Nasze sesje i nie tylko one
Jadowy chciał żeby założyć temat informacyjny o tym, więc założyłem.
Przy okazji można się jakoś zgadać kto kim gra.
Ja kiedy zacząłem czytać podręcznik to już w ogóle nie wiem kim grać , jak mi się podobają skille to nie klan, albo odwrotnie, ronin jest niby spoko ale, dlaczego ścieżki roninów mają tylko 1 rangę ?
I jeszcze pytanie, granie mnichem, są mnisi w podręczniku po pomniejszych klanach przy których są inne zasady tworzenia postaci, i są mnisi z klanu smoka, których się robi normalnie czy według zasad robienia mnichów, tak samo jak działają tatuaże ? tzn je się aktywuje czy czy co ?
I w sumie dlaczego nie ma mnichów wojowników w grze nigdzie opisanych ? bo są wspomnienia przy opisie broni.
Bo ja bym takim mnichem zagrał, tzn takim z naginatą, chyba że mógłbym zrobić swój własny zakon mnichów.
Ogólnie zakon pająka jest fajny mechanicznie, ale fabularnie grać szatanami to nie.
I ja pewnie zagram mnichem.
Offline
Coś próbuję ogarnąć pod kątem swojego łucznika. Spodobał mi się na razie klan kraba i modliszki, bo oba mają fajnych rangerów i sensowne podejście do zwyczajów, a nie honorogejowizna w stylu lwów . Ale modliszki dostają techniki pod łuk więc pewnie stanie na nich.
Prawdę mówiąc to gdyby JJ wczoraj nic nie tłumaczył to bym się długo przebijał przez te wszystkie skośnookie wymysły . A właśnie ktoś ogarnięty wyjaśni mi kto to jest yojimbo (czy jakoś tak) i co to ma do rangerów z muru (klan kraba)? Bo jak wklepuję to w google to wyskakują jakieś filmy, komiksy i inne pierdoły.
Bawimy się w te katy i resztę wersji "rozszerzonej" z księgi wody?
Ostatnio edytowany przez Patryk (2012-05-07 19:28:49)
Offline
Kata zdaje się są normalnie, tylko trzeba chyba coś tam umieć
A yoimbo, jest jakaś zawansowana technika dla krabów (z tyłu podręcznika), a to o ile dobrze wiem coś ale ochroniarz.
A robienie postaci pierwszy raz jest lekko straszne
Offline
Jest straszne to się zgodzę, ale dosyć ciekawe. Szkoda tylko, że trzeba wydawać dużo punktów na niepotrzebny stat, tylko żeby podnieść sobie krąg (mając 2 kepty trudno kogoś trafić w uczciwej walce).
Czy mi się wydaje czy tutaj nikt nie zaczyna z kataną? Bo jedyna opcja jaką widzę żeby ją dostać do wybranie sobie przy tworzeniu z "1 dowolna broń", która wcale tak często się nie pojawia. Wydawało mi się że w takim systemie to każdy będzie biegał z plecakiem pełnym laserowych katan
Offline
Ja będę grał z klanu żurawia rodziną "polityków". Najbardziej mnie przeraża że JAPy nie było podczas tłumaczenie dlatego mam wielką prośbę do Jadowego: napisz jakiś krótki poradnik co i jak a ja będę suszył głowę JAPie aby go przeczytał. Albo jest drugie rozwiązanie: podczas robienia np grilla ty będziesz mu tłumaczył jak to wygląda.
Co do katan: one są dla leszczy (albo karpi). Prawdziwy kozak walczy nodachi albo najmroczniejszą bronią czyli jo
Ostatnio edytowany przez Daimio (2012-05-07 23:35:11)
Offline
Ale przecież jeśli gra się samurajem, to ma się daisho (czyli dwa miecze samuraja, katanę i wakizashi
Mnich zdaje się dostaje patyk
Offline
Aaaa... myślałem że to daisho to jakiś nożyk do masła i tanto źle przeczytałem. No to ciekawe po co mi podwójne wakizashi... ma ktoś ochotę kupić?
Offline
he he ja pewnie skończę z kijem i rencami , chyba że jadowy mi pozwoli na mnicha z naginatą.
W ogóle mógłby się odezwać, bo nie wiem jak jest z mnichami, i tatuażowymi mnichami od smoków.
Albo zrobię sobie dziwnego ronina, z prochem
Offline
Ile wyszło wam Insighta? Bo dałoby się zmunchkinować i wyciągnąć pow. 150 i zacząć na 2 ranku, ale to by oznaczało posiadanie dosyć małej puli umiejętności. Jak myślicie, opłaca się?
Offline
Trzeba kupić dużo umiejętności na 1 i wyciągnąć 2 kręgi na 3. Da się, mógłbym to zrobić, ale nie miałbym przewag i praktycznie wszystko na 1, ale się da.
