Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#61 2012-08-20 02:33:08

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

(Jeśli uwierzysz - wkręcisz się/jest noc) TAK
(Jeśli działają nienaturalne czynniki - wóda/toksyny) TAK
(Jeśli w grę wchodzi niewytłumaczalna moc/magia) TAK

- Znowu powiem że dom strachów nie jest fabryką czubków. Jak sam zaczynasz świrować bo zobaczyłeś figurę diablo w nocy to gratulacje ale reszta ludzi nie zwariuje od takiego czegoś. Jak pod wpływem narkotyków zobaczysz szatana i w niego uwierzysz to nie nabawisz się choroby psychicznej. To samo we śnie ja miałem parę snów w których ostro peniałem ale nie jestem psychicznie chory. Mało tego każdy miał taki sen i raczej dla mnie świat to nie jedna wielka planeta czubków. Idąc twoim tokiem myślenia to jeżeli rozpuszczę plotę na dzielni że mam w ogródku demona a ogródek otoczę wysokim murem i w nocy jak jakieś gówniarze przejdą aby zobaczy demona. To wystarczy że wykosztuję się na ruszającą kukłę demona i to spowoduje u dzieci jakąś chorobę psychiczną. Właściwie to gdybym miał ogródek to już bym to zaczął robić bo śmiesznie mieć fabrykę psycholi pod domem.


Co do Psychologii, to po prostu się nią interesuję i często
zdarza mi się o niej dyskutować - to konsekwencja posiadania
psychologów w rodzinie i wśród znajomych.

Psychologia nigdy nie jest tylko "książkowa" i "teoretyczna"
i nie zawsze się sprawdza, bo każdy człowiek jest inny.
Ale argumenty w stylu "na chłopski rozum" to nie jest coś,
co kogokolwiek przekona.

Co do "książkowej" psychologii:

- Co do psychologi to polecam co obejrzeć to: http://www.youtube.com/watch?v=feQZJJ-- … ature=plcp
Co do twoich przykładów to widać niedociągnięcia podczas twoich studiów. Mogę zarzucić cię przykładami ludzi którzy nie stali się psychiczni chociaż zobaczyli szatana/diabolo czy innej dupereli. Albo podam parę plemion które zjadały ludzkie płody ale nie stracili poczytalności. Teraz panie magister z "koziej górki" powiedz mi jak to się ma do twoich tez.
Powiem jedynie jeszcze "tak na chłopski rozum" to ty nawet nie masz średniego a już pchasz się na magistra i to w kierunku psychologi.

Ja jak projektowałem systemy, to po prostu wyznaczałem Stabilność Psychiczną,
która nieleczona/przy braku odpoczynku się pogarszała. Wiadomo, że było duże
zróżnicowanie - wyjebanie z roboty, czy śmierć bliskiej osoby nie równa się
zabójstwu, demonom czy masowym mordom. I po pewnym czasie się człowiek
może uodpornić, ale wtedy staje się mało normalny. I nie mówię o bieganiu
w damskich ciuchach czy uciekaniu na widok goblina, ale np. o nihilizmie, eskapiźmie,
braku empatii.

Za dużo jest kłótni, a za mało konkretów - piszcie propozycje, jak to ma działać i tyle.

-Znowu przytoczę słowa pana P. :"i lepiej jesteś psychiatrą" czyli nic a nic nie wiecie o stabilności psychicznej ale jako wielcy znawcy wepchacie to na chama aby było i system mógł być bardziej emo. Moje rozwiązanie które jest konkretne proste i słuszne to: ZOSTAWCIE TO I WEŹCIE SIĘ ZA COŚ POŻYTECZNIEJSZEGO np. expić w WOTa.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#62 2012-08-29 10:39:16

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

5. Jeśli by było expo cyberowe, tzn na 2=20, 3=30, to mój pomysł żeby inta zmniejszała koszt by zadziała, np o 1, 2, 3 punkty itp


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#63 2012-08-29 11:19:43

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

5. I tu jest problem, bo docelowo skille miały być rozwijane za xp w stosunku 1:1, przez cały czas, niezależnie od wysokości podnoszonej umiejętności. Żeby zrobić to co mówisz, trzeba by baaaardzo zmienić podstawy tworzenia postaci, jeśli chodzi o punktowy system tworzenia postaci.

A xp na sesję powinno być przyznawane (wg. mojego zamysłu) 3-6 punktów, co pozwalałoby na jakikolwiek rozwój postaci, ale powolny (czyli taki, jaki być powinien).


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#64 2012-09-23 20:54:24

 JJ

Ktoś znany

Skąd: Lokacja Startowa - The House
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 302
Punktów :   
WWW

Re: System: Propozycje - Dyskusja

Czyżby temat zaczął umierać?

P.S.
Nie ma co wyznaczać ilości XP, jak nie masz
zbudowanego systemu ich wydawania.
Na przykład - czy XP działa jak "startowe punkty",
czy inaczej (patrz: Neuroshima) czy tak samo,
z drobnymi różnicami (L5K, Warhammer)?


Twoja Mama!

