Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#1 2014-06-29 14:29:51

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Tykon 2

Kiedy zacząłem robić księstwo wyszło że ekonomia niekoniecznie będzie prostsza , ale powinna być za to bardziej realistyczna i powinna się wam spodobać.
W ogóle może zrobię że to będzie losowe, tzn żeby się dało losować księstwo.

Ogólnie opisze jak to wygląda i jakie są różnice.
Zbiory będę trochę wyższe i dzielić się będą na drogie zboże i tanie zboże i warzywa, będzie to 50/50.
Wioska 100 osobowa daje około w sumie 100t, czyli łatwo będzie liczyć .

Ale teraz co będzie największą różnicą będą rodzaje wiosek.

1 - Tradycyjne.
Wioska płaci standardowo 30% zbiorów, do tego daje rocznie parę rogacizny, świń, owiec, kurczaków.
Do tego muszą zapewnić parę ton drewna rocznie.
Wady są takie że wioska ma swój tradycyjny zarząd (radę, czy wodza) a ich prawa są tradycyjne i ich zmiany powodują bunty.
Nie ma mowy żeby pokojowo zmienić ich specjalizację (np na budownictwo).

2 - Feudalne.
Bardziej podległe właścicielowi (graczom lub sołtysowi/rycerzowi), mogą płacić podobnie jak tradycyjne w części zbiorów (z tm że raczej stałą wartość a nie %) lub pańszczyźnie (która jest mnie wydajana [zbiory 3z1], i żeby obrobić ziemie jednej wsi potrzeba 2 wsi pańszczyźnianych), poza tym mają te same dodatkowe daniny co tradycyjna.
Duża różnica jest brak rady i wypadku wioski graczy on jest prawodawcą (ale tez zgodnie z tradycją), i opór przed zmianami jest mniejszy (ale ciągle jest).
Można zmienić ich specjalizację za obopólna zgodą (tzn bez jakiegoś dymania).
Wsie feudalne nie wystawiają ludzi na wyprawy zbrojne.

Jeśli gracze nie są właścicielami wsi to bonus dostaje właściciel ziemi, a gracze dostają minimalne daniny, ale właściciel musi się stawiać jako lennik na wezwanie.
I wystawiać więcej zbrojnych, sam musi być ciężej uzbrojony i musi mieć 7 konnych.

3 - Imperialne. (coś jak prawo niemieckie)
Czyli po prostu wsie na prawie imperialnym, tzn płacą czynsz w monecie.
Czynsz jest zbierany przez soltysa, który bierze część podatków i kosztów procesowych, do tego powinności (jak dostarczanie drewna) zostają przeniesione na niego.
Może mieć karczmę i młyn.

Zalety, podatek w monecie zbierany i dostarczany do graczy.
Najbardziej rozwojowe wsie, bo im więcej wyprodukują tym więcej zarobią dla siebie, i więcej kupią.
Sołtys ma obowiązek stawiać się zbrojnie konno z 2 pachołkami (też konno), lub w zastępstwie 4 pachołków konno.

4 - Niewolnicze (zasadźcy).
Nie jest to niewolnictwo w stylu czarni i bawełna, ale niewolnictwo wczesnośredniowieczne.
Czyli niewolnik podobnie jak we wsi feudalnej płaci 30% zbiorów, monety albo pańszczyzną.
Jego daniny są wyższe (ale bez przesady, bo umrze ) i nie wielu praw, do tego można go przenosić jak się chce na inną specjalizację.
Nie walczą (chyba że to ich specjalizacja)

5 - Pół koczownicze. (właściwie jest to odmiana tradycyjnej wioski)
Wioski ruchome które uprawiają mało ziemi, a zajmują się głównie hodowla i w zwierzętach głównie płaca daninę.

6 - Koczowniczy/hodowcy
Hodują stada, owiec, rogacizny czy koni (zazwyczaj miks) i tym płacą daninę.


Specjalizacje.
Część specjalizacji odnosi się do wszystkich wiosek część do niektórych.
Specjalizacja jest tym, czym zajmuje się wioska.
Czyli np zamiast płacić daniny w zbożu płaci je w czymś innym (np drewnie, skórach itp)

Przykładowe specjalizacje.
Służebna - dostarcza sług
Strażnicza - dostarcza strażników
Wojskowa - Dostarcza wojowników
Drwalska
Budownicza
Kowalska itp.


Dodatkowe podatki
Jako że w takim sposób jak to opisałem dochody nie są wcale takie duże, są jeszcze dodatkowe podatki.

