Nasze sesje i nie tylko one
Założyłem nowy tylko o mechanice żeby nie zaśmiecać tematu sesji.
I doczytałem z sukcesami w walce i tak jest tak jak ostatnio graliśmy. i wiem dlaczego ja myślałem inaczej bo normalny test przeciwstawny jest opisany że ten kto lepiej wygrał swój rzut.
Co zresztą jakaś tam było na jednostrzałówce bo tam graliśmy że można zmniejszyć obrażenia ataku jak się wygra test z minusem, chociaż jak teraz o tym myślę to było jakieś dziwne
Z tym że to robi parę dziwnych rzeczy.
Jest bardzo dużo cech broni, talentów czy fumble/kryt które działają jeśli zdasz test, czyli z tego co rozumiem nie liczy się wygranie testu przeciwstawnego (jeśli się nie zdało się samego testu).
Co sprawia że można wygrać test przeciwstawny w walce ale nie zdać testu i mieć fumble (na co jest oddzielna tabelka, więc źle graliśmy wczoraj )
Największa moja wątpliwość jest jednak przy samym teście przeciwstawnym w walce.
Broniący się A z 35WW vs B z 70WW (przewagi, 2vs1 ogólnie sytuacja z poprzedniej sesji) ma 7,5% szans na obronę. Ale przez to że jego zła obrona pogarsza jego sytuację ma 10,5% szans że nie pogorszy swojej sytuacji. Czyli innymi słowy ma 89,5% że broniąc się zwiększy swoje obrażenia!
Czyli lepiej dla niego było by nie bronić się w ogóle, co jest po prostu głupie.
Ps nie jestem całkiem pewien procentów z ostatniego przykładu.
Ostatnio edytowany przez peruniec (2021-08-26 10:08:37)
Offline
Swoją drogą wracając do tego co wcześniej pisałem to jest to nawet potwierdzone w podręczniku w części MG (gdzie mechanika jest lepiej wyjaśniona niż tam gdzie jest wyjaśniona)
jest tam fragment że jeśli ktoś nie chce brać udziało w teście przeciwstawnym to jest traktowany jako bezbronny i jest to auto wygrana, ale skoro się nie rzuca to w praktyce w walce może to zadziałać lepiej
Albo przez to że przeciwstawny rzut jest zawsze przez kogoś wygrany to w praktyce kiedy masz rzut jak intuicje, dowodzenie itp gdzie opcjonalnie rzuca się jako rzut przeciwstawny jest to lepiej dla rzucającego (a nie powinno być)
Przy krytykach przez to że wypada podwójna liczba rzuca się jeszcze raz na lokację a potem na sam wynik. A potem w wielu wypadkach przy krytykach są możliwe minusy na które też się rzuca itrzeba to pamiętać wszystko.
Generalnie w necie widziałem dużo narzekania na to że jest za dużo rzutów w systemie a za mało opcji.
A i się dowiedziałem że staty potworów z bestiariusza są statami podstawowych stworków coś jak człowiek z samymi 30, czyli to są stwory poziom 0 które się rzadko spotyka. Czyli potwory z bestiariusza nie nadają się do użycia od razu (bo są za słabe) ale jeśli się je dokosi to gracze muszą bardzo uważać.
Albo mechanika atakowania mniejszych większych wrogów, pamiętanie tego jest rzeźnia.
im więcej czytam mechaniki tym mam więcej zastrzeżeń
Offline
Więcej spamowania o mechanice
Znalazłem odpowiedz na to że czasami by bardziej opłacało się nie bronić w teście przeciwstawianym ataku/obrony. Jeśli ktoś może się bronić a tego nie robi to jest jakaś tam zasada że dostaje hita z maksymalną ilością SL.
Z dziwnych rzeczy czy za sukcesy w ataku zasięgowym bronią zwiększa się obrażenia? bo sensownie wychodziło by że tak ale to nigdzie nie jest napisane. jest to napisane przy obrażeniach czarów odnośnie czarów.
