Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#136 2017-12-28 09:52:45

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

Godzina 14.00 pasuje czy trochę później (z powodów obiadowych)?


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#137 2017-12-29 11:48:31

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

Może być 14


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#138 2017-12-29 12:44:52

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

Ok


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#139 2018-01-03 13:01:24

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

Ile w sumie dostaliśmy expa?

I pytania.
Bo można mieć rękawice i je umagiczniać jak broń, ale można też mieć np rękawice siły ogra czyli że one zajmują to samo miejsce?
Czy to jest dymanie mnicha?
I w sumie jeszcze czy rękawice broń zajmują ten sam slot co karwasze albo bransolety? bo zdaje się że zajmują ten sam slot co rękawice siły ogra?.

Czy zbroja maga daje taki sam bonus do KP jak umagicznienie z pancerza +1, +2 itp? Bo nie wiem czy to się dodaje?


Z zabawnych rzeczy z zasad.
Szarża nie powoduje okazyjnych ataków kiedy się wchodzi w obszar zagrożenia, czyli szarżujący orkowie są anty na moja postać .
Jeśli się zada w jednym ataku 50 dmg to przeciwnik musi wykonać test wytrwałości st 15 a jak się nie zda to się umiera.
Można pomóc komuś w walce rozpraszając wroga, trzeba być w zasięgu broni do walki wręcz, zdać atak przeciwko KP 10 i inna postać dostaje +2 ataku lub KP (wybierasz).
Łapanie przeciwników jest manczkinowe to jest tak OP na jakichś magów czy coś że aż boli.
Można robić coś jak bezpieczny atak z -4 ale +2KP (co ciekawe to jest opisane w atucie który jest lepszą wersją tego).
Rozbrajanie się opłaca bo jeśli wróg nie ma innej broni to kiedy podnosi broń dostaje okazyjne ataki.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#140 2018-01-04 14:32:39

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

XP: Wszyscy po 450, nikt nie dostał kar/bonusów (było dużo okazji do rolpleja, nie korzystaliście)
Patryk 3600 xp,
Paweł 3732 xp,
Kamil 5950 xp.

1. Rękawice jako broń zajmują slot rękawic (czyli nie można mieć magicznych rękawic +1 i rękawic siły ogra jednocześnie), ale zaznaczam, że mnich NIE POTRAFI walczyć w rękawicach (brzmi to zabawnie) i musi wziąć atut biegłość w broni prostej, inaczej ma -4 do trafienia.
2. Karwasze i rękawice są osobnymi slotami, można mieć oba.
3. Zbroja maga zapewnia premię z Pancerza i nie kumuluje się z tego powodu z premiami za noszenie zbroi i tarczy. Umagicznienie zbroi dodaje dodatkową premię z usprawnienia, więc by się łączyło ze zbroją maga, ale do takiego umagicznienia pancerz musi zapewniać przynajmniej 1 KP (być zbroją), więc dla mnicha odpada. Normalne przedmioty (w tym pierścienie, ubrania, płaszcze, szaty i tym podobne rzeczy) mogą dawać tylko KP z bluźnierstwa, naturalnego pancerza, odbicia, przyspieszenia, szczęścia i uświęconą.
4. Szarża powoduje okazyjny atak, zapraszam do zapoznania się z gwiazdką pod tabelą na 122 stronie PG.
5. Wiem, ale do 50 dmg na hita wam jeszcze wiele brakuje.
6. Tak.
7. Jest, ale przypominam, że i łapiący i złapany są w zwarciu i mają z tego powodu minusy.
8. Tak. Jest też opcja full defence: +4 KP ale nie można atakować
9. Tak, ale a) prowokuje okazyjny atak (jeśli się nie ma atutu wymagającego 13 inty), b) łatwo może nie wyjść i traci się akcję ataku, a wróg ma okazję za darmo spróbować rozbroić ciebie.
10. Pytanie z wczoraj - inicjatywę można opóźnić do poziomu -10 - mod. z inicjatywy, czyli mając +4 do inicjatywy można opóźnić swoją kolejkę do inicjatywy -14. Oczywiście ta inicjatywa pozostaje z tobą do końca walki.

