Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#16 2014-08-31 21:09:56

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Tykon 2

Czyli przy maksymalnych zbiorach (7,5 z jednego) daje nam to 95 koron zysku rocznie (przy zasiewie po 10 ton taniego i dobrego zboża i cenie sprzedaży 0,65% ceny detalicznej [tyle mamy sprzedając u kupców]).

Przypominam, że wioska imperialna daje nam 130 lub 100 i sołtysa, a nie wymaga żadnego nadzoru i ogólnie jest spoko. Rachunek jest raczej prosty (chyba że ta ilość ludzi obrabia więcej terenu niż przeciętna wioseczka). I wioseczka imperialna daje nam jeszcze k10 lub k5 złota z sądowego, czyli dodatkowy bonus.

Chyba że ci kolesie co ścinają zboże biorą mniej niż 1,5 złota miesięcznie plus szama (czyli o szamę więcej niż przeciętny najemnik dzidek).

I przypominam - to 95 zysku jest dopiero po tych 3 latach, wcześniej pewnie by trzeba było dopłacać do interesu.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#17 2014-08-31 21:34:56

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Tylko że to nie wymaga ściągania chłopów ale ich najmowania, i nie wiem jak ci tak mało zysku wyszło, skoro.

dochód z 20 ton x 7,5 = 150ton
zużywacie 50 (20 zasiew, 20 wyżywienie robotników, 10 zapłata za koszenie), zostaje wam 100 ton czyli 357,5 zk, po cenie 0,65, a wy sprzedajecie po 80 ostatnio w mieście .
Czyli po cenach 0,65 zostaje wam około 200.
Przy 0,8 jakieś 370.

W sumie może się to trochę zmienić z cenami.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-08-31 21:37:04)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#18 2014-09-01 11:02:31

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Tykon 2

Jeżeli możemy zasiać tylko drogie (bez ozimego) to fakt, wyjdzie więcej (liczyłem 10 tego 10 tego jak już napisałem). Zapłata za koszenie to 15 ton zboża, ja liczyłem w złotych koronach.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#19 2014-09-01 13:37:12

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Nie nie możecie
Ale to i tak wychodzi więcej.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#20 2014-09-01 22:32:30

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Tykon 2

Prosta matematyka - koszt to:
312,5 - cena roboli (liczę ostatnich w złocie)
56,6 - ich wyżywienie (14 ton taniej szamy)
Zysk to 65 ton taniego i drogiego zboża (po odliczeniu po 10 ton na zasiew), co przy cenie 0,65% daje nam 464,75 złota.
Sumaryczny zysk przy takim liczeniu to 95,65 korony.

Licząc inaczej (inny sposób zatrudnienia, żywienie z zapasów a nie kupne):
162,5 - koszt roboli
14 ton taniego - wyżywienie
7,5 tony taniego i drogiego - zapłata żniwiarzom
Sumaryczna ilość zboża, które nam zostaje to: 43,5 taniego i 57,5 drogiego.
Sprzedając to po 0,65% ceny uzyskujemy 374 złota, co po odjęciu kosztu roboli daje nam 211,5 złota zysku.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#21 2014-09-02 17:02:19

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Ok
Pozmieniałem trochę ceny roboli (w tym tych od pasania), przedmiotów bo były za duże (ciągle mi się wydaje że są ), i konie robocze są tańsze .

Więc tak do folwarku.
7 miesięcy 5 robotników za 5s + wyżywienie
3 miesiące 25 robotników za 5s + wyżywienie
2 miesiące 50 robotników za 1zk (lub 10% zbiorów)

Czyli wychodzi taniej, nie chce mi się liczyć za bardzo ile dokładnie, ale przy zbiorach 5z1 wychodzi trochę mniej niż 200zk.


A do tego brakowało w księstwie jednego elementu ludzkiego tzn biedoty wiejskiej, więc od teraz będzie.
Nie zmieni to nic w dochodach wiosek czy pogłównym, sprawi tylko że około 20% waszych ludzi będzie takimi bieda chłopami, którzy chętnie podejmą się różnych prac, albo dadzą się nająć jako to wasze wojsko z waszym sprzętem.
I żeby nie było że was tylko dymam


Ps gramy kiedy ?

