonać 2 ataki / rundę, a to w piździec.
Offline
Zrobiłeś opis jak by szczury w rzeczywistości atakowały stadnie jakieś zwierzęta. Już sobie wyobrażam jelonka biegającego po lesie i nagle z krzaków wyskakuje stado szczyrów i morduje biednego jelonka.
Offline