- Pogłówne, raz do roku płacone 1s od każdej osoby.
- Strażnicze (w mieście), raz do roku 1s od każdej osoby.
- Opłaty sądowe, z wioski 1-2zk rocznie.
- Opłaty za alkochol (karczmy), 10zk rocznie.
- Opłaty handlowe, sprzedaż na rynku (do obliczenia)
- Cła (do obliczenia)

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-06-29 14:43:32)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#2 2014-07-04 19:24:44

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Tykon 2

Możesz tak mniej więcej napisać ceny np niewolników albo rzeczy które by sie opłacały dla nas (abyśmy je produkowali)?


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#3 2014-07-05 09:01:50

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Ceny niewolników, oczywiście to jest orientacyjne, bo się różni zależnie od czynników losowych.

Dorosły mężczyzna - 8zk
Kobieta - 5zk
Dzieci - 1-3zk


A co do zarabiania to, myślicie zbyt kapitalistycznie, i w sumie dlatego tak wychodzi że pracownicy się wam nie opłacają (zresztą tak powinno być), trzeba robić to feudalnie.
Np młyn nie za pieniądze, ale za procent zmielonej mąki którą bierze młynarz.


Edycja do zarobków z wyjaśnieniem.

Kamieniarz 2 - 1,5zk (jest to koleś który wydobywa kamień, i może go jakoś obrabiać, ale bloki nie będą ładne, nie potrafi budować z kamienia)
Kamieniarz 3 - 8zk (potrafi lepiej obrabiać kamienie, budować z kamienia itp, jest to wysoce wykwalifikowany pracownik)
Kamieniarz na 4 - 30zk (robi katedry)

Ludzie od drewna.
Podstawowa obróbka drewna 2 - 1,5zk (robi deski, proste stołki i stoły)
Lepsza obróbka drewna 3 - 2,5zk (stoły, meble, jakieś zdolności rzeźbiarskie)

Kowal 2 - 1,5zk (robi narzędzia, proste bronie itp)
Kowal 3 - 5zk (broń, lepsze narzędzia, bardziej skomplikowane rzeczy)

Rusznikarz 2 - 8zk
Rusznikarz 3 - 20zk

Prochownik 2 - 15zk
Prochownik 3 - 30zk

Szpieg 2 - 3zk
Szpieg 3 - 8zk

Strażnik 1zk, do tego nie płaci pogłównego i obronnego (co u was jest wliczone)

Słudzy:
Zajmujący się zwierzętami (świniopasy, hmm wolarze itp) - 8srebra.
Pomocnicy kuchenni, służba domowa itp - 3 srebra + wyżywienie.
Kucharka 10 s + wyżywienie.

Praca fizyczna
Kopanie/prace gospodarskie - 5s + wyzywienie
Ścinanie drzew/zboża 1,5zk


Ekonom - jest to koleś od zarządzania majątkiem, zna się głównie na takich rzeczach jak finanse, dowodzenie itp, w minimalnym stopniu zna prawo (na 1 i nie rośnie to wraz z jego poziomem).
Ekonom na 2 - 5zk
Ekonom na 3 - 10zk

Prawnik imperialny na 2 - 5zk
Prawnik imperialny na 3 - 10zk
Znający prawo (lokalne) na 2 - 4zk
Znający prawo (lokalne) na 3 - 7zk


Pomocnik obsługi działa 2zk (koleś który ładuje, czyści itp działo, ale musi posiadać te umiejętności i przez ryzyko płaci mu się więcej )
Cejgwart 2 - 15zk (zajmuje się celowaniem działem, nadzorem pomocników, czy prostymi naprawami)
Ceigwart 3 - 30zk
Artylerzysta 2 - 25zk  (ktoś potrafi kierować ogniem większych zgrupowań, zna taktykę użycia artylerii itp)
Artylerzysta 3 - 55zk 

Wyjaśnienie, do obsługi działa potrzebni są pomocni w liczbie zależnej od typu działa.
Potrzebny jest cejgwart (chociaż może to też robić artylerzysta), do dowodzenia konkretnym działem, a na koniec jeśli posiada się więcej dział czy chce się ich jakoś konkretniej używać trzeba mieć artylerzystę który kontroluje baterie artylerii.
To on rzuca test na strzał, może to robić na więcej niż jednym dziale w liczbie jego skill +1.


