Nasze sesje i nie tylko one
Żeby nie śmiecić...
Jak chcecie to mogę to jeszcze poprowadzić kiedyś jako zapychacz nudy. System magii wymaga jeszcze wielu poprawek i testów a wy jesteście idealnymi testerami z munchkinami z autobusem akolitów.
Jakby ktoś miał jakieś propozycje do świata czy też samej magii (np jak zrobić kapłańską, jak wybalansować moc czarodziejskiego systemu) to walcie śmiało, może mi coś się nasunie.
Offline
Co do świata - skonkretyzuj poziom technologiczny.
Co do magii - od samego początku system był dosyć podejrzany, polecam wziąć inny, ew. zmniejszyć ilość "żywiołów" do 6-10, bo całą masę masz tam narobionych na siłę. I prośba - wrzuć tą mechanikę gdzieś do ściągnięcia, bo bez materiału przed oczami ciężko się pracuje.
Offline
Jak dorwę skaner albo starego kompa to wrzucę.
Problem z żywiołami (a raczej dyscyplinami) jest taki że sensownych jest z tego co pamiętam około 15 a ponieważ nie ma k15 to musiałem dopchnąć do 20 np taką wiedzą czy innym śmieciem. Z drugiej strony daje to bogate możliwości bo jak usunę wiedzę to z czego zrobisz wróżbitę? Jak usunę chorobę to z czego będą rzucać magowie takiego Nurgla? Jak wywalę bestię to z czego zrobisz transmutację ala druid z D&D? Jak wywalę... i tak długo mógłbym mnożyć. Pamiętaj że na tej mechanice ma się dać zrobić bardziej fluffowe rzeczy niż tylko nakurw z kuli ognia.
Co do świata - nie wymagaj za dużo, pomysł podrzucił mi Paweł a ja miałem pół godziny na dostosowanie sensu do do grywalności w stopniu wystarczającym żeby coś było. Sebo chciał hellcata, a ty space marina. Nie da się obu Jak nad tym usiądę to zrobię, na razie może być cokolwiek. Tak samo problem "co robią cywile oprócz wpierdalania magicznych racji dostarczanych przez kapłanów?"
Offline
Problem z żywiołami (a raczej dyscyplinami) jest taki że sensownych jest z tego co pamiętam około 15 a ponieważ nie ma k15 to musiałem dopchnąć do 20 np taką wiedzą czy innym śmieciem. Z drugiej strony daje to bogate możliwości bo jak usunę wiedzę to z czego zrobisz wróżbitę? Jak usunę chorobę to z czego będą rzucać magowie takiego Nurgla? Jak wywalę bestię to z czego zrobisz transmutację ala druid z D&D? Jak wywalę... i tak długo mógłbym mnożyć. Pamiętaj że na tej mechanice ma się dać zrobić bardziej fluffowe rzeczy niż tylko nakurw z kuli ognia.
- Skondensuj wszystko. Na przykład: wiedza jest z wiatru, choroba z ziemi, transmutacja z ziemi albo z czegoś innego. Byle by miało to jakieś połączenie. Polecam obczaić grę M&M 7 albo 8. Tam autorzy gry wrzucili parę kategorii czarów i wpychali do nich tak aby pasowało. Była magia ognia która specjalizowała się w nakurwiani.u była magia powietrza która dawała ci niewidzialność skok no i trochę zadawania obrażeń. Fajnie by było sprecyzować co dany żywioł daje bo na dobrą sprawę z prawie każdego żywiołu można zadawać obrażenia tylko wystarczy to jakoś uzasadnić. Przykład walenie kulą wiedzy która uszkadza mózg przeciwnika bo jego procesor się przegrzewa przez nadmiar informacji. Można też zmniejszyć ilość zadawanych obrażeń z takiej kuli. Ale to takie głośne myślenie.
Jeszcze jedno ( przede wszystkim do Matea) nie dawajcie cennych rad jak zciecić magie tylko jak ją zbalansować. Teraz magia jest przegięta w stronę rytuałów ale kompletnie lipna jeżeli chodzi o instanty. Rady w stylu "dawaj punkty obłędu" albo "niech postać gracza umiera jak czar się nie uda" ale kompletny brak pomysłów na instanty nic nie pomaga.
Offline
Ja tylko powiem że sama magia jest trochę zbyt skomplikowana, i wymaga masy rzucania, taka wada.
A co do magi kapłańskiej to zależy, jaka on ma być, czy fabularna czy mechaniczna.
Fabularną zrobić łatwo po prostu bierze jakieś czary, i je ma nie zużywając nic.
A mechanicznie też tak a la zwykły savage, bierze się parę rytuałów, bo to się na pewno uczy, prosi boga, cokolwiek, więc jest konkretne, i może też zużywać te punkty co magia (nie wiem jak się nazywa, ale ta pseudo mana ), może mieć mniejszy przelicznik itp.
Plus magia kapłańska by była inna, np właśnie święcisz broń, pancerze i daje bonus, lub umożliwia obronę/atak demonów.
Poświęcenie miejsca, że demony nie mają do niego wstępu.
W sumie można zgapić z magi society of leopold z wod-a.
ps jak ja, mówiłem ja jakbyście byli zdesperowani, to mogę poprowadzić hellcaty i magię, ja nawet mam pomysł na fabułę.
Offline
Gramy w środę? (tak, wiem, PP pytał o to już z 3 razy). I pytanie kto prowadzi Hell'cat/gate London/Miami? I na jakiej mechanice. SW czy WoD. I od której godziny.
Offline
A swoją droga jeśli byłby postój to można by zagrać w DP, albo jakby co zrobić chociaż postacie/pomysły (o ile jest chęć) na mojego tycona.
Offline