Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#61 2012-05-25 18:46:55

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

1. Jak już napisałeś w punkcie 2. - to jest tylko uproszczenie. Jeśli aż tak bardzo chcesz, to można zrobić tak - rana generuje dodatkowe utrudnienia spowodowane krwawieniem - 5%/3 tury dla lekkiej, 5%/2 dla ciężkiej i 5%/turę dla krytycznej. Jak dojdą sumarycznie (utrudnienia za krwawienie, nie ranę) do 160% postać umiera z wykrwawienia. Trochę zalatuje ołowiem, ale jest dosyć realistyczne. Krwawienie ustaje po udanym teście p. pomocy o utrudnieniu równym 1/2 kary za ranę (7/15% dla lekkiej, 15/30% dla ciężkiej i 80% dla krytyczniej).
Utrudnienia za wykrwawienie leczą się 2x szybciej niż zwykłe rany. Można szybciej przez transfuzję krwi.
2. A czy nie jest naszym celem urealistycznienie mechaniki Neuro? Mi osobiście pasuje takie rozwiązanie, że po trafieniu z Baretta do pełnego zdrowia dochodzę miesiąc. Dlaczego? Bo Neuro jest zbyt heroic, a za mało dark postapo, które jest tym, co w postapo właśnie lubię najbardziej - rozpad świata i ciągłe problemy, z którymi trzeba codziennie się zmagać (jak np. brak wody czy opały na zimę).
5. WW jest w planach PO tabelce pogody i bajerów z leczeniem, więc nie wiem o co ci chodzi.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#62 2012-05-25 19:10:44

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

1. Właściwie to niezły pomysł tylko trzeba by było pomyśleć nad ilością tur. Pamiętaj że jedna tura to sekunda czy jakoś tak
2. Tylko że zmienianie zasad na bardziej emo spowoduje kompletną nie grywalność systemu. Jeżeli chcesz by gracze ginęli tonami to proponuje abyś poprowadził Cthulhu. Jest jeszcze drugie rozwiązanie: Jeżeli będziesz prowadził neuro emo zasadach chce abyś zrobił mi postać i historię postaci. Jak już będziesz robił średnio 2 postacie na walkę to ci się odechce. Co do "dark postapo" to kwestia tego jaki świat prowadzi GM. Może on powiedzieć że o pożywienie jest bardzo ciężko i skile z przetrwania jest mają modyfikator nawet +60%. Jak gracze zaczną głodować ujrzysz świat postapo.
5. Akurat rany są powiązane z WW. Jeżeli zrobisz leczenie a później będziesz musiał je zmieniać to nie widzę w tym sensu.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#63 2012-05-25 19:28:08

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

A ja powiem jako najczęściej prowadzący neuro, ja się w jakieś kosmiczne zmiany i modyfikatory z krwawienia, chorób nie będę bawił, po prostu NIE, szczególnie jeśli ma to być w wersji D&D czyli wszystko opisane mechaniką, jeśli ktoś gra z zakażeniami itp to daje je fabularnie według własnego uznania.

Chciałbym też zauważyć apropo komplikowania rozgrywki, ze to ty panie Kukule chciałem zrobić ołów do kwadratu z walką wręcz

I jeszcze co do hardkoru i mroku na sesji, to zależy od konwencji, ja nie lubię całkowitego low-techu, ale względny żądnych laserów i pancerzy wspomaganych.



Możesz zrobić z neuro emorpg gdzie wlaka jest ostatecznością

A tak akurat powinno być, i nie chodzi o mrok, ale o realizm w odgrywaniu postaci, jaki normalny człowiek robił by takie rzeczy jakie robią gracze ?
Dlatego ja ostatnio każe dużo rzucać na charakter.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#64 2012-05-25 19:29:29

