Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#46 2012-05-04 14:11:07

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Dobra, kończę dyskusję o broni.

A tak, Gildie są bardzo pro - wg. podręcznika posiadają w wielu miejscach monopol na usługi techniczne - od konserwacji, przez naprawę aż do wytwarzania przedmiotów. I ta, w większych placówkach posiadają duże, dobrze wyposażone warsztaty.
Owszem, są też niezrzeszeni Spece i Monterzy, ale oni nie posiadają zwykle narzędzi do sensownej pracy, więc zajmować się mogą tylko doraźnymi robotami.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#47 2012-05-04 14:37:17

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

he he a u nas chyba nigdy nie było gildi


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#48 2012-05-04 14:43:53

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

U nas nigdy nie było 80% rzeczy, które są w podręczniku. Ale to jest temat do Smutów i Żali.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#49 2012-05-04 15:26:46

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Co do mechaniki i walki obrażeń itp.

Można by zrobić parę prostych rzeczy, obrażenie jak w DP rzut k20+modyfikator, gdzie przykładowo pistolet 9mm miałby czyste k20, uderzenie powiedzmy k20-4 itp, to nie było by takie straszne, pancerze można by zostawić jaki jest, tzn jak DP były by punkty obrażeń i tyle punktów np od 1-4 (tylko przykład) to draśniecie, a pancerze zmniejsza rany jak w DP i neuro zarazem.
Tak obrażenia by były bardziej sensowne, byłby rozrzut, i nie było by już 3 strzały w głowę żeby zabić, i tak też można by rozdzielić strzał w głowę a krytyk, krytyk bonus obrażeń, strzał w głowę poziom więcej (albo odwrotnie)

Tak samo można by przenieść walkę wręcz z DP, są tam już myki do walki bronią, są dystanse, są chyba nawet jakieś ciosy, chwyty do walki wręcz.
Z tym że albo by trzeba pozmieniać coś konkretnie z obrażeniami, żeby opłacało się atakować za więcej sukcesów np uderzenie pięścią za 1 k20-8, 2 k20-4, 3 k20
Albo zrobić w ogóle jak w DP z punktami walki np dwa lub trzy razy umiejętność walki, to twoje punktu walki , ale to chyba by było bardziej skomplikowane.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#50 2012-05-04 20:30:25

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

@PP Jestem za! Ale to by trzeba przerobić i dostosować do mechaniki im niższy rzut tym lepiej. No i śmiertelność byłaby na tyle duża, że trzeba by naprawdę uważać podczas walki.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#51 2012-05-04 21:09:38

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

W zasadzie też jestem za. Nie jest to BARDZO trudne do zrobienia, bo w podstawę mamy i ktoś kto się zna (albo ma za dużo czasu na szukanie po internecie - tak PP mówię o tobie ) musi tylko zrobić tabelkę "kaliber pocisku a obrażenia".

Śmiertelności to jakoś gigantycznie nie zwiększy (już bardziej się nie da, ale to nie temat na to), jeśli nie będzie takich cudów jak pchnięcie królewskie (+12 do obrażeń!? To co ma być!?), bo zginąć na miejscu możesz tylko na niemodyfikowanej 20. Czyli szansa podobna, jeśli nie taka sama do tego co teraz mamy (1-2 obrażenia poziom wyżej, czyli w większości krytyczne). No i zaczną się opłacać lekkie pancerze (-2 do tabelki czy poziom w dół może uratować ci rękę), bo teraz albo nosimy boiler i munchkinujemy pod to (rzadko) albo nic (prawie zawsze, bo nie ma kar, a 1 przebicia ma wszystko) Dlaczego moje postacie w DP zawsze nosiły rękawice? Bo cięcia w dłonie były bardzo częste (najtańszy manewr), a fajnie mieć wszystkie 10 paluszków.


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#52 2012-05-05 06:47:03

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Ja zrobiłem coś tam z obrażeniami mniej więcej, tzn głównie dla broni Palnej, broń ręczna jest bardziej problematyczna, ale w sumie tak można by ładniej rozbić obrażenia, a nie że broń ma L/C/C tylko cios za 2 i 3 segmenty by się różnił.

I dlaczego im niżej tym lepiej ? skoro to obrażenia, uczciwie po szatańsku () im wyżej tym gorzej, i jak dla mnie 20 nie powinno być śmiercią, bo od tego powinno być krytyki.

