Nasze sesje i nie tylko one
Ale nawet minus 5 to bardzoooo dużo w cyberze, a minus 10 w ogóle nie ma. Wiec to troche dużo.
Bo nawet takie -5 sprawia ze strzelanie z ciężkiego pistoletu się nie opłaca i żaden NPC nigdy tego nie zrobi.
Swoja droga minusow to czy strzelanie w ciasnych miejscach powinno mieć jakieś minusy?
Wysportowanie.
Unika się nie tylko w walce wręcz, unika się tez ognia zaporowego, czy np samochodu który chce ciebie przejechać.
Wspinaczka jest z wysportowania, tak samo wszystkie rzuty na bieganie w złym terenie czy cokolwiek takiego.
Do tego rzuca się granatami, molotowami (które sa tanie), nozami siekierami itp.
Jak dla mnie może tak być ale to po prostu jest skil od wszystkiego
Tylko ze k6 za sukcesy nawet przy bonusie +3, sprawia ze ten bonus się niweluje żeby mieć śmieszne 4k6, czyli tyle co M16, które ma większy zasieg, jest w takim układzie celniejsze itp.
Do tego jak w takim razie traktowac automatyczne srutowki?
Ja bym po prostu dal ten bonus +3, może zwiększył obrażenia do 5k6 ale żeby się zmniejszaly jak jest standardowo. A do tego dal niskie ceny broni.
A co do trafiania paru osób w realu srutowki maja tak mały rozrzut ze realnie to może być na 40-50 metrach i to tez raczej rzadko.
Offline
O to właśnie chodzi, żeby był duży minus - uwzględnij to, że w walce przeciwko komuś 5 Ref i 2 unikania, masz poziom trudności 7 (plus turlacie przeciwstawnie kości). I wtedy jesli ktoś chce się strzelać w WW to albo ma pistolet (i już pojawia się jakiś sens ich posiadania) albo jest na tyle dobry że ma szansę zdać pomimo tych minusów (np. solo czy gracz pod walkę) albo liczy na czystego farta.
Zależy co uznajesz za ciasne i co ma być powodem tego minusa. Strzelanie w korytarzu o szerokości metra do przodu raczej nie powinno stanowić problemu (jeśli chodzi o celność), ale bez ochrony słuchu bym nie polecał.
Wysportowanie - to niech zostanie jak jest
To może +5 na bezpośrednim, +3 na bliskim, 0 na średnim i dalej? Bo samo +3 to jest tyle samo co seria trzynabojowa, która dodatkowo ma szanse wbić więcej pocisków (i w sumie jest OP)
Offline
Ale ja tylko mówię że taki minus jest dużooo za duży jak na mechanikę, tutaj największy minus to jest chyba -8, strzał w głowę to normalnie jest -4, a ty chesz zeby był najmniejszy minus -5
Ja bym po prostu dał bana na strzelanie w walce wręcz poza pistoletami i tyle.
Zresztą jak było widać ostatnio trudno trafić gracza w walce wręcz
Jeszcze poszukam czy nie ma gdzieś w jakims dodatku o strzelaniu w walce
Ale metr do przodu to calkiem dużo, chyba że masz karabin ktory ma ponad metr,a już szybkie zmiany kierunku itp są mało możliwe, albo np w samochodzie strzelania z garanda.
Bo w takim miejscu pistolet maszynowy jest lepszy bo jest mniejszy.
Tylko że z wysportowaniem też jest bez sensu bo to robi wszystko poza unikaniem broni palnej i wyswobadzaniem się z więzów
Tylko że zabawa z rozróżnieniem trafienia to więcej zabawy, i traci się bonus na 20 metrach, wiec trochę słabo.
Ja bym dał po prostu zawsze +3 i zwiększył obrażenia do 5k6, więc na 40 metrach zadajesz ciągle 3k6 i masz bonus do strzału.
Przy tym jak teraz mam zrobione bronie to dubeltówka miała by +4, co nie wiem czy nie jest za dużo.
Plus to jest tylko 1/3 ceny krótkiej serii, plus jeśli wziąc z podręcznika breneke (która ma taką samą cenę) to jest OP
Od tego zastanawiania myślę czy nie zostawić śrutówek tak jak sa w standardzie.
Ostatnio edytowany przez peruniec (2020-02-04 19:26:13)
Offline
To banuj, ty jesteś MG. A w WW mieliśmy szczęście - żaden z nas nie jest mega fighterem (ja mam 3 punkty przewagi nad mobkiem 5 refleksu 3 WW)
Hmm, może napisałem niezbyt po polsku. Strzelasz do przodu w korytarzu o szerokości metra. Nie ma żadnej różnicy w porównaniu do strzelania w betonowej pustyni. Problem mógłby być przy obracaniu się, ale też niekoniecznie, bo i tak kręcąc się z bronią celujesz w sufit (tu sie by mógł Sebo wypowiedzieć). Samochód jest zupełnie inny niż wąski korytarz i tu się zgodzę, że długa broń powinn mieć minus (przynajmniej przy strzelaniu wewnątz/na zewnątrz przez szybę)
Co do śrutówek: OP to jest krótka seria - masz +3 do trafienia i trafiasz średno dwoma pociskami. Takim M16 masz +5 do trafienia (bo jest celne) i robisz 2x4k6 obrażeń z podstawowym zasięgiem 400m. Dubeltówka przy tym ciągnie pałkę niezależnie od odległości na jaką strzelasz (ba, M16 tu też wygrywa, bo bliski zasięg ma do 100m). Cena ani broni ani amunicji nie kompensuje tego w żaden sposób.
Offline
To banuje dłuższa broń, a do dużych pistoletów to się musze zastanowić nad minusem.
Ale właśnie minus byłby do strzelania bo poruszanie się przed strzelaniem jest utrudnione.
A co do poruszania, to właśnie z tego co wiem jeśli można to się broni nie kieruje w sufit bo potem dłużej trwa zanim możesz oddać strzał. Dlatego amerykanie zaczęli więcej używać pistoletów.
Albo izrael który walczy głównie w miastach ma bulpupowy karabin a w najnowszej wersji go jeszcze skrócili, żeby było wygodniej.
Ale krótka seria ma taka być, plus mówisz że cena broni i amunicji nie ma znaczenia, ale krótka seria z m16 to 4,5 gambla, śrutówka 1,5.
Plus breneka która kosztuje tyle samo, jest AP i obrażenia nie dzielę się na pół przy ciezkim pancerzu, czyli dosłownie to zjada koksików/roboty z 20 pancerza.
Albo można po prostu zostawić standard że to broń obszarowa, wtedy ma swoje zastosowanie (w sumie to można na sesji wypróbować)
A cenę M16 zwiększę
W sumie zastanawiałem się czy dodać 45acp (i dokoksić je do 3k6) wtedy była by ciągłość pistoletów i Pm-ów, z tym że bylo by więcej broni, więc pytanie czy to ma sens?
Do tego cena pocisków, czy dać ją jak 9mm, czy jak 44mag/5,56 itp i wtedy jakoś ceną broni bonusami się bawić czy dać pośrednią okropną cenę 1,25 gambla?
Ostatnio edytowany przez peruniec (2020-02-05 16:45:13)
Offline