Offline

 

#65 2012-09-24 12:27:49

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

Nie umarł, tylko czekam na wenę (i pomysły PP i SSa odnośnie Walki)


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#66 2012-09-27 10:03:33

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System: Propozycje - Dyskusja

Ja zrobiłem jakieś podstawy walki, ale jest to przy założeniu że wyszkolony strzelec (np żołnierz) ma około 50%

I najprościej to można opisać, jako 30%.
Dlatego że jest to największy bonus/minus jaki można dać za konkretną jedną rzecz.
Ale w normalnej sytuacji, strzelanie w całkowitej ciemność nie jest normalną rzeczą, wtedy powinien być po prostu rzut na szczęście.

System 30% modyfikatorów jest też łatwy, bo nie ma wykłócania się godzinami o to ile może dać MG minusa bo może dać minus 30, ale mogą się kumulować.

I tak przykładowe minusy:
Ciemność
- półmrok -10%( -5% ?)
- ciemno że ledwo coś widać -30%

Poruszanie się
- Biegnący człowiek -10%
- Biegnący koń - 20% (lub -15%)
- Samochód - 30%

Kluczenie, zygzakowanie
- zygzakujący człowiek - 10%

I tak jak widać można, zrobić w sumie dla biegnącego człowiek -20% (za bieganie i zygzakowanie)

Osłona
- Zasłonięta 1/3 ciała -10%
- Zasłonięta 1/2 ciała -20%
- Zasłonięte 2/3 ciała -30%

Strzał w lokacje ciała
- Kończyna 20% (lub 10%)
- Głowa 30% (jak trafienie przy ukryciu 2/3, żeby miało trochę sensu)

 


Podstawy atak, to akcja (strzał, cios w mele)
Seria 3 nabojowa, krótka seria, seria i ogień zaporowy to 2 akcje.
Przeładowanie magazynku, załadowanie naboju (razem z wyciągnięciem z pasa/ładownicy) to 2 akcje.
Celowanie to akcja.
Wyciągniecie i odbezpieczenie broni to 2 akcje.


Seria 3 nabojowa - (tylko przy broni z taką opcją), tylko I i II zasięg.
+10% do trafienia, następna kula przebicie o 20% (jak w młotku)

krótka seria - (ilość pocisków równe szybkostrzelności broni), tylko I i II zasięg
+10% do trafienia, następna kula przebicie o 20%

Seria - (ilość pocisków równa x3 szybkostrzelności), tylko I i II zasięg
I zasięg +20% do trafienia, przebicie za 10%
II zasięg, przebicie za 10%

Ogień zaporowy (ilość pocisków równa x4 szybkostrzelności) tylko I i II zasięg.
I zasięg 20% na trafienie (chyba że cel jest ukryty, porusza się itp, wtedy 10%)
II zasięg 10% na trafienie (chyba że cel jest ukryty, porusza się itp, wtedy 5%)
- ten tryb ognia służy głównie do zastraszania przeciwnika, sprawiania żeby się schował.
Jeśli w turze (do kolejki strzelającego) ktoś w czyją stronę był kierowany ogień chce coś zrobić musi zdać test morale/siły woli (jak w neuro) 


Co do broni, broń będzie opisana obrażeniami (które nie wiem jak mają być zrobione ), szybkostrzelnością dodatkowo celnością, i innymi cechami (jak z neuro głównie) np szybkie/wolne przeładowanie, niezawodny itp, oraz zasięgami.

Każda broń ma cztery zasięgi, które nie są jakoś równo liczone (może powinny), i modyfikatory są dodawane tak.
I zasięg - nic
II zasięg  -10%
III zasięg  -20%
IV zasięg  - 30%

Szybkostrzelność - to ma mieć trochę wspólnego z realizmem, i łatwo będzie można wyznaczyć dla każdej broni, patrzymy na realna szybkostrzelność broni, dzielimy na 100, a to co zostaje dzielimy jeszcze na 2, i tak mamy szybkostrzelność.
Przykład: AK47 ma 600 szybkostrzelności, dzielimy na 100, mamy 6, 6 dzielimy na 2, mamy 3 i to jest nasza szybkostrzelność.

Wiem że to trochę zamieszane, ale chodziło mi głównie o zachowanie proporcji między brońmi, nie tak jak w Neuro, i tak AK będzie mieć szybkostrzelność 3, M16 - 4, a takie rzeczy jak ingram 6.

Przykładowa broń:
AK47 szybkostrzelność 3, niezawodny.
zasięgi 30/60/100/200   



Parę cech broni, bo to łatwo można przełożyć z neuro:
Celny +5%
Bardzo celny +10%
Szybkie przeładowanie (ładuje się w jedną akcję)
Wolne przeładowanie (ładuje się x2 dłużej)

Oprzyrządowanie do broni.
Celownik laserowy +5%
Kolimator +5%
Celownik optyczny +10%
Celownik Snajperski +20%


   
Walka wręcz.


tutaj tylko nie myślałem ale, jakaś podstawa może być, atak to test walki bronią vs test walki bronią (lub kung fu, lanie po mordzie itp).
Ale postawy z legendy są całkiem fajne i można by je dołożyć do tego, ale w trochę zmienionej wersji, tzn standardowo jest się w normalnej postawie, bez plusów bez minusów, jeśli chce się ją zmienić to można w swojej kolejce.
Ale to że przed inicjatywą wybiera się postawę jest akurat fajne i to bym chciał żeby było.
Tak samo w postawach mogło by być coś o czym mówił kukuł, że przy walce z wieloma wrogami się tak porusza z nimi że walczy się z jednym (ale to chyba jako zaleta/sztuczka ?)


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
berlin-hotel