Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#1 2020-01-14 18:24:42

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Nowa walka na drodze

Ogólnie temat o walce pojazdami i z pojazdami.
Będę używał w większości mechaniki z wyścigu bo ona jest całkiem.sensowna jak się ja dokładnie przeczyta. Tylko troche uproszczę, głównie wywalę tabelkę z dziwnymi minusami jak np za to ze ktoś strzela do twojego samochodu. Nie ma tego w zwyklej walce to nie powinno być w walce pojazdami.

Fazy walki na drodze.
Deklarowanie prędkości, można zmieniać ile razy się chce podczas tej fazy.
Walka . Wiadomo strzelanie ataki wręcz czy taranowanie.
Test prowadzenia
Potem wypadnięcie na pobocze czy off road
I na koniec ustalanie prędkości.

Będziemy używać zasady z jedna akcja podczas tury/odcinka dla strzelania tez bo to ułatwi życie.
Za dwie akcje plus 40% trzy plus 80%

Obrażenia zadane auto nie wchodzą w graczy chyba ze sa to obrażania zadane przez uderzenie w przeszkodę vo jest nawet w podręczniku wiec niepotrzebnie się kłóciliśmy ostatnio
Z tym ze lekkie obrażenia wchodzą w graczy jako draśnięcia. Nie ma ich w wyścigu bo on jest na wersji 1.0 gdzie ich nie bylo.

Przytrafieniu w auto rzuca się lokacje.
1-2 kola
3-8 ludzie tutaj albo pol na pol albo np od 3-5 wysokość okien, 6-8 wysokość drzwi (ważne przy pancerzu samochodu)
9-20 pojazd

Pancerz na samochodzie daje 5% za każdy punkt pancerza i musze jakaś wage wymyślić.

Nie wiem czy karoseria powinna dawac jakiś pancerz czy nie. A jeśli tak to czy dodaje się go pancerza zakładanego na samochód.

Przyjmiemy ze każde 10km/h to 3metry. Ostatnio nam wyszło ze to 2.8 ale 3m ułatwi liczenie.
Czyli różnica 30km/h to 9 metrów zasięgu.

Nie jestem pewien co zrobić ze strzelaniem z długiej broni jak garand z auta. Nie mogłem znalesc dokładnie ile ma wysokości kabina pickupa ale jeśli się garand tam zmieści na wysokość to ledwo. Ogólnie na filmikach z realu widać ze nawet trudno pistolet wyciągnąć.

Zatrzymanie samochodu jak ostatnio na sesji jest po prostu elementem walki na drodze i zajmuje cały odcinek jeśli jedziecie max 50 km/h

Nie jestem pewien jakie powinny być minusy za,strzelanie fo poruszającego się pojazdu bo niby jest 30 ale pędzący człowiek ma 40 a ten robot motocykl ma do 80.

Nie wiem tez czy powinien być bonus do trafienia w pojazd. Bo niby nie ma ale to wydaje się logiczne.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#2 2020-01-15 08:08:28

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Nowa walka na drodze

Brzmi spoko i prosto, potestujemy na sesji.

Tylko co do lokacji trafienia, to obawiam się, że będą kłótnie o to, kto oberwał. Jakiś sensowny sposób losowania?


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#3 2020-01-15 13:27:57

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Nowa walka na drodze

Kolacja trafienia w ludzi ma być dokładnie tym. Trafia się w jakichś ludzi i zależnie od ilości ludzi tak się losuje. U was z pokemonem to jest k4.
Ktoś na motorze będzie po prostu trafiony bo jest zazwyczaj sam. I tak nie jest to całkiem realistyczne ale ułatwia gre. Jedyne to przy ciężarówkach musial bym się zastanowić

Waga pancerza jest zależna od wielkości pojazdu które sa już w mechanice wyścigu.
Lokacje to są przód, tył, boki (jako jedna lokacja) i spód samochodu.
Każdy punkt na lokacje wazy.
Osobówki 25kg
Pickupy i vany 40kg
Ciężarówki (kabina i burty paki) 60kg

Hmm według mechaniki inicjatywę rzuca się co rurę tylko nie wiem.czy to za dużo nie będzie.

I w sumie pytanie czy seria albo atak za 3 sukcesy to jedna akcja czy dwie, trzy?

Karoseria powinna dawac 1 pancerza bo z opisu jeden daje gruba skora. I będzie się dodawał z opancerzeniem samochodu i powinien tez z pancerzem trafionego czyli jeżdżąc w pancernym samochodzie w pancerzu będzie się praktycznie nieśmiertelnym.

Ostatnio edytowany przez peruniec (2020-01-16 10:06:22)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#4 2020-01-15 15:09:26

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Nowa walka na drodze

Chyba że wjedziesz na minę albo dostaniesz seryjkę z browninga. W sumie jak w rzeczywistości.

Z serią to trudne pytanie, ale myślę że tak - akcja za 3 segmenty czyli +80%.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#5 2020-01-16 10:21:55

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Nowa walka na drodze

Hmm modyfikatory za taranowanie się dziwne, bo jeśli się uda taranowanie to taranowy dostaje 30% utrudnień ale taranujący 20% więc jest to słaby biznes.