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

1. Czyli jest w porządku. Ew. można x2 dać wszystkie, to śmierć na krytyku będzie w minutę.
2. Jeżeli walki się nie opłacają, to mało kto powinien walczyć (zarówno NPC jak i Gracze). Bestie się tym aż tak nie przejmują, dlatego mało kto jest na tyle głupi, aby walczyć z mutkami, a co dopiero z maszynami. Łatwa śmierć nie jest równoznaczna z kilkoma śmierciami na sesji, co zostało dowiedzione grą w takie systemy jak CP czy Warhammer (w którym zginąć można od jednego czy dwóch szczęśliwych trafień), gdzie nasze postacie w zależności od tego jak bardzo głupio graliśmy przeżywały kilka sesji. Świat Neuro w Rtęci jest brutalny, a ludzie są jednym z najsłabszych gatunków walczących o przetrwanie w świecie, do życia w którym nie są absolutnie przygotowani. W świecie, gdzie śmierć czai się za każdym rogiem, a twoje życie zależy od tego, czy odważysz się zza niego wychylić, czy postanowisz przeżyć kolejny dzień i po prostu odpuścisz sobie. Dlatego mechanika powinna być ostra, nie wybaczać błędów i karać, karać i jeszcze raz karać głupotę. Brak pożywienia jest tylko jedną ze składowych, które trzeba do siebie dodać, aby otrzymać mechanikę, która oddawałaby ten świat.
Bo pamiętaj - to mechanika jest dla świata, a nie świat dla mechaniki. A że wiem, iż z mechaniki nie zrezygnujemy do stworzenia Storytellu na szczątkach mechaników (czy też mechanice szczątków jak to określa JJ), to chcę dodać jak najwięcej takich rzeczy do mechaniki.
5. Nie widzę związku między WW, a sposobem gojenia się ran. A jeżeli coś nie będzie stykać, to najwyżej dokonam korekty, wielkie mi co.

EDIT: Ubiegłeś mnie. A na charakter rzucamy i tak za mało Zmiany robię głównie dla siebie, ale jakby ktoś chciał skorzystać, to się nie krępujcie.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#65 2012-05-25 19:35:18

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

A ja jeszcze jakbym miał się czepiać, to samo jedzenie to też nie jest jedyna wartość, musi mieć odpowiednie proporcje odpowiednich składników, co też zależy od płci, rasy, wieku tryby, życiu, genetyki i wysiłku fizycznego, klimatu itp.

Ale ja mówię NIE.

A skoro robisz tylko dla siebie, tak w sumie do szuflady , to po co umieszczać na forum


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#66 2012-05-25 19:38:34

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Arr... Dlaczego koniecznie chcesz zrobić ołów2 tylko nie nazywając tego ołowiem2? Na tym polega rpg - GRA WYOBRAŹNI - nie bawimy się w takie pierdoły jak 7% utrudnień za niezjedzone drugie śniadanie, 5 % za katar, 12,75% za otarcia na kolanach itd. tylko upraszczamy żeby mieć trochę frajdy z postrzelania do mutków, przeszukania ruin, pościgania się wozem.

Chcesz problemów typu brak wody i opału? To prowadź tak żeby ich nie było, a niekoniecznie moja postać musi do 12 roku życia mieć już 4 palce i ucho mniej bo spotkała głodnego szczura, a jedyny medyk w promieniu 150 km (tak, to jest postapo a nie 2 na wioskę) akurat spał... Skończy się to na tym że albo 99% ludzi nie wychodzi z domów, bo się boi wpierdolu albo połowa to kadłubki bo nie mieli czystych bandaży...

Ja jestem przeciw wszystkim dziwnym pomysłom w stylu krwawienia, zakażeń itp w waszym wykonaniu, bo i tak nie zrobicie tego realistycznie (żaden z nas nie jest lekarzem i nie będzie). Oczywiście dopóki gracz ze świeżą raną postrzałową nie kąpie się w Missisipi, ale na to nic nie pomaga (kolejne uproszczenie). Jest coś takiego jak Ołów, specjalnie dla fanów pseudo-realizmu. Dlaczego tego nie prowadzisz? Jak ktoś ma ochotę to zapraszam do przebicia się przez tabelki - potem może mi wytłumaczyć, zrobić od razu 3 postacie i zagramy. Ze swojej tabelki pogody też skorzystałeś chyba raz.

EDIT: Trochę mnie ubiegliście, więc odniosę się do nowych bzdur.

Dlatego mechanika powinna być ostra, nie wybaczać błędów i karać, karać i jeszcze raz karać głupotę

Głupotę tak. Normalną grę - walkę, wycieczki do ruin, robienie jakichkolwiek questów (od tego są gracze do cholery!) które wymagają wyjścia poza 30metrowy betonowy mur - NIE!

A tak w ogóle to przyszło mi do głowy że i tak będziemy to zlewać tak jak nam się zdarza nawet z regułami spisanymi w podr. a co dopiero jakimś autorskim bagnem (chociażby "Najpierw spójrz mi w oczy" czy testy morale pod ostrzałem)

Ostatnio edytowany przez Patryk (2012-05-25 19:44:13)


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#67 2012-05-25 19:45:46

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Chciałbym też zauważyć apropo komplikowania rozgrywki, ze to ty panie Kukule chciałem zrobić ołów do kwadratu z walką wręcz.
- Wiem dlatego chcę zobaczyć ten "złoty środek" Matea bo jakoś nie widzę go robiącego cios/technikę. To tak jak księdza który uczy seksu z pełnoletnich ludzi.