Jeśli pojawią się jeszcze jakieś pytania, to chętnie odpowiem.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#141 2018-01-04 19:52:02

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

1 Czyli znowu zdymali mnicha z tymi rękawicami.
2 w grach na kompa dymali graczy bo tam rękawice siły ogra zajmowały ten sam slot co karwasze.
3 hmm czyli nie można mieć szaty maga +1? bo w grach zawsze były.
4 no tak tam jest napisane że ta tabelka mówi tylko czy dana akcja sama w sobie powoduje atak okazyjny, czyli teoretycznie bieg powoduje dwa razy. Bo raz za samą akcję drugi za przebiegniecie.
8 Ha właśnie że jest taka opcja, w opisie atutu wyspecjalizowane (str 85) w specjalnych jest że bez tego atutu można walczyć defensywnie.

Jak tak czytam to dla wojownika są co najmniej 4 dobre atuty które wymagają 13inty, czyli razem z szermierzem to by było całkiem fajne kombo. 

W sumie wymyśliłem zabawny manczkinowy build, woj/barb który ma atak z doskoku i glewię, atakuje i przesuwa się tak żeby wróg musiał do podejść (ale na większą odległość niż 1,5m) i wchodzi w obszar zagrożenia więc dostaje darmowego hita.

Ciekawe bo niby można biec tylko w linii prostej i traci się bonus ze zręczności do KP.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#142 2018-01-04 20:29:22

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

1. Zdymali jak zdymali, trochę zmniejszyli jego koks.
2. Uroki gier komputerowych. W DDku postać ma 15 slotów na sprzęt (licząc dwie ręce na broń/tarczę), trochę dużo jak na grę komputerową - potem by wyszło jak w Morrowindzie z toną magicznych itemków.
3. Można, ale z premią z usprawnienia za zbroję - wychodzi coś a'la karwasze pancerza tylko na klacie.
4. Tylko raz. Chodzi o to, że rozpoczęcie akcji biegu będąc w obszarze zagrożenia powoduje okazyjny atak, nawet wtedy gdy od razu opuszczasz to pole (w przeciwieństwie do podwójnego ruchu, która powoduje że pole startowe nie jest liczone do obszaru okazyjnego ataku. Jeśli potrzebujesz przykładu, to pokażę o co chodzi na sesji).
8. Są dwie akcje defensywne: walka defensywna (str. 124 PG) - -4 ataku za +2 KP (posiadając atut wyspecjalizowanie zmienia się to na +1 do KP za każde poświęcone -1 do ataku, aż do +5) oraz całkowita obrona (str. 127 PG) dająca +4 KP, ale uniemożliwiająca atak.
9. Wróg może zawsze jebnąć z łuku/czaru/dzidy, albo wejść w zwarcie w którym nie możesz używać glewii, ale tak, można się w ten sposób bawić. Tylko to nie taktyka dla tankera.
10. Nie przesadzałbym z tą linią prostą, lekkie skręcanie dopuszczę. Zauważ też, że biegając traci się dodatkowo premie unikowe do KP (bo nie można unikać).

SESJA W SOBOTĘ O 15.00


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#143 2018-01-05 12:05:03

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

1 Zdymali bo jeśli mnich nie może używać normalnie rękawicy to musi zmarnować specjalnie atut, bo nawet jeśli jego ręce liczą się jako broń magiczna (i to też dopiero od 10poziomu) to on nie dostaje żadnych bonusów z tego, żadnych +1 do trafienia i obrażeń itp.
W sumie patrząc po opisie to nawet nie da się stwierdzić czy na pewno nie umie, bo zwykła rękawica jest w obrażeniach bez broni tak samo jak atak bez broni. A nigdzie nie listy broni prostej jako atutu. Bo jeśli patrzeć po tej tabelce to mnich nie potrafi walczyć bez broni

Swoją drogą w 3,5 te podstawowe rękawic dają 1k2 dmg, czyli widać uznali że mnich jest z nimi przegięty. Ale z drugiej strony dostaje  już na 4 poziomie magiczne ręce jak i dostaje jakieś tam specjalne cechy rąk.

3 czyli że nie można mieć szaty maga normalnie umagicznionej? tzn z premią z usprawnienia?

4 No ale to właśnie brzmi że dwa razy
Bo za odstąpienie od walki się dostaję atak okazyjny?
Bo jeśli tak to dostaje się jeden za odstąpienie od walki a drugi za rozpoczęcie biegu.

