Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#16 2019-06-04 22:03:52

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Nie, nie kumulują się. Ale to zawsze 2 hp więcej, więc można dłużej tankować jakieś gobliny czy coś


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#17 2019-06-06 10:23:03

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Plus jakby kapłan to rzucił to było by więcej.

Czytałem opis tej pomocy/przeszkadzania i to jest tak napisane że nie wiem czy to działa tak jak graliśmy.
Bo tam jest fragment ze działa to na pierwszy atak. Ale to znaczy pierwszy atak od danej osoby, czyli nie ma przewagi jeśli ta osoba robi więcej ataków ale działa dla pierwszego ataku innej osoby. Czy działa na jeden atak w ogóle?


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#18 2019-06-06 22:10:45

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Ok. Masz pełną rację. Moja propozycja (po przeszukaniu internetu): akcja pomocy jest czysto z podręcznika, ale wykonanie flankowania (w sensie 3 edycyjnym) daje +2 do trafienia. Wyłączenie - flankować można tylko istoty o rozmiarze maksymalnie różniącym się o jeden poziom.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#19 2019-06-07 18:59:28

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Hmm ale skoro w tej edycji można swobodnie biegać dookoła przeciwnika to nie będzie zbyt łatwo flankować?


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#20 2019-06-07 20:40:26

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Będzie i co? Nie widzę problemu, wrogowie też mogą


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#21 2019-06-08 15:11:27

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

No ale w 3.0 flankowanie było dużo trudno zrobić, bo nie można sobie tak było biegać dookoła wroga  i można się było tylko ruszać przed atakiem.
W tej edycji nie m żadnego problemu żeby flankować z obu stron. Żeby robić to z praktycznie każdym przeciwnikiem co zaburzy balans, a przynajmniej tak mi się wydaje.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#22 2019-06-08 21:36:53

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

A mnie nie - trzeba się dobrze ustawić, da się nawet zrobić pułapkę na flankujących, ale to wyższa rozkmina. Plus +2 do trafienia to nie jest kosmos, w PMP jest nawet propozycja zasady opcjonalnej z przewagą za flankę.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#23 2019-06-09 17:48:20

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Hmm nie to ze się kłócę czy coś, bo mi to w sumie obojętnie ale mam wrażenie że na ostatniej sesji moglibyśmy flankować każdego wroga bez większego problemu ale to się zobaczy na sesji.

Jak to w sumie jest z walką dwoma broniami? bo z tego co rozumiem to jest bonus action, czyli że można zrobić ten atak tylko raz i nigdy nie rośnie ich liczba?
I w sumie ile można mieć bonus action? jedną czy więcej.

I znalazłem niebezpośrednie potwierdzenie że nie można wyciągać broni i tarczy na raz z np atakiem. Perk od walki dwoma broniami daje między innymi to że można obie bronie wyciągać naraz czyli normalnie nie można.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#24 2019-06-10 07:40:14

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Jeden (i tylko jeden) dodatkowy atak w ramach bonus action jeżeli obie bronie są lekkie. Do obrażeń z lewej ręki nie dodajesz premii z cechy (chyba że masz cechę, która na to pozwala). Nigdy nie dostajesz kolejnego ataku. Możesz wykonać tylko jedną bonus action w rundzie.

Czyli tak jak zakładaliśmy


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#25 2019-07-15 13:13:01

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Można mieć inny charakter niż charakter boga? W 3.0 pamiętam to był charakter o jeden stopień inny niż boga. A pytam bo wszyscy bogowie których rozważam mają inny charakter niż bym chciał.

Czy jest broń palna?
Pytam bo czytałem o gondzie i niby jego kapłani mają proch i broń palną to czy jakbym grał kapłanem to mógłbym mieć?
Podobno coś ma być o broni palnej w podręczniku mistrza podziemi ale ja nie wiedziałem jak szybko szukałem.
Znalazłem to jest strona 367

Jak dokładnie działa czar thunderwave? https://roll20.net/compendium/dnd5e/Thunderwave#content
Tzn jaki ma obszar działania? to jest kwadrat 15 na 15 stóp? (bo jeśli tak to jest mocny czar)

Jak dokładnie działa bonus kleryka z 8 poziomu domeny(połowa domen to ma) , który dodaje bonus k8 dmg, bo piszę do ataku czyli też do ataku zasięgowego np z kuszy? czy tylko z mele?
Pytam bo myślałem o kapłanie pod zasięg


Ciekawe http://dnd5e.wikidot.com/halfling
Pod rasa niziołka który jest telepatą

Ostatnio edytowany przez peruniec (2019-07-15 14:50:47)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#26 2019-07-16 19:43:35

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Nie ma żadnej informacji odnośnie tego, że nie może, więc może. Ale uwzględnij to, że wymagane jest wypełnianie dogmatów/przykazań, więc jeżeli dopasowanie charakterów nie będzie dobre, to może być ci ciężko.

Broń palna jest, ale nie dla was (nie na północy). W niedużej ilości produkują ją gnomy z Lantanu i w jego okolicach można ją zdobyć, choć tania nie jest. Od biedy kapłan Gonda też mógłby mieć.

Thunderwave działa tak jak jest tam napisane - kwadrat 15/15 stóp (3/3 pola) z tobą na środku, co przekłada się na trafienie istot stojących jedno pole od ciebie (czyli w zasięgu WW).

Tak, dotyczy to każdej broni, w tym zasięgowych. Ale uwaga - tylko raz na turę, deklarujesz przed atakiem.