I pancerze można by zrobić nawet uczciwe punktowe, tak można by dużo lepiej pokazać różnice w przebijaniu pancerza różnymi rodzajami broni palnej, i tak jak w moim neuro miało by być, pancerze  miałby by dwie wartości odporności palne/mele więc nie było by problemy z małą przebijalnośćią broni palnej, ale już mówię że metalowa płyta na klacie to nie jest dobry pomysł, pocisk karabinowy, przejdzie jak przez masło, a dodatkowo wlot z rozdartej blachy powinien wnikać do rany, dodając jeszcze obrażeń

Wiesz pchnięcie królewskie to by mogło być jako sztuczka, czy inne sztuki walki, a obrażenie jak tak na szybko myślałem to dałbym mak k20+5 lub +6 w mele.

A śmiertelność nie była by jakoś strasznie większa.

To mniej więcej wersja robocza
9mm k20
0,45 k20+1
0,38 k20-1
44 magnum k20+4
5,56 k20+4
7,62r k20+5
7,62r k20+5

Włócznia -2/0/+2
Topór -4/+1/+4
Miecz -2/+1/+3

Gdzie rany to:
Draśniecie 1-3
Lekka 4-11
Ciężka 12-17
Krytyczna 18-20


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#53 2012-05-05 07:53:17

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Można przetestować. zaczynamy testy od Zombieshimy, czy od jakiejś innej przygody?


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#54 2012-05-05 08:27:10

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

lepiej od jakiejś innej


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#55 2012-05-05 08:48:58

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Zgadzam się z pp. Jak wcześniej mogłeś przeczytać ja nie chce w tym brać udziału. Tak przy okazji wedle moich spostrzeżeń to i tak nie ruszyliście sztuk walk ani broni białej. Mnie się zdaje że to właśnie ich brakuje w mechanice.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#56 2012-05-05 09:28:53

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

O broni białej pisałem, mechanika przeniesiona z DP, tam masz dystansy, dużo różnych myków itp


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#57 2012-05-25 16:49:41

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Luźne propozycje:
Test przytomności - test jest przeciętny + kary z ran (w tym tej, która wywołała ten test).
Po walce, niezależnie od testów odporności na ból rany dają maksymalne kary.
Pierwsza Pomoc - leczy 5% utrudnienia z rany, można zastosować jedynie na względnie świeże rany (do kilku minut po otrzymaniu). Test jest zawsze problematyczny.
Leczenie ran - leczy 15% utrudnienia z rany, test jest wykonywany z utrudnieniem równym karze z leczonej rany. Można leczyć TYLKO raz, do kilku/kilkunastu godzin po otrzymaniu rany. Dalsze leczenie przebiega samoistnie. 15% jest leczone także wtedy, gdy wykonana została p. pomoc - sumarycznie rana jest mniejsza o 20%.
Strzał w głowę zwiększa szansę na trafienie krytyczne do 1-5 (to już chyba pisałem).

Rola lekarza w zdrowieniu trochę zmieni się, ale to dopiero za jakiś czas. Aktualnie w fazie produkcji. I uwaga - wymusi to szacunek do inteligentów. Ale powtarzam - to będzie zło szatan i mrok.

Przy okazji myślę o usunięciu specjalizacji, a skille podzielić na profesyjne - specjalizacje są zdecydowanie zbyt ogólne. Skończy się to zapewne zwiększeniem ilości skilli profesyjnych kosztem ogólnych. Być może specjalizacje pozostaną ale zostaną rozbite na kilka (będzie ich ok. 8-9).


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#58 2012-05-25 17:21:55

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

Test jest zawsze problematyczny.

czyli jak dostaniesz nożem w rękę lekka jest test problematyczne i jak dostaniesz toporem w głowę za krytyczną test też jest problematyczny?

Można leczyć TYLKO raz

Niby czemu? Lekarz powinien dbać o pacjenta i obczajać przynajmniej raz dziennie czy rana odpowiednio się leczy.

do kilku/kilkunastu godzin po otrzymaniu rany

Niby czemu po takim czasie. Ja bym nawet po 70h poszedł do lekarza i to by pomogło (gangrena i te sprawy)

Rola lekarza w zdrowieniu trochę zmieni się, ale to dopiero za jakiś czas. Aktualnie w fazie produkcji. I uwaga - wymusi to szacunek do inteligentów. Ale powtarzam - to będzie zło szatan i mrok.

