Sesyjowo

Nasze sesje i nie tylko one

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Przenosimy się na Discorda


#1 2012-06-19 16:45:11

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

System

A może zrobimy wreszcie coś porządnie, co nie będzie półproduktem i spróbujemy zrobić własną mechanikę opartą na rozwiązaniach, które podobają nam się w innych systemach. Na dłuższą metę będzie to łatwiejsze niż łatanie Neuro, a wynik końcowy może być dużo lepszy i bardziej modyfikowalny (można by zrobić mechanikę bez świata nawet (jak GURPS). Owszem start nie będzie łatwy i będzie to wymagało trochę roboty, ale zbliżają się wakacje, czasu będziemy mieli aż za dużo (przynajmniej ja), więc czemu nie spróbować?

Tak, spodziewam się hejtingu z waszej strony, ale pomyślcie nad tym tak na serio.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#2 2012-06-19 16:55:11

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: System

Jak będzie ci się nudzić to rób. I tak ameryki nie odkryjesz i albo wyjdzie ci Neuro, albo D20 albo WoD albo filmówka JJ albo coś jeszcze bardziej bezsensu i niegrywalnego. Przypominam jak jest z każdą mechaniką jaką poznajemy - vide L5K i teksty przez 1,5 godziny "no to zupełnie jak WoD" itp. I tak padniesz po dwóch dniach jak to już było choćby z robieniem Fallouta.

BTW to powinno być hate, a nie hejt ale rozumiem że tak jest bardziej "nerdowsko".


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#3 2012-06-19 17:10:19

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System

A może zrobimy wreszcie coś porządnie, co nie będzie półproduktem i spróbujemy zrobić własną mechanikę opartą na rozwiązaniach, które podobają nam się w innych systemach. Na dłuższą metę będzie to łatwiejsze niż łatanie Neuro, a wynik końcowy może być dużo lepszy i bardziej modyfikowalny (można by zrobić mechanikę bez świata nawet (jak GURPS). Owszem start nie będzie łatwy i będzie to wymagało trochę roboty, ale zbliżają się wakacje, czasu będziemy mieli aż za dużo (przynajmniej ja), więc czemu nie spróbować?

- To będzie za trudne jak dla nas a łatanie neura jest prostsze. Naturalnie nie mówię nie jeżeli zrobisz kręgosłup to ja mogę pomóc.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#4 2012-06-19 17:19:58

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System

@SS Trzymam za słowo.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#5 2012-06-19 17:29:20

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System

Od razu zastrzegam jeżeli to będzie mechanika typu emo rpg to odpadam.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#6 2012-06-21 13:07:01

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System

Żeby nie było to nie ma być hejtowanie, tylko napiszę do rzeczy.
Nowa mechanika wydaje się dobrym pomysłem, ale do czasu aż zacznie się ją robić, albo się pomyśli więcej.

Czy mechanika ma być prosta czy realistyczna (w miarę), raczej realistyczna w naszym przypadku bo inaczej byśmy nie bawili się w robienie prostych bo takich jest trochę.
Więc taka mechanika musi być skomplikowana, co samo w sobie przedłuża proces robienia, bo wszystko musi się zgadzać, musi być zbalansowana co już samo z siebie jest trudne, bo potem wyjdzie coś co ma dziury jak mechanika jadowego.
Ale jeśli chcecie bardzo to ja mogę coś tam zrobić, szczególnie że co najmniej z trzy razy zaczynałem robić moją mechanikę.

W sumie moje pomysły, mechanika na %, bo to jest proste oczywiste i łatwo sobie wyobrazić poziom umiejętności.
Tak samo łatwo jest do tego dodać statystyki do 10 (jak Special) i dzięki temu można łatwo robić rzuty k100 nimi.

W sumie moje założenie ze starego wymyślania.
Statystyki:
Siła - ile możesz nosić, bonus do obrażeni wręcz
Wytrzymałość - ilość HP, odporność na radiacje itp
Percepcja ? - nie wiem co miało by to mechanicznie dawać ? (chyba że jak w falloucie, per to inicjatywa)
Zręczność - prędkość poruszania może ? (to może być z dziwnych wyliczeń zr siły i wytrzymałości)
Spryt - zmniejsza ilość expa potrzebna do rozwijania wszystkich umiejętności, ale tylko trochę
Charyzma - było by dobrze mieć ale nie wiem co ma mechanicznie dawać

Statystyki dawały by też zmniejszenie bądź zwiększenie ceny podwyższania umiejętność.
Tzn masz dużo zręczności- uniki będą tańsze, ale za to masz mało Sprytu to medycyna, naprawa itp będą droższe.