Albo teoretycznie cecha defensive w broni jest pasywna, więc działa nawet jeśli się nie broni tarczą tylko bronią, czyli tarcze mają jakiś minimalny sens.
Generalnie jak czytałem fora to jest podobno problem z balansem (przy wysokim WW) i jest ekstremalnie łatwo zginać, co niekoniecznie mi przeszkadza.
Ja nie mogę tego potwierdzić czy zaprzeczyć bo za mało graliśmy i walczyliśmy.
Offline
You may spend a Fortune point from your pool to turn luck to
your advantage: hitting with that difficult crossbow shot when
you would have otherwise missed; or perhaps an opponent slips,
granting you a chance to land a blow. Your three options are:
• Reroll a failed Test.
• Add +1 SL to a Test after it is rolled.
• At the start of the Round, choose when to act in that Round
disregarding Initiative order.
Sprawdziłem to czy można tylko raz użyć punktu szczęścia na przerzut i nic nie ma o tym. jest tylko to co wkleiłem. Chyba że jest coś więcej gdzieś indziej.
Offline
Tabelka na 150 w polskiej wersji, prawa prawdopodobieństwa von meinkopfa.
Z tego też wynika, że nie możesz użyć PSa do przerxucenia testu, który już przerzuciłeś korzystając z innej zasady (np. talentu).
Możemy to oczywiście zmienić jeśli nam się ta zasada nie podoba.
Offline
Czyli to było gdzie indziej
Tylko nie rozumiem skoro w ogólnych zasadach przerzutów jest o jednym przeżucie dlaczego niektórych zasadach perków czy czegoś tam jest podkreślone że trzeba wziąć nowy wynik?
A co do samej zasady mi tam pasuje, zmniejsza manczkiny graczy.
Offline
Wymanewrowanie: jeżeli postać zada celowi obrażenia bez wykonywania Testu Przeciwstawnego, otrzymujesz +1 do Przewagi
Czyli z tej zasady wynika że trafienie wielu przeciwników jednej turze daje więcej przewag?
Bo jeśli tak to garłacz czy magiczne żądełko z przebiciami jest przegięte.
Offline
Jako osoba uczona w piśmie powiem, że jest to jedna przewaga niezależnie od ilości trafionych postaci, ponieważ każdy atak i czar ma tylko jeden cel (nawet jeśli jest to obszar lub kilka istot jednocześnie).
Jeżeli nie zgadzasz się z tą interpretacja co do garłacza, to zwracam uwagę na to, że cel jest jeden a pozostali dostają obrażenia i stany w związku z cechą Odłamkowy, a nie dlatego że są celami
Offline
OK, ale co z grantami które walą obszarowo i co z czarami gdzie cel jest 1 ale za sukcesy dodajesz cele?
Offline
Granaty są odłamkowe, więc jak garłacz. Co do czarów - polecam np. tabelkę 'format opisu zaklęcia' na 239 w polskiej wersji. Cel - może to być jedna lub więcej osób. Za PSy dodajesz kolejne osoby do celu, ale on dalej jest tylko jeden.
BTW - magia prosta traktowana jest jak guślarstwo, więc za żądełko można pójść na stos
Offline
Ok ale to tak jest w polskiej wersji która jak zauważyłem ma dziwne słownictwo. Po angielsku jest nie cel a przeciwnik co zmienia sens całości.
Outmanouevre: If you wound an opponent without
engaging in an Opposed Test, gain +1 Advantage.
Co do żadełka to wiem, cała petty magic oficjalnie jest zakazana ale nawet w podręczniku gdzieś jest że magowie i tak jej używają. No i obiektywnie kto rozpozna że to nie jest koszerna magia? tylko inny mag.
Ostatnio edytowany przez peruniec (2022-01-06 11:19:48)
Offline