Wystarczy że zrobisz tabelkę zdarzeń losowych co się dzieje z nie opatrzoną raną albo z niezmienianym opatrunkiem. Jak graczowi będzie trzeba uciąć nogę cała drużyna zmieni zdanie o inteligentach a inteligent stwierdzi: "ej Bob! Poco mam z wami łazić i prosić się o wpie...l jeżeli mogę siedzieć w wiosce i żyć jak pączuś w maśle."


Jeszcze a propos tego że nie deklarowałeś się zrobić walki wręcz: Jeśli nie zrobisz tego ty, to WW będę robił w następnej kolejności.
Jakoś nie widzę WW


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#59 2012-05-25 17:41:37

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

1. Zatamowanie krwawienia? Nie jest szczególnie trudne, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę to, że nawet podręcznikowo rana krytyczna to test Trudny. Ustawienie tego testu jako problematycznego pozwoli na to, że tak na dobrą sprawę, każdy, kto będzie mieć 10 sprytu i 1 na pierwszej pomocy będzie w stanie jej udzielić w sprzyjających warunkach. Gorzej, jeśli sam będzie ranny, pośrodku lasu, kiedy na około leci ołów i padają kolejni.
2. To jest to, co będzie dalej. A leczenie ran nie powinno jakoś szczególnie pomagać w prędkości powrotu do zdrowia, szczególnie, że postrzał z Baretta da się wyleczyć do zera aktualnie w 8 dni, a to jest praktycznie odstrzelenie nogi.
Nawet trafiłeś. Przedstawię ideę, ale bez szczegółów:
Lekarz leczy ranę raz, a później jego opieka polega na tym, że wykonując testy leczenia ran będzie w stanie niwelować testy infekcji i innego paskudztwa, które się wraz z raną przyplątać może. I tak, możliwe że będą konieczne amputacje w niektórych przypadkach - jak za bardzo zapije zamiast leczyć, ew. będzie nieosiągalny.
3. Bo to jest niwelowanie utrudnienia z rany - oczyszczenie jej, wyciągnięcie kuli, zszycie, założenie opatrunku i te sprawy. Później nie ma jak zwiększyć prędkości gojenia się rany, może tylko monitorować, czy wszystko idzie w dobrym kierunku i dlaczego tak nie jest. Po 70 godzinach od oberwania siekierą lekarz już nic nie poradzi, chyba że rozjebie ci całą ranę na nowo, poskłada co będzie mógł i naprawi ją, ale to spowoduje tylko tyle, że utrudnienia z rany powinny znacząco wzrosnąć (choć zmniejszyłoby prawdopodobieństwo pojawienia się komplikacji). Zobaczymy jak to wyjdzie w finalnej wersji.
4. Tak to będzie pi razy dupa wyglądać.
5. W następnej kolejności czyli po tabelce pogody (którą muszę wrzucić w końcu) i tym nad czym właśnie móżdżę, czyli właśnie głównym tematem tego posta.

EDIT: Zła matematyka - strzał z baretta da się wyleczyć w 8, a nie 20 dni.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#60 2012-05-25 18:02:13

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Mechanika NS - proponowane zmiany.

1.Wszystko spoko ale rana krytyczna to np rana w tętnice szyjną. Jak ty byś zatamował takie krwawienie? Dla podpowiedzi powiem że ja bym odradzał opaski uciskowej.

2.Muszę tutaj dodać że w neuro to gra rpg a nie symulator życia. W prawdziwym świecie jeżeli dostaniesz w głowę z magnum to masz nikłe szanse przeżycia a w neuro można i to bez problemu. Możesz zrobić z neuro emorpg gdzie wlaka jest ostatecznością a kampania opiera się na uprawianiu roli albo innych bzdetach ale kto to będzie prowadził? Od razu mówię że nie chce abyś to był ty. Albo można wrzucać graczy do świata emo a kampania będzie polegała na walce ale to będzie wyglądać tak (jeżeli chcemy być realistyczni): Idziemy gdzieś, strzelamy się, połowa ginie a jedna czwarta kuruje się przez pół roku albo nigdy nie dochodzi do zdrowia bo np jakiś koleś walną go w rzepkę.

5. Tabelkę pogody zrobiłeś i już się bierzesz za rany i leczenie ale ja nie widzę WW. Jesteś jak polityk. Poczekam przez parę dni i zobaczę jaką ksywę mogę ci dać (uwaga może być to KACZYŃSKI)


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sesyje.pun.pl