Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#1 2013-06-03 18:40:01

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Neuro errata problemy i rozwiązania

Jak w nazwie.

Zacznę:
1. Zasady osłon
2. Zasady pancerza, jego tworzenie
3. Budowa a bronie
4. Cennik broni
5. Więcej broni
6. Staty broni
7. Rany na punkty i mechanika leczenia
8. Poszerzenie cennika podstawowego o przedmioty użytkowe z Ruin
9. Ceny magazynków
10. Produkcja amunicji - mechanika i koszty
11. Staty - opis przy konkretnej wartości konkretnego stata
12. Umiejętności - co dokładnie od czego
13. Umiejętności - umiejki od różnych statów
14. Torba medyka - co w niej jest i na ile starcza (muszę znaleźć GP w którym był fajny artykuł o tym [ok. mam - ok. 18 strony się zaczyna, interesuje nas fragment z torbami medyka, wrzucam na DB (GP58)])
15. Choroby i leczenie ich (dodać 2 nowe [za hemo i paranoję], obciąć możliwość munchkinowania z lekami [bo to bez sensu, a aktualnie działa])
16. Zmienić docelowo reputację [muszę się dorwać do zmian proponowanych w Bohaterze MaXXX]
17. Zrobić coś ze znajomymi
18. Rozkopać walkę wręcz i ujednolicić jej system z walką strzelecką
19. Poprawić bronie do walki wręcz [a nie to co jest teraz z toporem]
20. Rozbicie strzału na strzał z biodra, strzał przycelowany, strzał snajperski.
21. Zwiększenie zacinalności broni przy seriach/zmniejszenie zacinalności przy strzałach pojedynczych
22. Usystematyzować zasady walki wręcz z kilkoma przeciwnikami/z przeciwnikiem nieświadomym
23. Ustalenie czy tryb bersekera daje automatyczną inicjatywę w ataku (choć opis tego nie sugeruje [str. 196 (przynajmniej u mnie)]

Zaraz poszerzę, tylko podręcznik przejrzę. Edit: To tyle na chwilę obecną z mojej strony.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#2 2013-06-03 19:43:36

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Jak dla mnie co do budowy i broni można albo pozmieniać wymaganą budowę albo to zrobić w sposób który skomplikuje życie
Bo można by zrobić budowę wymaganą do noszenia - gdzie normalne bronie nie powinny mieć więcej niż 10 -11, a większe bronie jak CMK czy USAS , powinny mieć więcej bo ważą naprawdę więcej, a można by zrobić że strzał pojedynczy to wymagana do noszenia budowa, a seria np +2 budowy.

Przykładowo.
M4A1 wymaga 11 budowy do noszenia i strzelania a do strzelania serią 13.
Przy krótkiej serii mogło by się to liczyć nie jako seria, tylko jak pojedynczy strzał.

Druga opcja to żeby przy wiekszość broni nie było w ogóle wymagania budowy, bo 3kg to nie jest jakoś bardzo bardzo dużo
A budowa tylko do strzelania, i była by zależna od kalibru i ogólnie broni, jak 7,62 - 13, a 5,56/5,45 - 12, z tym że to tyczyło by się odrzutu, i nie było by rozróżnienia na serie czy pojedyncze.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#3 2013-06-03 19:45:07

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Rozróżnienie na serie i pojedyncze jest dobre. Druga lepsza imo lepsza, a seryjki mogą mieć więcej - bo właśnie odrzut. Sama waga broni będzie miała efekt w przeciążeniu postaci, więc noszenie jej będzie wymagało jakiejś budowy

Zaktualizowałem pierwszy post.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#4 2013-06-03 20:57:46

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Myślałem dzisiaj w tramwaju dokładnie o tym samym!
Chętnie pomogę w wielu kwestiach. Jak dla mnie przydałoby się to zebrać w jakiś jeden uczciwy dokument, wydrukować i włożyć w podręcznik. Myślałem też o usystematyzowaniu spraw profesji (napisanie wreszcie czarno na białym tych najbardziej zgiętych - urodzony morderca, jak ma silnik, może nerf dla Kota? - tylko 1 poziom w górę?), sztuk walki (perm ban), handlu (nawet mam propozycję mechaniki) i dodaniu Łowcy (IMO rewelacyjny dodatek, wcale nie przegięty, a spis ekwipunku jest idealny).

Jeśli w żadnym punkcie się nie mieści to dopisz też ustalenie stat a broń (Zr, Zr+Per, Zr+Bd itd.)