Umiejętności były by liczone ich początkowa wartość, od statystyk, ich kombinacji coś jak w moich proponowanych zmianach do neuro. 
Plus do tego było by dużo punktów umiejętności, zależnie od wersji czy były by jakieś profesji czy nie, mogło by to być jakoś konkretniej podzielone (jakieś tam profesyjne, wolne, hobby itp)

Do tego sztuczki/perki które by się uzyskiwało jak w neuro, zależnie od umiejętności statów itp.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#7 2012-06-21 13:25:20

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System

Żeby nie było to nie ma być hejtowanie, tylko napiszę do rzeczy.

- Musisz zacząć odróżniać kiedy heitujesz a kiedy nie. Może nie zauważyłeś ale właśnie bardzo pomogłeś samym rzuceniem pomysłu. Większość twoich pomysłów jest dobra (albo i wszystkie).

bo potem wyjdzie coś co ma dziury jak mechanika jadowego.

- U Jadowego nie ma dziur. Tam jest jedna wielka dziura.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#8 2012-06-21 13:53:52

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System

Wiesz ja jak pisałem chciałem zrobić swój własny system, ale to co napisałem to jest łatwiejsza cześć, zresztą jak widać oparta w większości na fallautowym Special-u.

Bo do tego wszystkiego trzeba opracować modyfikatory, dużo modyfikatorów, to musi być przemyślane.
Dalej walka, strzelanie nie jest takie trudne, ale walka wręcz już tak.
I jeszcze trzeba patrzeć żeby nie wyszedł ołów do kwadratu.

I tak samo pytanie czy to ma być uniwersalny system czy do jakiegoś konkretnego systemu ?
Bo np to co ja napisałem średnio pasuje do czegoś z magią (fantasy).


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#9 2012-06-21 14:08:54

Daimio

Weteran

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1304
Punktów :   

Re: System

Wiesz ja jak pisałem chciałem zrobić swój własny system, ale to co napisałem to jest łatwiejsza cześć, zresztą jak widać oparta w większości na fallautowym Special-u.

-Większość rzeczy jest już wymyślona a SPECIAL nie jest złym wzorem.

Dalej walka, strzelanie nie jest takie trudne, ale walka wręcz już tak.
I jeszcze trzeba patrzeć żeby nie wyszedł ołów do kwadratu.

-Słusznie

I tak samo pytanie czy to ma być uniwersalny system czy do jakiegoś konkretnego systemu ?
Bo np to co ja napisałem średnio pasuje do czegoś z magią (fantasy).

-Dlaczego niby? Rzucasz czary ze sprytu tak samo jak np. strzelasz z percepcji/zręczność czy coś w tym rodzaju.


Internet nie wybacza!!!!

Offline

 

#10 2012-06-21 17:49:21

 MeMadao

Sir

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 1963
Punktów :   

Re: System

UWAGA!: Ten post będzie dosyć nieskładny.

Sam w sobie system ma być w miarę uniwersalną mechaniką bez świata, z nastawieniem na Modern+SF+Światy WoDopodobne (modern z magią i potworkami), Fantasy może być trudne w skalibrowaniu, ale jeśli się uda, to nie będę narzekał.
Zakładam temat, w którym będzie można zgłaszać propozycje rzeczy, które chcielibyśmy zobaczyć w Systemie, w nim będzie wyjaśnione co i jak.


