Nasze sesje i nie tylko one
To jest temat, w którym można wpisywać swoje propozycje odnośnie tego, co wg. nas powinno się znaleźć w Systemie. W tym temacie proszę jedynie konkretne propozycje, debata w temacie System: Propozycje - Dyskusja. Proszę w tamtym temacie używać oznaczenia numerowego propozycji, na temat której się wypowiadamy. Ja zacznę (w miarę możliwości będę dodawał nowe propozycje do tego posta, żeby było łatwiej szukać):
1. System utraty zdrowego rozsądku. W wielu systemach przewija się taki bajer (Zew, WoD, nawet WH), mógłby ułatwić GMowi panowanie nad zbytnio szalejącą drużyną (np. strzelanie do dzieci, mielenie ludzi na parówki itp. itd.). Wiem, że nie zawsze jest on potrzebny na sesjach, więc powinien być jedynie modułem, który można stosować, gdy MG tego potrzebuje w kampanii, a w przygodach, których głównym celem jest np. gangerowanie można by go całkowicie zlać.
2. Profesje w stylu tych z NS - są zrobione w całkiem niezły sposób (pomijając balans, chodzi o ideę tego, że Profesja ma wpływ głównie na to, jak zaczęliśmy grę, później już niewielki).
3. Wady i zalety/ Sztuczki - jeżeli mamy połączyć te dwie rzeczy, to trzeba będzie nad tym naprawdę ostro móżdżyć, żeby nie wchodziły sobie w paradę, więc wydaje mi się, że lepiej byłoby pozostać przy samym systemie Wad i Zalet, najlepiej w formie punktowej znanej chociażby z L5K.
4. System walki grupowej, skierowany na dowodzenie armiami
Offline
Hmm nie jestem pewien czy całkiem w temacie, ale coś co bardzo by się przydało do tycona i w ogóle do wielu systemów w które gramy, tzn walki grupowe, albo jakiś prosty bitewniak (i nie żadnych młotkowych figurek ).
Ważne żeby było w miarę proste, nie musi być super realistyczne, ale żeby uwzględniało duża rolę morale.
Offline
5. Umiejętności cenne i cenniejsze - rozwiązanie, takie, jak w CP2020, które podnosi koszt zakupu i rozwoju niektórych umiejek.
Offline