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#5 2013-06-03 22:58:50

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

napisanie wreszcie czarno na białym tych najbardziej zgiętych - urodzony morderca, jak ma silnik, może nerf dla Kota? - tylko 1 poziom w górę?

-Hmmmmm ale wiesz że w takim wypadku inteligenci odpadają? Przeczytaj opis chociaż by montera: Jest skarbem o złotych rękach bo potrafi naprawić toster i za jego usługi słono się płaci. bla bla bla. Wynika z tego ze każdy z większą inteligencją jest pożądany i płacą mu górę złota za pracę (tutaj zaraz odezwie się paluch bo on to rozumie inaczej bo naprawa uszczelki to nic wielkiego). Właściwie to jeżeli chcesz zrobić uczciwą kampanie z "klimatem" (czytaj chcesz trzymać się opisu postaci) to żeby zebrać graczy w jedną grupę to każdy musi mieć swojego qesta życiowego inaczej to nie działa. Co do nerfa dla kota to już jest taki biedny kot dla zabójcy w bohaterze do sześcianu i jeżeli chcesz rozpatrywać wszystkie profesje pod tym względem aby były ujednolicone to spoko ale DLA WSZYSTKICH PROFESJI. I nie mam pojęcia jakim sposobem chcesz to zmienić aby wszystko miało jednakowy poziom. Ale życzę powodzenia. Co do całego pomysłu to kiedyś chleliście zrobić nową mechanikę i ja się od tego odciąłem. Zaraz dojdzie coś w stylu: A dojebmy graczom punkty obłędu bo fajnie jak by mieli tonę chorób psychicznych z powodu spojrzenia na swoją starą. Ja mówię nie i odcinam się od tego. Fajnie się upierdala ale gorzej jak gra się w taką mechanikę.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#6 2013-06-04 08:25:52

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Ale nie chodzi o to żeby zcieciać wszystko (a przynajmniej mi), ale właśnie żeby jakoś rozwiązać, budowę w broni, rzeczy jak pancerze czy wszystko inne, o co się kłócimy w neuro.

I uporządkować jakoś bronie, dodać trochę, czy dużoo - bo na razie jest straszny burdel.
Jak to że pocisk magnum jest lepszy od 5,56 który w ogóle jest słaby niemożliwe. 

Zresztą jak ostatnio myślałem, to doszedłem do wniosku że dwie rzeczy jakie robił jadowy u siebie miały sens.
Pierwsza to przebicie, że broń powinna mieć przebicie (to co jest teraz) a jeśli jego amunicja jest przystosowana do przebijania albo jest AP to ma bonus, ale ten bonus działa tylko przy pancerzach (w tym blacha) ale przy rzeczach jak mur, słoiki z ogórkami nie.

Przykład
M16 strzelające 5,56 (które jest dobrą amunicja do AP)  ma przebicie 1.
Ale kiedy strzela sie do pana w kamizelce dostawał by +2 czyli 1+2.
Wiec w taki sposób wszystko na 5,56-czy 5,45 ma więcej przebicia na pancerne cele, i to ma jakiś sens.
A wydaje mi sie że to jest dosyć proste ?

A druga rzecz to, to co jadowy dawał w .45 czyli że nie miało 2 przebicia (bo to w ogóle nie ma sensu) tylko że ma jeden przebicia, ale kryt jest na 1,2,3

W taki sposób można by też zmienić nacinanie (bo teraz to manczkin chaosu).
Czyli np krty 1,2,3 albo 1,2,3,4 ale ściąga powiedzmy jeden przebicia.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#7 2013-06-04 08:39:25

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

@Sebo
Nie chodziło mi o to żeby zaraz wszczynać kłótnie o klimat i rozkaz jak ktoś ma grać daną postacią. Chodzi o to żeby było np:

Urodzony morderca - kiedy to się przyznaje, bo gramy że można do 6 (co uwalnia build snajpera i big gunnera i to moim zdaniem jest bardzo dobrze), ale robimy tak bo "Mateo tak twierdzi że tak twierdzą twórcy". Jak już robimy uściślenia/erratę/FAQ czy co tam robimy to takie rzeczy uważam że też powinny być.

Jak ma silnik - to samo, kiedy to działa, jak to działa, na jakie silniki i czy czasem nie trzeba mieć chociaż śrubokręta? Bo to nie są magiczne ręce które leczą (chyba...)