Myślałem nad paroma punktami, które trzeba ustalić jako podstawę wszystkiego:
1. Kostki - chcemy k6, k10, k20, k100 czy ich kombinacje? Rzut ma być pojedynczą kostką czy kilkoma? Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety - k6 mają mały rozrzut, k10 samo w sobie też, k20 jest spoko, ale k100 łatwiej połączyć z sensownym systemem skilli. Pojedyncze kostki lepiej działają z dużymi nominałami (k20 i k100), kilka kostek na rzut natomiast z k6, k10 i zestawami (jak w sevedżu).
Moim zdaniem najlepsza do testów jest k100 - duży rozrzut wyników, pozwala na łatwe testy (jak w Zewie). Obrażenia natomiast rozgrywałbym za pomocą różnych wielkości kostek. Pozwala na łatwe stopniowanie siły broni - z k10 wyjdzie nam WH, w którym obrażenia są skrajnie bez sensu, bo wszystkie bronie tak na dobrą sprawę zadają tyle samo.
2. Statystyki i Umiejętności - zakładam, że nie chcemy odejść od tego schematu. Pytanie więc - na co ma być położony nacisk: skille czy staty? Nacisk położony na staty znacznie ułatwi nam życie, ale zrobi drugą NS, gdzie mając 17 stata i skill na 1 jest się bogiem; nacisk na skille spowoduje potrzebę dosyć dużego rozdrobnienia umiejek i wydłuży tworzenie postaci (vide Eclipse Phace), ale urealistyczni grę. Inną kwestią jest to, jak bardzo umiejętności powinny zależeć od statów i czy mają mieć one wpływ na skille tylko podczas tworzenia postaci (jak w Falloucie) czy przez całą grę (np. Dzikie Pola).
3. Statystyki: Rozdrabniamy się, czy robimy coś w stylu SPECIALa? Rozstrzał statów ma być duży czy mały? PP podał pomysł, który może być przy drobnych modyfikacjach (np. zamiana Charyzmy na NSowy Charakter).
4. Dodatkowe bajery: Czy chcemy takie rzeczy jak Wady i Zalety, Pochodzenia, Profesje, Sztuczki, Traitsy jak z Fallouta i jak miałyby one działać.
5. System rozwoju postaci: Zakładam, że wszyscy mówią zgodnie Veto! dla systemu levelowego i chcemy uczciwą expową dowolność. Pytanie tylko z jakiego systemu chcemy podebrać system rozwoju postaci? Fallout odpada, bo to poziomy, WoD będzie ciężki do przerobienia na duże wartości skilli (a takie będą musiały być przy testach na k100), NS odpada zupełnie przy tym systemie, CP2020 mógłby być, ale trzeba by zwiększyć ilość przyznawanego xp, a najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem byłby system prawie jak z Eclipse Phace i podnoszeniem skilli za xp 1/1.
6. System tworzenia postaci - rzucamy na staty? Rozdajemy umiejętności? Robimy tak jak w L5K i dajemy jedną pulę do rozdania na cokolwiek? Jakie są wasze propozycjie?

To tak na szybko. Tak na dobrą sprawę wolałbym, takie rzeczy obgadywać na żywo, bo na forum ciężko pisać dłuższe posty

EDIT: Byłbym zapomniał - pkt 6.


You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt...

Offline

 

#11 2012-06-21 19:27:33

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System

1 - Kości k100 najłatwiej jest zrobić sensowne umiejętności.
Obrażenie to w sumie zależy ile było by HP, bo bez tego nie ma co się zastanawiać, ale dla mnie za dużo rodzajów kości jest złe, i niepotrzebnie komplikuje wszystko.

2- Zdecydowanie umiejętności, raz że jest to realistyczne, a dwa ma to więcej sensu i daje dużo więcej możliwości robienia różnorodnych postaci.
A statystki powinny dawać tylko początkową wartość, i jak pisałem zmniejszać/zwiększać cenę rozwijania umiejętności, bo to też ma sens.
Ale z drugiej strony powinny same coś dawać staty, co pisałem wcześniej.

3- Special jest ogólnie fajny, ale dla mnie charyzma i siła woli powinna być osobno, bo nie tak jak w neuro, że mistrz żydowski jest największym twardzielem który się nikogo nie boi, a odważny dres jest mistrzem perswazji.
A staty jak pisałem do 10, co sprawi że rzuca się k100 lub k10 (5-50%, 3-30% itp), to jest łatwe proste i przyjemne, a można zrobić jak falloucie, każdy stat na 5, i można modyfikować (dodawać/odejmować)

4- Wady/zalety są fajne i to jest akurat spoko, a zalety miały by postać sztuczek tylko na początku gry, lub może (albo to i to) dostawało by się punkty (jak gamble w NS) na dalsze kroki.
A sztuczki ja chce, bo to jest fajne, a to tylko będzie roboty trochę


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#12 2012-06-21 23:17:34

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: System

Wszystko to co Paweł plus zaproponowałbym system tworzenia postaci na punkty. Dostajesz X punktów, stat kosztuje 5 jak nie wydasz to umiejka po 1 jak nie wydasz to cośtam. Od tego wady i zalety ale z sensownym ograniczeniem (kadłubkom mówimy nie!). Albo poprostu zrzynka z L5K - jakaś liczba xp na start i róbta co chceta.