Do tego standardowo są jakieś kosmiczne utrudnienia do taranowania czy obrony przed taranowaniem. Więc to trzeba jakoś uprościć

Taranowany (jeśli nie obronił się) dostaje dodatkowe utrudnienia do testu prowadzenia pod koniec tury (30%)
- Różnica w wielkości wozu. +10% za stopień wielkości wozu (motocykl, osobówka, pickup/van, ciężarówka)
- Za każda lokację pancerza atakującego pojazdu, (pancerz 1-2 to +5%, pancerze 3-4 to +10%)


Co do tego co ma być akcją to tez jest problem, w podręczniku jest przykład strzelania na ślepo przez kierowcę z karabinów zamontowanych w samochodzie (ogień zaporowy) i wtedy się to nie wlicza do dodatkowych akcji, ale jest to akcja za 3 segmenty wiec teoretycznie nie powinien móc jej zrobić i jednocześnie kierować.
Jest też przykład przy inicjatywie gdzie koleś przeskakuje (2segmenty) ale według mechaniki za więcej akcji powinien mieć minus do inicjatywy ( -5 za dwie i -10 za trzy akcje)
Do tego sam minus do inicjatywy jest dziwny bo tam jest ta zasada ostatni deklaruje ale dzieje się to pierwsze, to jak liczyć minus do inicjatywy? po jego deklaracjach dopiero?

Jeśli taranowanie jest jako drugą akcją to znaczy że taranujący po udanym taranowaniu dostanie 60% utrudnień (20% za taranowanie i 40% za drugą akcję) czyli to się bardzo mało opłaca. szczególnie że jeśli się przegra test taranowania to broniący moze kontratakować i samemu taranować (i czy wtedy to jest jako jego druga akcja?)

Z taranowaniem jest jeszcze problem że tir taranujący motocykl powinien go zmieść z drogi (co jest mniej więcej opisane w podręczniku głównym, ale nie w wyścigu:P) tylko że motocykl powinien mieć bardzo duża szanse uniknięcia taranowania w ogóle bo jest zwinny, chyba że po prostu motocyklom zwiększy się mocno bonus do zwrotności i się nie zastanawiać nad sensem.


Zastanawiałem się na bonusem za wielkość pojazdów i porównując do dużych maszyn molocha to ciężarówki powinny mieć 80-100% ale wtedy było by bardzo łatwo trafić praktycznie zawsze i w takim razie strzelając do tira gdzie siedzi tylko kierowca miało by się 30% (trafienie w człowieka na 3-8) szans na trafienie go, albo 15% że trafi się w miejsce nie osłonięte pancerzem.
Ale jeśli nie da się bonusa za wielkość to będzie dziwne kiedy się będzie strzelać stojąc obok drogi i ma się taką samą szansę trafić

Ostatnio edytowany przez peruniec (2020-01-16 16:25:53)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#6 2020-01-16 19:02:08

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Nowa walka na drodze

Tir ma naczepę i budę - za budę powinny być mniejsze bonusy do trafienia, ale waląc w naczepę nie ma szans stuknąć kierowcy.

Taranowanie powinno zadawać pojazdom zwykły dmg, im większa różnica rozmiarów, tym większy dmg (poziomy: motocykl, osobówka/buggy, pickup/furgonetka, ciężarówka, TIR). Przy równym rozmiarze rana lekka, czyli osobówka taranująca motocykl to ciężka rana, tir go rozsmarowuje. Im większy/cięższy pojazd, tym większy minus do taranowania (zwrotność). Wychodzi, że jeśli TIRowi uda się jebnąć w osobówkę, to z niej wiele nie zostaje (https://www.se.pl/warszawa/masakra-pod- … -pSYX.html).

Taranowanie jest elementem akcji prowadzenia pojazdu, ale zajmuje trzy segmenty (więc poza taranowaniem nie można nic robić, z doświadczenia kierowcy powiem, że ni chuja byś się po jajach nie skrobał próbując przy tym nie wylecieć z drogi).

Nie bawił bym się w odejmowanie inicjatywy w czasie tury


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#7 2020-01-16 19:40:36

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Nowa walka na drodze

Tak tir ma naczepę i budę, w sumie sam ciągnik nie jest obszarowo nie jest bardzo inny niż osobówka to w sumie pasuje, że było by strzelanie w budę albo naczepę.
Ale są jeszcze ciężarówki a la stary i o takie mi w sumie chodziło, bo pusta paka może nie mieć nawet plandeki.
Można by w sumie różnić strzelając w ciężarówkę w sensowne rzeczy (poza paką) i wtedy mogło by mieć taki sam bonus jak pickup, i tak można by zrobić tylko dwa modyfikatory a to zawsze spoko.

Tylko że takie taranowanie robi dwa problemy bo jeśli dodajemy zadawanie obrażeni to zwiększa to komplikacje, teraz tylko masz minus do końcowego testu, czyli masz bardzo duża szanse wylecieć z drogi.
A przykład który podałeś to nie jest to co jest w neuro, tylko sytuacja która w sumie nie jest w ogóle opisana
W neuro masz coś takiego, czyli zepchnięcie i ta osobówka się walneła w przeszkodę czyli np budynek na poboczu i tak jest to w wyścigu opisane
https://wiemy.to/video/bandytyzm-na-dro … zenie-7466

W sumie taranowanie jakby było części akcji prowadzenia to by pasowało że by się dostawało +20% do testu końcowego, można by też dodać akcję uników i mieć też za to +20%.
Wtedy by były trzy możliwości dla kierowcy i było by spoko.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Rymanów www.hotels-world.pl www.dzieciwdomu.pl www.zoomaniak.pl www.pokemonek.pl