A tak akurat powinno być, i nie chodzi o mrok, ale o realizm w odgrywaniu postaci, jaki normalny człowiek robił by takie rzeczy jakie robią gracze ?
Dlatego ja ostatnio każe dużo rzucać na charakter.
- Nie będę cie cytował ale gdzieś tam w trolingu jest opisane że teraz w USA ludzie sięgają po broń a po post apo ludzie sięgają jeszcze chętniej bo od tego zależy twoje przetrwanie.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#68 2012-05-25 19:58:18

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

co zostało dowiedzione grą w takie systemy jak CP czy Warhammer
-Taaaaaa..... CP Jadowego i warchammer który pozwala na pp punkty szczęścia obrone parowanie i inne uniki taaaaa

Dlatego mechanika powinna być ostra, nie wybaczać błędów i karać, karać i jeszcze raz karać głupotę
-Jak najbardziej zgadzam się z Patrykiem i dodaje poprzednie słowa że które napisałem że kampania polegała by nie wiadomo na czym ale na pewno nie na walce bo lepiej jest uciec.

5. ok to od razy zadam ci parę pytań:
Jak rozwiążesz stłuczenia czyli: jak się goją, ile trwa leczenie,
Jak rozwiążesz sprawę z ranami od technik np: wyrwanie ze stawy ręce, nogi
To tak na szybko. Jak bym się zastanowił było by tego więcej


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#69 2012-05-25 20:59:25

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Uwaga, że coś jest prowadzone przez JJa, to nie znaczy, że coś się stało z mechaniką (przynajmniej zwykle), bo on robi lajt - owszem, ale jeśli mechanicznie da się jednym strzałem kogoś położyć w walce, to JJ nie ma nic do gadania (jak te sławne 4 obrażenia w głowę w CP). A PP w WH traktuję w tym przypadku jak śmierć - dla przykładu ostatnia kampania w WH 40k jaką prowadził nam JJ - walki było sporo, a na kilkanaście sesji (czy może nawet kilkadziesiąt już) zużyłem AŻ 1 PP, czyli nie jest tak źle, trzeba tylko grać w miarę z głową.

A czy kampania musi polegać na walce? Jak graliśmy w SW Moderna z Psychopatami, to walki były, ale jako urozmaicenie gry, głównie łaziliśmy, nawet zdarzało się (o zgrozo) porolplejować coś i pogadać z jakimiś NPCami i to tak na poważnie. Czyli da się zrobić kampanię, w której motywem przewodnim jest coś innego niż walka (większość z tych starć była głównie naszą winą).

Zapewne będą się goić dużo szybciej niż normalne rany. Jako rany, być może z dodatkowymi efektami, jak na przykład więcej bólu, trudniejsze leczenie czy uniemożliwienie działań za pomocą kończyny.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#70 2012-05-25 21:40:09

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Ja tylko chciałbym zauważyć że większość z paru ostatnich postów, nie jest o zmianie mechaniki ale o sensowności tego, i to taki trochę off top, ale na razie spoko, jak będzie tego więcej to wydzielę temat.


- Nie będę cie cytował ale gdzieś tam w trolingu jest opisane że teraz w USA ludzie sięgają po broń a po post apo ludzie sięgają jeszcze chętniej bo od tego zależy twoje przetrwanie.

A co do tego, to sięganie czy nie po broń, nie ma nic do rzeczy, bo raz że to że po nią sięgasz, nie jest jednoznaczne że chcesz kogoś zabić, a dwa mi chodziło o inne testy. Takie gdzie gracze chcą zrobić coś głupiego, niebezpiecznego, postacią z 10 charakteru, wtedy każe rzucać, bo miękka pipa, czy zwykły człowiek (10-12 Charateru) nie zrobi czegoś takiego, bo się boi.


A jeszcze co do mechaniki ran, Patryk ma bardzo rację, rany są bardzo skomplikowaną rzeczą, niemożliwą do realistycznego oddania, dlatego jak dla mnie bez dziwaczenia jest lepiej.
A jak chcesz się bawić w rany, to jak rozwiążesz poparzenia, poparzenia chemiczne (w końcu to neuro), zatrucia chemikaliami (to powinno być częste), chorobę popromienną, oczywiście pomijając że trzeba by znać tony zwykłych chorób, czy zmutowanych (w końcu moloch mógł wypuszczać broń biologiczną) itp, a to samo jest na coś grubości książki telefonicznej.
Dlatego ja nie chce ruszać walki wręcz, nie wiem jak można by to zrobić, bez komplikowania rozgrywki za bardzo.