Kot - jak słusznie zauważyłeś zabójca ma takiego kota czyli się da. Tylko dlaczego nikt tym nie gra i nie widziałem postaci pod to zrobionej (za wyjątkiem swojej własnej ale w końcu zagrałem rangerem)? Bo po co mieć jeden poziom jak jedno słowo na karcie (zabójca -> złodziej) zmienia do dwóch i jest ojapierdolewchujdobry skradacz.

Takich rzeczy pewnie bym więcej znalazł, ale na razie piszę z pamięci, bez podręcznika na kolanach.


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#8 2013-06-04 10:43:36

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Kot - jak słusznie zauważyłeś zabójca ma takiego kota czyli się da. Tylko dlaczego nikt tym nie gra i nie widziałem postaci pod to zrobionej (za wyjątkiem swojej własnej ale w końcu zagrałem rangerem)? Bo po co mieć jeden poziom jak jedno słowo na karcie (zabójca -> złodziej) zmienia do dwóch i jest ojapierdolewchujdobry skradacz.

-Jak już mówiłem jeżeli balans to dla wszystkich a więc: życzę ci powodzenia. Spec z 25 inty jest przegięty i oficjalinie może konkurować nawet z kosmitą który obronił swoją pracę doktorską odnośnie szkodliwości zimnej fuzji na rozpłód kseno krów. Jeżeli on może mieć 25 inty to ja chcę mieć 25 zręczności albo percepcji (na co mi kot jeżeli mam 25 percepcji).
Co do reszty to każdy z was ma inny pogląd na neuro. Madao by chciał upierdalać graczy bez wysiłku tekstem w stylu: w nocy ugryzł cię komar i umarłeś. Natomiast Paluch wolał by rzucić x gangerów aby załatwili sprawę i dobrze wiem że będziecie robić zmiany właśnie pod to aby łatwiej się upierdalało graczy. Zobaczymy z czasem co z tego wyjdzie.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#9 2013-06-04 10:53:11

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Akurat ja jestem za ograniczeniem statów do maks 16-18, bo nienawidzę gry nadludźmi. A jeszcze bardziej nienawidzę takim prowadzić.

Nie widzę dlaczego miałbym balansować w jakikolwiek sposób np Szamana, który przegięty w żadnym miejscu nie jest. Jest dobry, ale ma swoje wady i zalety. Mam mu coś obciąć żebyś nie płakał, że wszyscy dostali nerfa tylko szaman i kurier nie? Ale to i tak jest tylko propozycja, nie zgodzicie się to nie. Przy obcięciu statów mogą sobie biegać koty i gladiatorzy z toporami i nie robi mi to różnicy.

Ja chciałbym napisać bardziej uściślenia niż erratę. Czyli wyjaśnić jak coś działa, dopisać tam gdzie jest to niezbędne, a nie tworzyć z igły widły. Jak zejdzie na temat podobny do punktów obłędu bo lubimy upierdalać graczy to temat sam szybko upadnie, bo nie będzie za grosz zgody i współpracy. Powtórzę jeszcze raz - potrzebujemy uściśleń do zasad (np jak działa pancerz i osłona).

Ostatnio edytowany przez Patryk (2013-06-04 10:59:20)


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#10 2013-06-04 11:18:17

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

A ja nie chce bardzo przerabiać mechaniki, głównie bronie, bo teraz to jest chaos, i wychodzi że właściwie m16 nie ma żadnej zalety, i nikt normalnie nie biega z czymś innym niż AK.
Szczególnie że to teraz zasady są właśnie takie że gdyby MG chciał to będzie zabijał graczy jak chce, bo jest trzech kolesi maja jakieś losowe karabiny i nacinają amunicje, i walą w AK kryty !

Plus jak napisałem większa lista broni (co w tym złego ? ) i ekwipunku.

Rzeczy jak profesje ja nie chce zmieniać, nie chce zakazywać, (chyba że to jakieś mroczne rzeczy z dodatków), dla mnie jeśli MG się zgodzi na kota to spoko, najwyżej mg będzie potem płakał

Ostatnio edytowany przez peruniec (2013-06-04 11:19:37)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#11 2013-06-04 11:24:03

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Nie widzę dlaczego miałbym balansować w jakikolwiek sposób np Szamana, który przegięty w żadnym miejscu nie jest. Jest dobry, ale ma swoje wady i zalety. Mam mu coś obciąć żebyś nie płakał, że wszyscy dostali nerfa tylko szaman i kurier nie? Ale to i tak jest tylko propozycja, nie zgodzicie się to nie. Przy obcięciu statów mogą sobie biegać koty i gladiatorzy z toporami i nie robi mi to różnicy.

