Nasze sesje i nie tylko one
Wioski dzielą się na:
Imperialne
-płacą 100 (1zk/osoba) zk (stałego podatku)
-płacą kosztów sądowych 2zk
-sołtys musi się stawiać konno.
-Karczma i młyn zazwyczaj należą do sołtysa.
-maja samorząd i sami zajmują się drobnymi przestępstwami
Wystawiają 20% ludzi (wszyscy zdolni do noszenia broni) do obrony księstwa.
Tradycyjne/lokalne
-dostarczają usługi, produkty. lub złoto (0,8zk/osoba) (jest to procent zbiorów więc cena może się wahać zależnie od ceny zboża)
-płacą kosztów sądowych 6zk
-Podlegają całkowicie prawnie władzy książęcej ale mają swoje lokalne prawa i przywileje
-Można od nich chcieć rożnych prac w „rozsądnym” zakresie
Wystawiają 10% ludzi do walki (miesiąc bezpłatnie, potem 200 m/miesiąc.
Wystawiają 20% ludzi (wszyscy zdolni do noszenia broni) do obrony księstwa.
Tradycyjne/lokalne – Pańszczyźniana
-Obrabiają pole pana dają dochód 130zk (jest to procent zbiorów więc cena może się wahać zależnie od ceny zboża)
-płacą kosztów sądowych 4zk
-Podlegają całkowicie prawnie władzy książęcej ale mają swoje lokalne prawa i przywileje
-Można od nich chcieć rożnych prac w „rozsądnym” zakresie
-ta wioska jest biedna i ma mniejsze zadowolenie z powodu wyzysku.
Wystawiają 20% ludzi (wszyscy zdolni do noszenia broni) do obrony księstwa ale niechętnie
Rycerskie
Rycerz musi się stawić zbrojnie z 2 konnymi na wezwanie władcy (3 miesiące w roku za darmo, potem musi być „godnie” rekompensowany).
-płacą kosztów sądowych 2zk
Niewolnicze
-płacą 150zk (1,5zk/osoba) (jest to procent zbiorów więc cena może się wahać zależnie od ceny zboża)
--Podlegają całkowicie władzy książęcej
-płacą kosztów sądowych 6zk
Rodowe
Są jak tradycyjne po prostu są mniejsze (15-50 ludzi) i składają się jakiegoś rodu, nie muszą być tez fizycznie jedną wioską tylko mogą być na jednym obszarze.
Miasteczko
-Płacą 1,5zk/osoba
-Zwiększa dochód z rolnictwa o 5%
-Zwiększa dochód z handlu o 5%
-Zwiększa dochód z hodowli i rybołówstwa o 5%
Wystawiają 10% ludzi do walki (miesiąc bezpłatnie, potem 200 m/miesiąc.
Wystawiają 20% ludzi (wszyscy zdolni do noszenia broni) do obrony księstwa.
Budynki
Młyn:
Koszt zbudowania 100zk
ilość ludzi 4
3 tanich pracowników 10s/miesiąc
1 rzemieślnik/młynarz 40sk/miesiąc
Czas budowy 2 tygodnie
Zasięg jedna wieś
Dochód 104s/miesiąc
Dochód kiedy młyn jest czyjś i płaci on podatek 10zk/rok
Jeśli mieli wasze zboże to farma dostaje +20% do dochodu.
Jeśli mielicie u prywaciarza to farma dostaje +6% dochodu
Farma
Koszt zbudowania 400zk
ilość ludzi 20 (tani pracownik 10s/miesiąc)
Czas budowy miesiąc
Dochód 250zk/rok (na czysto130)
Lepsze droższe produkty (barwniki, owoce itp.) dają dochód razy x2, a koszt zbudowanie x3, koszt pracowników x1,5
Hodowla
Koszt zbudowania 800zk
ilość ludzi 10 (tani pracownik 10s/miesiąc)
Czas budowy miesiąc
Dochód 260zk/rok (na czysto 200)
Wymaga dużo miejsca x3 tyle co farma
Drobna hodowla zagrodowa (np kury)
Koszt zbudowania 32
ilość ludzi 1 tani pracownik (10s/miesiąc)
Czas budowy tydzień
Dochód 19s miesiąc
Chata rybacka
Koszt zbudowania 65zk
ilość ludzi 3 tani pracownik (10s/miesiąc)
Czas budowy miesiąc
Dochód 96s/miesiąc
Spec, podstawowy dochód jest w miejscu jak jezioro, w małej rzecze dochód będzie mniejszy o 20%
Karczma
Koszt zbudowania 200zk
ilość ludzi 6
-Rzemieślnik/kramarz 40s/miesiąc
-Prosty rzemieślnik/kucharz 25s/miesiąc
- 4 tanich pracowników 10s/miesiąc
Czas budowy 2 miesiące
Dochód 165s/miesiąc
Dochód kiedy jest czyjś i płaci on podatek 15zk/rok
Browar 250
Koszt zbudowania
ilość ludzi 4
-Rzemieślnik/piwowar 40s/miesiąc
- 3 tanich pracowników 10s/miesiąc
Czas budowy miesiąc
Dochód 38s/miesiąc
Spec, browar może obsługiwać 4 karczmy i z każdej dostaje dochodów podstawowy.
Jeśli obsługuje karczmę graczy to karczma dostaje +10% dochodu.