Update do cen dowódców oddziałów.
sierżant/kapral/dziesiętnik x1,5 (wszyscy oni dowodzą 10)
porucznik/pięć-dziesiętnik (nie wiem jak to napisać ) x3,5
Kapitan/Wojewoda
100 ludzi x5
200 ludzi x6
500 ludzi x8
1000 ludzi x12



Lol znalazłem magię mąki, chleb robiony z mąki waży 35% więcej niż użyta mąka, więc ze 1tony mąki jest 1350 porcji jedzenia.
Hmm ale z obecnych cen wychodzi że jest taniej z mąki za porcję o 0,08 miedziaka , więc coś jest nie tak.


Trochę cen.
Surówka wełniana - 15p (za kg)
Przygotowana surówka - 30p (za kg)

Tani len 10p
Len niebarwiony 16p, barwiony 19-28p
Dobry len niebarwiony 2s, barwiony 2,5-3,5s
Tania wełna niebarwiona 2,5, barwiona 3-3,5s
Wełna niekolorowa 3,5s, barwiona 4-6s
Dobra wełna (niekolorowy) 1zk, barwiona 1,2-2zk (za metr)


Dobry komplet (bez płaszcza, butów i pasa, ale z kapeluszem) 45zk
Dobra koszula 2,2 - 3zk
Dobry płaszcz - 12 - 24zk
Płaszcz sukienny podpity futrem 75zk
Kapelusz 1s - 1,5zk
Czapka z barana 2s
Czapka futrzana 6s - 5zk
Pas 1s - 2zk

Buty niskie - 1s - 11s
Wysokie buty - 2s - 30s


Wszystko to nie dotyczy zdobień.

Alkohole (za litr)
Piwo jasne 2p
Piwo ciemne 4p
Miód            1s
Miód trójniak 2s
Wino tanie   1,5s
Wino dobre  4s
Wino sprowadzane od 10s
Wódka słaba 15p
Wódka mocna 20p

Konie i wozy.

Koń roboczy 5,5zk
Konik stepowy - 8zk
Koń do jazdy - 10zk
Lekki koń bojowy -16zk
Koń bojowy - 30zk
Rumak - od 40zk

Wóz chłopski - 6zk
Wóz - 12zk
Wóz osobowy- 18zk
Wygodny wóz - 50 zk
Dobre koło do wozu 1zk


Oświetlenie świeca pali się 5godzin.

świeca woskowa 2s
świeca łojowa 1s
olej do lampy (na 2godziny) 3p
olej do lampy tani (na 2 godziny) 2p
Pochodnia (4 godzin) 2p

Ceny zboża
Dobre zboże 7
Tanie zboże i warzywa 4
Dobra mąka 8,5
Tania mąka  5
Mięso 8
Mięso suszone 4
Mięso solone 5,5
Ryby 6
Ryby suszone 3
Ryby solone 4
Siano 1

Ogólnie są to ceny na wolnym rynku kiedy się kupuje na rynku, kupcy płaca za zbiory 50% ceny.

Kon roboczy/stepowy 3,5kg zboża lub 7kg siana.
Lekki koń bojowy je dziennie 3,5 porcji (kg) zboża +2,5kg siana.
Koń bojowy je dziennie 4 porcje zboża + 3kg siana.
Rumak je dziennie 4,5 porcji zboża + 5kg siana.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-09-19 20:13:20)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#4 2014-07-07 09:44:17

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Tykon 2

to kiedy gramy?


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#5 2014-07-19 00:10:30

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Tykon 2

Co powiecie na zagrania w tycona we środę ? Niby postój ma wtedy wolne.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#6 2014-07-19 09:42:03

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Tykon 2

Ja pracuję więc nie mogę, w środę kijowo, znów bym się nie strzelał a dawno nie byłem.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#7 2014-07-19 18:30:06

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Tykon 2

Myślałem że zrobisz "od nowa" czyli zmienisz teren i imiona sąsiadów.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#8 2014-07-22 10:24:42

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Co macie w waszym zmienionym księstwie.

0 - Wolne miasteczko MirnaBurg.
Płaci wam 100zk rocznie do tego daje wam część dochodów z handlu 25+k10 zk.


1 - Neudorf wioska imperialna
110 zk
lennik sołtys
2 owce
3 świece woskowe
sądowe 3/4 z k10.