-Nom gladiator jest przegięty. Co do szamana to jego skil z wizjami jest zbyt op. Wyobraź sobie że mamy przeprowadzić jakąś akcję ale na miejscu nie wiemy ilu jest przeciwników. Szaman jara materac i mówi że jest x przeciwników a później pyta się o ich rozmieszczenie, rodzaj broni a na końcu o rozmiar buta (bo może). Albo bajer że wyczuwa agresję. Tylki idzie i skanuje teren. To nie jest przegięte?


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#12 2013-06-04 11:28:08

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

A ja nie chce bardzo przerabiać mechaniki, głównie bronie, bo teraz to jest chaos, i wychodzi że właściwie m16 nie ma żadnej zalety, i nikt normalnie nie biega z czymś innym niż AK.

Z tego co wiem to m16 powinno być gorsze no chyba że się o nią dba. Warto bt było dodać takie coś jak "dbanie o spluwę". Niektórym karabinom np.M16 niedbanie zwiększało by zacięcie a kałasz nie miał by żadnych minusów.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#13 2013-06-04 12:32:05

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Ale teraz M16 jest gorsze zawsze , i o ile jest celny, to inne bronie na 5,56 nie mają zalet, nabój nic nie daje.
No z dbaniem jest właśnie to że M-ki mają dobrą amunicje i nie są niezawodne.
Zresztą MG jeśli chce może dawać minusy za niedbanie o karabin, co powinno być fabularnie dawanie nie jakoś mechanicznie, mimo że mechaniczne miało by minusy.

Swoją drogą ten temat zaczyna przypominać wykłócanie się o to w ogóle, może mato zrób trzeci temat ?


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#14 2013-06-04 15:53:26

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Co do szamana to jego skil z wizjami jest zbyt op. Wyobraź sobie że mamy przeprowadzić jakąś akcję ale na miejscu nie wiemy ilu jest przeciwników. Szaman jara materac i mówi że jest x przeciwników a później pyta się o ich rozmieszczenie, rodzaj broni a na końcu o rozmiar buta (bo może). Albo bajer że wyczuwa agresję. Tylki idzie i skanuje teren. To nie jest przegięte?

Nie bo zauważ że w opisie jest MG powinien podać ci dodatkowe informacje. Nie ma obowiązku pokazywania Ci mapy, statów przeciwnika, a odpowiedzią o ilość może być "tylu ile jaj u wielkiego węża pustyni". Że Mateo tego nie odgrywa tylko mówi "łoooaaaoaaoa... ciemna wizja oooo... czyli nikogo tam nie ma" to już jego problem.

Ostatnio edytowany przez Patryk (2013-06-04 15:53:52)


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#15 2013-06-24 13:05:32

 JJ

Ktoś znany

Skąd: Lokacja Startowa - The House
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 302
Punktów :   
WWW

Re: Neuro errata problemy i rozwiązania

Pozwolę wrzucić swoje trzy grosze...

Jak prowadziłem, to faktycznie wkurzało mnie w 1.5 dodanie "Przebicia", które miało tyle
wspólnego z rzeczywistością co anime. Dlatego jak rozpisywałem amunicję, to oprócz
DD-kowskiego zwiększenia Kryta (Mocna/Barco Mocna/etc) dodałem właśnie Penetrację
ogólną i pancerza. Dlatego Kałach (7,62R) rozkurwał stoły i gipsówki, ale nie dobre pancerze.

Co do MK-i, to zjebane jest to, iż nie ma różnicy między M4, M16 czy AR-15 i CAR-15.
Krótkie wersje (CAR-15/M4) powinny mieć zasadę Celny (-10%), ale długolufówki
(M16/AR-15) Bardzo Celny (-20%) bo to miało by sens, a one są na prawdę celne.
A AK-74 jest tylko niewiele mniej zawodny od M16. To nie jest AK-47, którego czyścisz
jak Ci się chce .

Profesje w Neuro są kosmicznie niezbalansowane i Gladiator czy Kowboj mają skille
które gwałcą wszystkich (mają wady, ale co tam, niewielkie). A o pojebanych Sztuczkach,
które w kombosach w stylu Złodziej z Kotem niszczą nie muszę mówić. Kiedyś sobie
myślałem, że jakby Cecha z Profesji się jakoś degenerowała (jak nie używasz jej),
to trzeba by ją później "naprawiać" PD-kami i fabularnie. To by nagle się okazało,
kto bierze co dla munchkina


Twoja Mama!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://kajakikiller.pl Lodging Parkside www.dzieciwdomu.pl www.zoomaniak.pl www.pokemonek.pl