8 No właśnie mi o to chodziło z tą akcją walką defensywną, bo to jest zjarane bo opis tego jest tylko w opisie atutu

9 No na magów to bez sensu, ale na walczące postacie? bo tak serio jaki wróg ma broń rzucaną czy łuk? do tego musi je wyciągnąć i pewnie będzie miał z nich mniejsze obrażenia.

10 No ja rozumiem, chodzi mi o to że np nie można biec robiąc zygzaki czy np robiąc zakręt w tunelach, co sprawia swoją drogą ze atak z doskoku mnichem jest bardziej przegięty bo wrogowie mieli by problem żeby nawet do niego dobiec

I pytania.
Ładowanie kuszy powoduje okazyjny atak? bo tak wynika z tej magicznej tabelki.
Jeśli tak to ja w ogóle nie wiem dlaczego używać kuszy

Czy można zrobić pod rasę człowieka?
Bo coś jak odmiana dzika czy szlachetna by w sumie nawet miało sens, bo jeden to taki cymeryjczyk a drugi jakiś szlachcic.
I w sumie gdzie są dokładne opisy normalnych pod ras? bo jest mała tabelka w podręczniku mistrza podziemi ale tam nie ma opisów tylko staty, czy to ja jestem ślepy:P
A i inne pytanie, ten atut z księgi i miecza który pozwala używać większej broni. Czy mógłbym z nim używać broni o rozmiar większej? Bo przypadkiem zauważyłem w 3,5 (nie wiem jak jest w 3,0) że wielki miecz większy o rozmiar miałby 3k6 dmg!

Ostatnio edytowany przez peruniec (2018-01-05 12:06:20)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#144 2018-01-05 15:30:41

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

1. https://rpg.stackexchange.com/questions … -they-work Tu dosyć ciekawa, krótka dyskusja na ten temat. I w sumie przekonuje mnie argument o nie stackowaniu się bonusowego dmg (wyższych kostek) mnicha z bonusem z umagicznienia rękawic (bo mnich w walce kopie, wali z łokcia, gryzie a nie tylko wali z karate). Co do nieumiejętności walki bez broni to to już znajduje odzwierciedlenie w skillu Poprawionej walki bez broni, w sumie zwykła rękawica też powinna się do tego liczyć, bo jest rozpatrywana jako walka bez broni. Ale kolczasta już nie, bo to malutka broń prosta i wymaga posiadania tego atutu.
3. Nie. Możesz natomiast zrobić pancerz 1 KP z 5% na niepowodzenie czaru i normalnie go umagiczniać. Premia z usprawnienia (jak sama nazwa wskazuje) poprawia już istniejącą cechę (w tym przypadku KP) - coś nie ma cech, to nie można tego usprawnić.
4. Za odstąpienie od walki nie ma. Dostajesz faktycznie dwa ataki - jeden za rozpoczęcie biegu z pola zagrożonego, drugi za poruszanie się w obszarze zagrożenia. Choć do momentu spotkania postaci ze zmysłem walki jest to czysto teoretyczna kwestia.
8. Zasada jest powtórzona przy atucie, co pokazuje że nie można łączyć działania tego atutu z walką defensywną, jest to celowe działanie twórców (w kilku miejscach są takie powtórzenia).
9. Takie życie, ale lepiej to zrobić niż biegać za wrogiem w kółko i zginąć, nie?
10. Do tego służy mnich.
11. Tak. Strzał z obszaru zagrożonego powoduje drugi okazyjny atak. Kusze są bronią prostą - większość postaci umie ich używać, łuków już niekoniecznie. Plus mają wyższą kostkę dmg. Mają też większy podstawowy zasięg.
12. Można, ale w Faerunie takowe nie występują. Są różne odmiany ludzi, ale poza fabularką i językami premiowymi niczego to nie zmienia. Opisy podras są w Księdze Potworów (mało) i w Zacofane Krainy: Opis świata (dużo). Druga pozycja jest obowiązująca w tej kampanii.
13. Nie, działanie atutu jest dokładnie opisane - pozwala w jednej ręce trzymać broń oburęczną, ani słowa o większych broniach. Odpowiedź na drugie pytanie jest na str. 162 PMP: Wychodzi 2k8 dmg.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#145 2018-01-07 10:16:51

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: D&D 3.0: Epizod I - Słudzy Czarnej Dłoni

Dzisiaj albo jutro pojawi się nowy temat z DDkami, zmieniamy lokalizację


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs warszawa kołdra amz grzejniki wrocław taksówka wałcz