Jeśli w księstwie nie ma obowiązku kupna lokalnego piwa, może dawać mniejszą ilość kasy.
Gorzelniana
Koszt zbudowania 500
ilość ludzi 4
-Rzemieślnik/gorzelnik 60s/miesiąc
- 3 pracowników 10s/miesiąc
Czas budowy miesiąc
Dochód 60s/miesiąc
Spec, Gorzelnia może obsługiwać 4 karczmy i z każdej dostaje dochodów podstawowy.
Jeśli obsługuje karczmę graczy to karczma dostaje +20% dochodu.
Jeśli w księstwie nie ma obowiązku kupna lokalnej gorzałki, może dawać mniejszą ilość kasy.
Świątynie.
Kaplica
Koszt zbudowania 150
ilość ludzi 2
-Kapłan 2zk/miesiąc
- pomocnik/akolita 10s/miesiąc
Czas budowy miesiąc
Shalyi +5% do przyrostu naturalnego
Sigmara bonus do morale, porządku społecznego i czujności.
Ulryk bonus do Walki
Morr mniejsza szansa na pojawienie się nieumarłych (w przypadku braku morytów, niezadowolenie społeczne)
Świątynia
Koszt zbudowania 600
ilość ludzi 2
- Proboszcz 80s/miesiąc
- 2 Kapłan 40s/miesiąc
- 4 Akolita 10s/miesiąc
Czas budowy 4 miesiące
Agrotechnik.
Koszt 2,5zk/miesiąc (jeśli nie ma go w okolicy sprowadzanie go kosztuje), do lepszych farm jego koszt x2
Może obsługiwać dwie farmy/wioski
Daje bonus +20% do farmy
+15% do wiosek niewolniczych, pańszczyźnianych i tradycyjnych
W wioskach agrotechnik daje minus do zadowolenie.(na farmie nie)
Zootechnik
Koszt 2,5zk/miesiąc
Obsługuje jedną hodowlę
Daje bonus +20% i zmniejsza szansę choroby.
Podatek od ludności 2 srebra rocznie.
Produkty i pracownicy
Dobre zboże i warzywa 1200m/tona
Mąką 1600m/tona
Tanie zboże i warzywa 720m/tona
Mięso świeże 4000m/tona
Mięso suszone, solone 2200m/tona
Ryby świeże 2500m/tona
Ryby solone 2000m/tona
Dzienna wyżywienie 8m/ dobre x3/ bardzo dobre x10
wyżywienie konia 2m
Wyżywienie konia bojowego 3m
Ubranie kosztuje 15s dobre x3, bardzo dobrex10
Koń roboczy 4zk
Konik stepowy - 6zk
Koń do jazdy - 8zk
Lekki koń bojowy -12zk
Koń bojowy - 24zk
Sługa 7s
tani pracownik 10s
Prosty rzemieślnik 25s
Zwykły rzemieślnik 2zk
Skryba 30s
Akolita 10s
Bojowy pielgrzym 15s/miesiąc lub 9zk/rok
Zbrojny piechur zakonu 25s/miesiąc (nie ma swojego wyposażenia)
Rycerz zakonny 5zk/miesiąc (nie ma swojego wyposażenia, trzeba żywić jego konia)
Zakonnik specjalista (prawnik, zarządca itp) 2zk/miesiąc
Łupieżca 4m (ale chce 80%łupów)
Łucznik z księstw 6m
Wojownik z księstw 12m
Najemnik 15m
Muszkieter 40m
Arkebuzer 30m
Konny najemnik 20m
Normalnie najemnicy biorą 2/3 łupów
Najemnikom płaci się na początek 1/3 z miesięcznych zarobków a potem płaci się im teoretycznie co miesiąc.
Można zmniejszyć koszt najemników przez:
o 25% jeśli nie walczą tylko pilnują, są w obozie itp, przestaje się to liczyć kiedy zaczyna się kampania wojenna.
o 50% jeśli da się im siedzieć we wioskach (czyt łupić chłopków)
Można zmniejszyć koszt najemników też przez zakupienie im ekwipunku:
- albo zbijając im potem z pensji.
- albo odejmując jakiś procent od ich wynagrodzenie, ten procent zależy od rodzaju wojska i ceny ich ekwipunku. Więc drogi ekwipunek bardziej zmniejsza koszt.
Kapłan daje konwersję religijną 2% rocznie, jeśli robi test za każdy sukces dodaje 0,5%, ale przy niezdanym teście za przebite 10 jest -0,5%, musi mieć świątynie albo kaplicę.
Zakonnik daje konwersję religijną 1,5% rocznie, jeśli robi test za każdy sukces dodaje 0,5%, ale przy niezdanym teście za przebite 10 jest -0,5%
Świątobliwy zakonnik - jest to zakonnik który swoim pobożnym i skromnym życiem daje żywy przykład swoim wyznawcą. Może mieć zatargi nawet ze swoim własnym kościołem jeśli nie jest on prawowierny.
daje konwersję religijną 1,5% rocznie, jeśli robi test za każdy sukces dodaje 1%, ale przy niezdanym teście za przebite 10 jest -1%
Kaplica, daje 1% konwersji ale musi ją obsługiwać kapłan.
Zbroja dla konia (ladry)
Pikowana 50s
Kolczuga 12zk
Płytowa 50zk
Przyrost naturalny to 20%
Ostatnio edytowany przez peruniec (2016-03-02 19:09:22)
Offline