A co do kampanii Jadowego, ja nie pamiętam przypadku żebym zginął u niego, nie z własnej winy, albo głupoty więc on prowadzi Lajtowo i taki jest fakt.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#71 2012-05-25 21:49:47

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Dlatego ja nie chce ruszać walki wręcz, nie wiem jak można by to zrobić, bez komplikowania rozgrywki za bardzo.
-Tylko że jeśli ktoś chce zagrać mistrzem sztuk walk to staje się nie możliwe bo negujecie podręcznikowe (moim zdaniem tylko niektóre powinni być zbanowane) a sami nic nie zamierzacie wymyślać.
Toż to ograniczanie mojej postaci!!! heheheh

A co do kampanii Jadowego, ja nie pamiętam przypadku żebym zginął u niego, nie z własnej winy, albo głupoty więc on prowadzi Lajtowo i taki jest fakt.
-Przyznaje racje. CP w którym tylko gracze są wykokszeni i strzelają z broni która robi z ludzi masło mówi samo za siebie. Co z tego że 4 obrażenia w głowę zabijają jeżeli ze swoich pistolecików nigdy nic nie zrobią pancerzowi.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#72 2012-06-18 21:07:09

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Właśnie myślałem nad bezsensownością statystyk w neuro i że lepiej mieć wysokiego stata niż umiejętność. Doszedłem do wniosku że powinno się zmniejszyć ilość początkowej puli statystyk (do ustalenia) i zmienić działanie umiejętności. Działało by to tak (albo i by nie działało):
Masz spryt na 8 i umiejętność leczenia ran na 4. Zaczynasz leczyć ranę kolegi (test trudny). Suwak zaczyna działać i spada ci test do problematycznego. Twój spryt łączy się z leczeniem ran i masz tak jak by 12 sprytu. Rzucasz kostkami na których masz wyniki 12, 13 i 10. 13 obniżasz o 3 a 12 o 1 co daje ci wyniki: 11, 10, 10. Test zdany z 2 sukcesami.

Proszę o ocenę pomysłu (napisanie co jest złe a co dobre) i nie pisanie bezsensownych komentarzy typu: To nie jest zgodne z mechaniką.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#73 2012-06-18 21:39:58

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

To nie jest zgodne z mechaniką (jak cały ten temat). Dziękuję

A tak na serio to trzeba by rozpisać kilka przykładowych postaci i zobaczyć jak bardzo słabsze/mocniejsze są niż w podstawie. Mam wrażenie że takie postacie z np 12-13 zr i 6 walki będą duużo bardziej przekokszone niż te co teraz są (17 zr i 4 walki czy coś koło tego). Ale to tylko takie moje przypuszczenie. Zrób jakieś porównanie na przykładowym nakurwiaczu i zobaczymy.


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#74 2012-06-18 21:55:09

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Wiadomo że trzeba by sztuczki przerobić i ten bajer z podnoszeniem tępa walki ale nie zamierzam się tego tykać dopóki nie wypowiecie się na ten temat. W ten sposób od początku można będę wiedział czy mam marnować czas czy raczej nie.

Trzeba będzie jeszcze dodać nowe pakiety skili aby np. nie przeskakiwać z auta na auto z samej zręczności.

Ostatnio edytowany przez Daimio (2012-06-18 22:13:20)


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#75 2012-06-18 22:35:09

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

1. Pomysł był już dyskutowany między mną i PP (jak graliśmy w falloutoshimę), stanęło na niczym, ale pochwalam inicjatywę. Najlepiej byłoby się kiedyś zebrać nie na sesji i obgadać i potestować wszystkie pomysły zmian mechanicznych, tak na sucho, postaciami specjalnie do tego przygotowanymi.
2. Co do twojego rozwiązania, to kasuje ono możliwość wykonywania testów czystych statystyk (np. przy testach przytomności czy spostrzegawczości biernej).
3. Co do pakietów skilli: moim zdaniem nie powinniśmy dorzucać ich więcej, bo to wymusi dodanie więcej skill pointów na start i znacznie utrudni rozwijanie postaci, a system testów na statach nie jest taki zły. Wymaga jedynie ograniczenia wysokości statystyk postaci do max 16 +1 z pochodzenia. Tym co trzeba zrobić z pakietami umiejętności, jest to: http://www.sesyje.pun.pl/viewtopic.php?id=8


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sesyje.pun.pl stomatolog Szczecin wideofilmowanie Szczecin geodeta kurów