Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#1 2012-08-21 20:41:52

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Kręgosłup Systemu

Swoje wnioski rozpiszę w takiej kolejności, jak chciałbym, żeby występowały podczas tworzenia postaci (bo i o postaciach będzie tu głównie mowa).

Tworzenie postaci rozgrywać się ma bez rzucania kostkami, wszystkie rzeczy (poza profesją) wykupywane są za punkty. Punkty przyznawane są postaci przy niektórych punktach tworzenia postaci. Ile? Do tego dojdziemy gdy pojawią się wszystkie umiejętności jakie chcemy i ustalimy koszt podniesienia statystyki o jeden. O

1. Profesje
Profesja postaci odpowiadać ma temu, czym zajmował się przez większą część swojego życia (z powodzeniem lub nie), na czym się zna i czym może (choć nie musi) zajmować się podczas gry.
Profesja zapewniałaby postaci dwie rzeczy (poza fabularnym tłem):
a) Specjalną zdolność, unikalną dla każdej profesji (coś na kształt tych z Neuro, aczkolwiek dawałyby bonusy nie związane z umiejętnościami, gdyż:
b) Pakiet umiejętności, które dla postaci stają się umiejętnościami zawodowymi
Profesja jest możliwa do zmiany za odpowiednią ilość PD, aczkolwiek zmianie ulega tylko pakiet umiejętności zawodowych - nie dostaje się nowej umiejętności

2. Wady i Zalety
Wady będą dodawać punkty, zalety będą kosztować, każda konkretną, przypisaną do siebie wartość. Wady mają być mocnymi kopniakami po plecach postaci (jak w np. dzikich polach), zalety mają być konkretnym bonusem dla postaci. Ceny najprawdopodobniej będą się wahać między 5 a 30 pkt, gdzie 5 to lajtowy nałóg, a 30 to ślepa postać.

3.Statystyki
W tym miejscu po raz pierwszy gracz otrzymuje punkty, tyle, aby starczyło na kupienie wszystkich statystyk na 5
Statystyki zawierają się w wartościach 1-10. Są to kolejno:
Siła - odpowiada za udźwig, możliwość obsługi ciężkich broni, siłę ciosu w walce wręcz (choć nie przy wszystkich broniach).
Wytrzymałość/Odporność - odporność postaci na zmęczenie, zatrucia, głód, pozwala w mniejszym stopniu na redukcję otrzymywanych obrażeń i zachowanie przytomności*.
Percepcja** - odpowiada za zmysły postaci, wypatrywanie, nasłuchiwanie, węch, smak, ponadto wpływa na inicjatywę.
Siła Woli - odporność na stres, strach, morale, podstawowa statystyka do korzystania z magii.
Charyzma - największy ból wszystkich systemów, wszyscy wiedzą, że jest potrzebna, ale nikt nie wie po co, gdyż spełnia tą funkcję, co odgrywanie gracza, tylko w sposób mechaniczny. Testowana, gdy trzeba ustalić stosunek BNa do danej postaci.
Inteligencja/Wykształcenie - odpowiada za wiedzę ogólną postaci, wpływa na bardzo dużą ilość umiejętności
Zręczność - głównie szybkość postaci, wpływa na wiele umiejętności
Szczęście - (moja ulubiona) zapewnia punkty szczęścia w wysokości 1/2 statystyki (dają przerzut i kilka innych bajerów), testy szczęścia (mógłbym przekopiować opis testów szczęścia z ZC, ale mi się nie chce )

Statystyki służą także do <werble> testów statystyk. Testy takie służą do ustalania powodzenia akcji, które nie kwalifikują się pod żadną z umiejętności. Test taki polega na rzucie k100, trzeba wyturlać mniej lub równo ze statystyką pomnożoną przez 10. Do tego dochodzą dodatnie i ujemne modyfikatory jak przy normalnych testach. WAŻNE Testu statystyki NIE WOLNO wykonywać, gdy zastąpić miałby on test możliwy do wykonania w oparciu o umiejętności. Przykładem testu statystyki jest test szczęścia bądź test spostrzegawczości.

* - System obrażeń planuję ukraść z CP2020, gdzie (moim zdaniem) jest zrobiony naprawdę dobrze.
** - w Systemie występować ma rozróżnienie na testy zmysłów (dostrzeżenie czegoś) i testy przeszukiwania itp., które wykonywane będą z konkretnej umiejętności

4. Umiejętności
W tym punkcie gracz otrzymuje dodatkowe punkty tworzenia postaci 2 razy (trzeba zachować kolejność).
a) Umiejętności ogólne, czyli niezwiązane z zawodem postaci
b) Umiejętności zawodowe
Punkty zachowane w punkcie a) można wydać w punkcie b)

Umiejętności ma być od kuja i jeszcze ciut ciut, ich podstawowy poziom wynika z konkretnych statystyk bądź ich kombinacji.
Umiejętności wykupywane są w za punkty w stosunku 1:1
Maksymalny poziom umiejętności podczas tworzenia postaci wynosi 90%, w trakcie gry można podnieść ponad tą wartość, aż do 99%

5. Sztuczki - pozwalają na wykonywanie filmowych akcji (strzelanie podczas skoku z okna, skakanie między jadącymi samochodami), aby użyć sztuczki trzeba wydać punkt szczęścia. Sztuczka odpalana jest BEZ TESTU, nawet wtedy, gdy dany efekt osiągnąć można testem umiejętności. Sztuczki wykupowane są za pozostałe punkty postaci lub za xp w trakcie gry.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sesyje.pun.pl