2 - Feudalna rycerska Rigneck, Adelbrand von Rigneck
Rycerz + 3 ludzi

3 - Tradycyjna z rada, Stara Drva
Drewno opałowe 20 ton
Drewno budowlane 10 ton
Skóry zwierząt o wartości 20zk
sądowe 50%z k6

4 - Koczownicza z radą, Slabadnicy
Standard

5 - Feudalna rycerska, Wranice, Mirko Wranic
Standard 

6 - Koczownicza klanowa Ivice.
4 konie, 9 wołów, 40 owiec, 1 pies myśliwski.
4 konnych na miesiąc.

7 - Tradycyjna z wodzem Stare selo, Wladko korić
Standard

8 - Feudalna wasza Gorice
standard

9 - Niewolnicza Kneźne selo
Standard

10 - Feudalna wasza Smarno
13 dobrego zboża
12 taniego zboża
2 woły, 1 świnia, 5 ton drewna opałowego.
sądowe 50% z k10

11 - Tradycyjna (specjalna) z radą, Vukownia
10 strażników na rok, ale występują pod swoim znakiem (dzik ulrykański, symbol jednego z wcieleń ulryka z księstw)
sądowe 50%z k6

12 - Koczownicza klanowa, Ratnicy (wojownicy)
4 konie, 4 konie do jazdy, 3 lekkie konie bojowe.
6 jeźdźców na miesiąc.

13 - Tradycyjna (specjalna) z radą, Ribe selo
6 dobrego zboża
6 taniego zboża
Co miesiąc 0,5 tony suszonych ryb

Po zbiorach, dają 1 tonę ryb, które tradycyjnie władca zjada razem z nimi na uczcie (dożynki, takie klimaty)

14 - Pół koczownicza z radą, Fojnica
Standard

15 - Feudalna rycerska Podbrno, Naci Podbrnovic
Standard

16 - Tradycyjna (specjalna) z rada, Kunice
Futra drogie 30 zk
Futra tanie 40zk

10 łuczników na miesiąc.
sądowe 50%z k6

17 - Tradycyjna z radą, Staresume
standard

18 - Niewolnicza Kneżna Pivara
10 dobre zboże
10 tanie zboże
300 litrów piwa na miesiąc
sądowe k10, lub 5zk

19 - Tradycyjna z wodzem Mile, Dragomir Vol
standard

20 - Niewolnicza Zapady
Standard

21 - Hugel Turm
Wasz zameczek jeszcze nieskończony.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-07-22 10:26:24)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#9 2014-08-02 09:35:36

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Dobra trochę o drzewach, to update nr jeden.
Drewno opałowe waży 0,5t w m3
Drewno budowlane waży 0,8t w m3

Zmienia to tylko wagowe problemy, bo ceny zostaną takie same, ale będą podawane za kubik.

Zbiory w końcu znalazłem
Najpierw jest ozime, potem jarę, są 2 miesiące przerwy, czyli będzie odwrotnie niż teraz.

Dalej hodowla.
Koleś na koniu z psem może zajmować się większą ilością owiec/wołów, koczownicy którzy to robią kosztują 16s (mają swojego konia i psa)

Więc w liczbach
Jeden wolarz/owczarz
Wołów 20
Owiec  50
świń   40
Kur   80

Konny
wołów 100
owiec 200

Do tego zbiór wełny też będzie losowy tzn mój rzut 2k10 (jak zbiory)
Tak samo może być przyrost naturalny też rzut 2k10.

Do tego zoo technik może dawać bonus do ilości wełny jak i przyrostu zwierząt.


Upgrade.

Więc jeden koleś w ciągu miesiąca ścina.
24 kubiki drewna opałowego w ciągu miesiąca
lub 8 kubików drewna budowlanego + 4 opałowego (gałęzie)

Cena
Opałowe 5s za kubik
Budowlane 12s za kubik
Deski 3,5zk za kubik + 6s za gwoździe
Cegły 4,25zk za kubik + 15s za zaprawę
Kamienie otoczaki 2zk + 2zk zaprawa
Kamienie bloki 6zk +1,5zk zaprawa

Alchemia, jadowy robiąc te dodatkowe dziwne rzeczy, rzuca co miesiąc k6, na 5,6 znaczy że jest popyt u kupców, i rzuca k6 na ilość zarobionego złota.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-09-28 14:42:26)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#10 2014-08-15 10:27:22

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Sprawdziłem wreszcie bogatego, i jest słaby
Bo daje +10 zk i 100zk w posiadłości, czyli niedużo

To bogaty będzie działał tak, dostajesz luzem 50zk, plus 500 zk nieruchomościach czy czymś takim, ale można to zamienić na 250zk luzem.


Może to zmienię jakoś.