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-09-12 08:30:35)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#22 2014-09-07 10:45:50

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Tykon 2

Więc tak

Nowy czas budowy uwzględniający ten mnożnik razy dwa.

Drewno (z korowaniem drewna) m2 - 2,5
Deski - 1
Kopanie m3 - 2


Hodowla małży na perły.
Trzeba wykopać jeziorko około 300m2 i 1 metr głębokie.
Przy jeziorku siedzi 1 kolesi po 1,5-2,5

Dochód roczny to 2xk100


Barwniki.

Ceny
1zk za kilogram barwnika

Produkcja.
Obsiewa się 4 tony, zbiory to średnio 20 ton całym kwiatów z których 5% po przerobieniu to barwnik czyli 1000kg, z tym że 1/5 musi zostać na zasiew czyli zostaje 800kg.

Do pracy potrzeba.
1 miesiąc 50 za 1zk
2 miesiące 25 za 10s + wyżywienie
9 miesięcy 6 za 5s + wyżywienie.

Trzeba kupić zestaw narzędzi jak do roli, do tego maszyna do miażdżenie kwiatków (zrobienie i postawienie to 4zk) ,takie koło jak w młynie ale z drewna do tego 2-3 konie.

A i nasiona to będzie 25-50zk zk.

Na początek potrzebujecie też rolnika barwników który wam rozpocznie produkcję czyli minimum 3 miesiące (będzie jego rzut) za 2-3zk.
Do tego ogólnie potrzebujecie jakiegoś nadzorcy, na folwarku też.

Do barwienie materiału potrzeba 10% wagi materiału.


Update do młyna
Pracownicy
Młynarz 2zk
3x pomocnik 15s + wyżywienie
2x parobki do zbierania dodatku do mąki i przewożenia 5s + wyżywienie.


W ogóle właśnie doszedłem do wniosku, że wioski płacą wam zależnie od ilości uprawnych łanów, czyli przyrost 5% oznacza też przyrost areału uprawnego, czyli podatków.
Chociaż ostatnio wam zginęło dużo ludzi to żadnych bonusów nie będzie
Dokładniej to później opiszę.


Losowe info.

Wieś zajmuje średnio 200h
Wieś pół koczownicza 300-400h
Wieś koczownicza 600-1000h (6-10 km2)

Na jednym hektarze może żyć 5 owiec lub kóz, lub jeden wół krowa lub koń

ps nie wiem jak postojowi wyszło że drewno się nie opłaca skoro się zawsze opłaca .


Zrobiłem update ilości ludzi potrzebnych na folwark (jest mniej)

Mateo ma zestaw potrzebnych narzędzi do folwarku czy wioski niewolniczej, ale to było za tanie, więc to będzie droższe

Nowy zestaw potrzebny na łan (wioska ma średnio 10 łanów)
Wóz 6zk
Pług 6zk
Brona 2zk
Drobne narzędzia 10zk
20 owiec lub kóz, lub 10 bydła
2 woły
1 koń


Ale można sprawić że orka będzie lepsza i szybsza czyli np w folwarku potrzeba mniej ludzi (1/3 mniej) jeśli kupi się duży 4 wołowy pług.
Kosztuje 20zk i potrzebuje 4 wołów.


I zmiana wsi pańszczyźnianych, każda wież obrabia teren 5 łanów czyli połowę normalnej wioski, robi tam dwupolówkę, żeby przy swojej małej ilości pracy zmaksymalizować zysk przez uprawę tylko droższego zboża.
Więc jedna wioska robi 25 ton dobrego zboża, z całej wsi daje to 50ton dobrego zboża, i jest to już zysk, z odliczaniem zasiewu.
Zmieniłem to po to żeby wioski które robią pańszczyznę się w ogóle opłacały

Ostatnio edytowany przez peruniec (2014-09-19 20:04:46)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pojemniki Serwis telefonów Kraków Cennik