Offline
Ja wziąłem tylko jedną przewagę i kata. Mam 2 ringi na 3 i wyszło chyba 135. Pytanie po co mieć 2 ranka? Gdzieś oprócz inicjatywy to się dodaje?
Offline
Witojcie Panocki Samurajce i Nindźasy!
Widzę, iż twardo munchkinujecie - Mateo już wylicza Wejrzenie (Insight),
a to robią zazwyczaj już tęgie nerdy/doświadczeni Gracze. Suma sumarum,
Wejrzenie wylicza się z Umiejętności (1 Punkt to 1 Insight) oraz z Kręgów
i tam jest jakiś pojebany przelicznik, ale generalnie z Kręgów można
szybko wyciągnąć Insight. A Druga Ranga danej szkoły to już jest moc.
Co do fajnych kombinacji, to przypominam - jest opcja grania z jakiejś
Rodziny przy jednoczesnej Szkole z innego Klanu, ale oczywiście trzeba
sobie kupić tą Zaletę. Przypominam że można wydać wszystko na
Zalety, jak ktoś lubi, ale z Wad można maksymalnie 10 Punktów zdobyć.
Co do Mnichów, to Mnisi Smoka są wykurwiści i tyle i mają magiczne
tatuaże. Można grać "normalnym mnichem" - zasady są w Księdze Wody.
Normalny mnich ma tylko Bazową Technikę, ale jest ona mocna, plus
Zwykły Mnich zaczyna z trzema Kiho za friko! (o ile spełnia wymagania).
A Kiho są pro. Do tego jako jedyny może, za zgodą MG, opracowywać
nowe Kiho (w sensie uczyć się tych z listy bez mistrza). No i oczywiście
może też nauczyć się Kata i łączyć je z Kiho i bajerami z Techniki -
- jednym słowem: megakoks. No i ma Void'a na 3 na start. Oczywiście są
wady: jesteś Nikim, nie zależy Ci na niczym oprócz Spokoju/Medytacji/
Osiągnięcia Mistrzostwa/Co tam innego mówi Ci kodeks Twojej Świątyni.
Co do Roninów - są trzy opcje pokazane w Podręczniku i mówiłem o nich:
- Jesteś z normalnego Klanu (Rodzina+Szkoła), ale musisz kupić Wadę "Ronin"
- Nie masz bonusów z Rodziny, ani Szkoły, musisz kupić Wadę "Ronin", masz +25 Pkt
- Brak bonusów z Rodziny&Klanu, musisz kupić Wadę "Ronin", masz +10 Pkt i Technikę Roninów
Techniki Roninów są lepsze, niż analogiczne Pierwsze Rangi Innych Technik, ale
nie można ich rozwijać - możesz tylko wybłagać gdzieś kiedyś dostęp do technik
Wielkich/Małych Klanów, lub spotkać i przekonać do siebie Ronina-Koksa.
Czyli jest problem tylko przy przy dłuższym graniu.
Yojimbo to Przyboczny.
Co do Księgi Wody - niech nikt nie patrzy na razie na Alternatywne Profesje,
Nikt też nie może zacząć z Kata. Z Kiho zaczyna Mnich, już pisałem.
Mogą Wam się za to przydać Małe Klany, bo niektóre są Pro, albo mogą,
wraz z rozpiskami Dużych Klanów, pomóc w wymyśleniu własnego Klanu,
ale ostrzegam że będę bardzo sceptyczny (żadnych miażdżących Klanów Wieloryba,
czy żydowskich Klanów Komara).
Katana to Dusza Wojownika i tym podobne Cuda-Wianki. Katana nie ma ceny
w podręczniku, zwróćcie na to uwagę. Z kataną zaczyna tylko pełnoprawny
Rycerz/Wojownik (czyli Bushi).
UWAGA!
Będę wprowadzał zasadę Trój-Obrony - albo bronisz się z Liczby Docelowej Obrony
(czyli pseudo-KP), albo z Uników, albo z Parowania. Oczywiście musisz
wybrać wcześniej i wiadomo że np. Tetsubo nie sparujesz.
*Obrona z LDO jest i tyle
*Obrona z Uników - jak przeciwnik rzuci te 10, czy ile potrzeba minimum (ale nie LDO!,
bo jak wybierasz Unikanie to nie działa), to Ty robisz przeciwstawny test Atletyki.
To opcja dla Nindzia-Pindzia i innych rogali. Zezwalam wtedy na Skupienie na Unikach
(czyli specjalizacja w unikach).
*Parowanie - Jak wyżej, tyle że możesz do Umiejętności walki (np. Kenjutsu, czyli Szermierka)
dodać Umiejętność "Obrona". Oczywiście Parowanie jest niedoskonałe - nie sparujesz Kataną
Tetsubo, chociaż Tetsubo Katanę już prędzej. Generalnie jest to opcja dla Szermierzy lub
osób które nie chcą biegać w Uber-Ciężkich pancerzach i mieć Zylion Refleksu, żeby sobie
podbić LDO.
Offline