A i jest nowa cena balisty to 48zk, wykonanie jej to cena teoretycznie 1/3, ale żeby wykonać łęczysko (ten łuk co strzela ) i mechanizm napinani musi być pro kowal (skill 3) i jest to najdroższa część balisty.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-08-15 10:39:26)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#11 2014-08-17 18:56:14

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Zmiana cen niektórych broni/zbroi.

W księstwach/w Imperium

Skórzana zbroja  2/2,5
Skórzana lamelka (klata) 3/4
Skórzana lamelka (klata, do kolan i łokci) 3,5/5

Stalowa lamelka (klata)  9/15
Stalowa lamelka (klata, do kolan i łokci) 16/27

Kolczuga (klata)   8,5/7
Kolczuga (klata, ręce) 15/12
Kolcze nogawice (nogi) 8/6,5
Kaptur kolczy 1,5 /1,5
Pełna kolcza 22/18

Płaty (klata) 11/7

(ważne, z tych pojedynczych elementów nie da się zrobić pełnej zbroi płytowej)
Napierśnik (klata) 18/11
Taszki (nogi do kolan) 4,5/3
Karwasze (przedramię) 4/3

(musi być robiona na wymiar)
Pełna płyta od 180/90 i jest to cena samej płyty, bo żeby zrobić w księstwach trzeba ściągnąć pro płatnerza za dużo złota.

Kapalin - 2/1,4
Morion, Łebka, salada otwarta - 2,5/2
Salada zamknięta/barbuta 3/2,2
Przyłbica (zamknięty z osłoną ruchomą) 4,5/3,5
Burgonet (zamknięty z osłoną ruchomą) 5,5/4


Wekiera/nadziak 1,5/1
Młota  1/0,8
Topór 5s/4s
kord/nóż bojowy 1/0,8
Miecz 2zk/1,5
Miecz długi 3/2,5
Miecz wielki 11/7
Topór dwuręczny 15s/12s
Berdysz 1zk/16s
Młot dwuręczny/rycerski 4,5/3,5
Cep bojowy 9s/6s

Ciężka kusza 5zk

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-08-27 14:24:05)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#12 2014-08-27 14:10:09

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Nie znalazłem konkretnie tego w necie co szukałem o przyroście naturalnym.
Ale z tego co czytałem i zrobiłem prosty wzrost testowy wynika, że przyrost naturalny jest taki sam jak piramida wieku, i nie może być że całość przyrostu są to osoby wchodzące w pełnoletniość, bo od razu zmienia się piramida wieku.

Więc przy waszej strukturze społecznej, 40% przyrostu naturalnego wchodzi w dorosłość czyli oprócz miasta mniej więcej 40 osób płci obojga .
Z tym że może zwiększę przyrost, ale to muszę mieć więcej danych, a trudno znaleźć coś konkretnego, ale to też zmienia ilość ludzi w sile wieku w wiosce na około 20% ludności (czyli więcej obrony, czy potencjalnego wojska).

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-08-27 18:48:24)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#13 2014-08-27 14:27:00

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Tykon 2


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#14 2014-08-28 11:40:09

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Update co do najmowanie, żeby wojowanie miało trochę więcej sensu w księstwach.

Zrobimy tak jak kiedyś mówiłem z żołdem, na dzień dobry płacicie 1/3 a najemnicy się zbierają w wyznaczonym punkcie (najmowanie z wasze lub sąsiedniego księstwa to nie będzie problem), a potem płacicie im pod koniec miesiąca, w takim sposób wiadomo, padną wam ludzie nie płacicie im .


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#15 2014-08-31 14:41:54

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Update

Wioska tradycyjna będzie dawać jednak nie 20% ale 20 ton po prostu, do tego w przyszłości zmieni się co daje, na mniej zboża/zwierząt więcej dziwnych rzeczy.

Obliczyłem też gdybyście chcieli mieć folwark, to potrzebujecie

na 3 miesiące 50 ludzi do orania, bronowania itp = 75zk + wyżywienie
na 7 miesięcy 25 ludzi do doglądanie, pielenie plus zajmowania się zwierzętami potrzebnymi do większych plonów = 87,5zk + wyżywienie
na 2 miesiące 50 ludzi do ścinania zboża = 150zk + wyżywienie, lub mogą dostać 10% zbiorów + wyżywienie.

Z tym że pełne zbiory osiągniecie dopiero w 3 roku.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Chełmża savo przeciw pleśni psychoterapia Piła materace hilding