Tak, te niziołki to niziołki zjawomyślne (tak przynajmniej były tłumaczone w 3 ed), miały ulubioną klasę barbarzyńca, ale jest ich mało i żyją w dziczy, więc raczej nie są zbyt grywalne


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#27 2019-07-16 21:50:32

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Zauważyłem ze dogmaty mogą się gryźć z charakterem. Okazało się ze tempus jest niby neutralny ale on nie lubi mordowania niewinnych itp co tak średnio by pasowało do zlej drużyny.
Bo ja zawsze myślałem ze on przypomina croma a jednak nie.

Jest garagos który jest bardziej od szalu itp i on jest spoko ale nie wiem czy by pasował do  drużyny czy kampanii

Z domena wojny jest jeszcze bane ake on w ogóle nie wiem jakby miał do czegoś pasowac

Dlatego tez myślałem o kapłanie gonda z domena forge i zrobić go pod strzelanie tylko musiał bym się męczyć bo on nie ma broni żołnierskiej żebym mógł z ciężkiej kuszy strzelać

Ogólnie jak tak czytam to zrobić kapłana jest troche trudniej niż myślałem szczególnie złego.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#28 2019-07-17 09:59:30

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Akurat Bane pasuje do większości rzeczy - to jest bóg silnych rządów, twardej ręki i ogólnie władzy. Garagosa odradzam, szczególnie jeśli nie chcesz się dwuklasować na barbarzyńcę, Tempus nie ma nic o nie mordowaniu niewinnych - jedynie wymaga dbania o swój honor i nie mordowanie ludzi bez sensu (czytaj nie w bitwie). Gond mi średnio pasuje do złej drużyny (do neutralnej spoko), bo czemu miałbyś z nimi łazić i robić złe rzeczy, jako kapłan boga wynalazków?

Może Maska - bóg złodziei i intryg? Pasowałby do kapłana pod zasięg.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#29 2019-07-17 11:20:30

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Bane jest niby spoko ale jest zbyt uporządkowany co raczej nie pasowało by tak ho jak bym chciał grać i reszta,drużynę zresztą tez znając życie
Bane np nie lubi łamania prawa.


Tempus według opisu nie lubi np zabijania chłopów podczas wojny czy ma łagodzić spory żeby nie doprowadziły do niepotrzebnej walki co jest dla mnie bardzo dziwne.

Gorgos kojarzy mi z tempusem który jest bardziej krwawy i agresywny.
I czemu go odradzasz? A co multi klasowości to musial bym zobaczyć jak to działa dokładnie i myślę ze taki kaplan by się dobrze dogadywał z barbarzyńcą Agnieszki.
I co jest ciekawe gorgos tez jest można powiedzieć honorowy bo nie lubi zasadzek, ataków w plecy itp.
Właściwe jaki on ma charakter? Bo widziałem CN i CZ

Maska nie bo mi się w ogóle nie podoba bog i domena.
O strzelającym kapłanie myślałem bo podoba mi się pomysł na kapłana gonda z domena forgę z jakąś bajerancka zaawanasowaną technologicznie kusza czy bronią palna. Mimo ze w sumie ten kaplan nic takiego nie dostaje
A i co do tego dlaczego miałby chodzić ze zła drużyna kaplan gonda. Właśnie dlatego ze ten bog ma całkowicie obojętne dobro i zło. Poszukuje technologii i wiedzy w tym był fragment o kradzieży a gdybym był jeszcze NZ to moja postać osobiście by była zainteresowana własnym bogactwem czy wiedza za każdą cenę.

Z jeszcze jeden opcji to spoko jest umberlee i jak gadaliśmy na,sesji by ci pasował taki kaplan do klimatów morza i mi się całkiem podoba fabularnie ale mechanicznie tak pol na pol ale dostaje fajne bardziej bojowe czary

Swoja droga zawsze mi się wydawało ze chaotyczny zły to jest najbardziej zły charakter a on jest po prostu chaotyczny i nie jest gorszy niż PZ bo to taka różnica jak morderstwo w afekcie vs obozy koncentracyjne

Ostatnio edytowany przez peruniec (2019-07-17 18:43:07)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#30 2019-07-17 19:51:28

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 5.0 - Mechanika

Czemu uważasz, że nie zabijanie chłopów podczas wojny jest dziwne? Gdzie honor i męstwo w wyrzynaniu chłopków?

Garagos jest bogiem wojennego zniszczenia i rzezi, w 3 ed był CN, w 4 podbili go do CZ (gdzie moim zdaniem, patrząc po opisie, bardziej pasuje). A, jak ustaliliśmy, CZ postaci nie chcemy, bo to się szybko może skończyć pielgrzymkami paladynów zemsty, którzy w końcu was ubiją za bycie narzędziami mordu i zniszczenia.

Kapłan Suczej Królowej zawsze spoko, wtedy kampania by się bardziej przesunęła w stronę morską/nadmorską, ale nie przeszkadza mi to zbytnio.

A porównanie PZ i CZ to raczej obozy koncentracyjne a... hmm, jakiś pojeb mordujący dla samego mordowania i sadystycznych żądzy. Może Trynki-winki?

A tak swoją drogą, to jaką masz wizję tego kapłana? To ma być zły, bojowy, pod ranged? Tylko tyle, czy jeszcze jakieś szczególne wymagania? Może ci pomogę znaleźć jakiegoś ciekawego boga, bo jak rozumiem CZ wziąć nie chcesz (i się nie dziwię). Chociaż wymaganie bojowości i tępo-koksowatości mocno zawęża przedział poszukiwań


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
usuwanie adblue ponsse zasięg odbioru kaset vhs w-wa