Do broni różne kostki będą spoko (jak Savage czy D&D) wszystko nie może zadawać między k10+2 a k10-5 bo wychodzi że łyżką zadajesz więcej obrażeń niż z browninga


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#13 2012-06-22 10:59:23

peruniec

Komisarz

Skąd: CZk
Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 2359
Punktów :   

Re: System

Szczerze co do kości, to jak dla mnie zależy od tego ile będzie HP, i jak śmiertelny to ma być system.

Można zrobić z dwoma rodzajami kości (jak w CP) k6 i k10, tylko np pistolet komar to k6 a ak47 będzie np 2k6 lub 2k10.

Co do innych dobrych pomysłów, to minusy z ran, bo ostatnio grając w 40-stkę doszedłem do wniosku że kiedy tego nie ma to bardzo tego brakuje.

Szczerze to zastanawia mnie tez czy lepsze jest zrobienie ogólnej tabelki do broni palnej (jak w neuro) czy dla każdej broni uproszczony schemat minusów za zasięg, np 3-4 kategorie.
Ta druga opcja wprowadziła by większe zróżnicowanie w broniach, ale też więcej roboty.
Tak samo fajne z neuro są cechy broni (niezawodny, celny itp) bo tak się też robi większą różnorodność.

Fajnie by było też zrobić walkę mele, o ile ma być realistyczna w podobny sposób jak w DP że poziom umiejętność daje ci punkty walki (np 10%=1 pw) i rozbudowana walka, z zasięgami itp.


W ogóle jeśli się coś ustali z HP to ja mogę zrobić bronie palne.


My armor is contempt. My shield is disgust. My sword is hatred. In the emperor's name, let none survive.

Offline

 

#14 2012-06-22 15:12:02

Patryk

Ktoś ważny

Zarejestrowany: 2012-02-20
Posty: 811
Punktów :   

Re: System

Robiąc HP trzeba sobie coś założyć. Jak bardzo śmiertelne to ma być i przykładową broń odniesienia np AK47 albo M16. Powiedzmy że będzie zadawać k10 obrażeń (średnio 5) Ile przeciętnych strzałów w korpus potrzebnych jest żeby zabić człowieka? To tyle HP musi mieć przeciętny człowiek (załóżmy że przeciętniak ma 5 wytrzymałości, i trzeba 3 strzałów żeby się złożył => powinien mieć więc ok 15 HP, więc HP = Wytrzymałość/10*3 (bo procentowo 50% => 5 punktów => 15 HP).


"Bo obetnę sobie rękę i to wy będziecie mi obciągać!"

Offline

 

#15 2012-06-24 04:59:01

 JJ

Ktoś znany

Skąd: Lokacja Startowa - The House
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 302
Punktów :   
WWW

Re: System

Patryk podał najlepszy przykład, wykorzystywany w wielu RPG.
Czyli przeciętny człowiek wymachujący toporem zadaje na
średnich obrażeniach tyle żeby zabić innego przeciętnego gościa.
I masz wyznaczone "średnie HP". Tak samo z kałachami
czy fajerbolami.

Jak wrzucicie wszystkie fajne rzeczy z innych RPG-ów
lub na nich wzorowane, to wyjdzie Wam jakiś kosmicznie
przydługi i niespójny system. Czyli, na przykład, albo
pseudo-KP albo szczegółowa mechanika z unikami
i lokacjami pancerza. Albo obrażenia poziomowe
od Komicznych do Krytycznych, albo coś w stylu
kostkowych rozstrzałów od K6 do 3K6+1.


Co do hejtowania moich systemów - nie twierdzę, iż są jakieś
magiczne, ale żaden z nich nie jest po prostu ładnie rozpisany
tylko istnieje na kilku kartkach, lekko pomieszanych.
Jak powstanie z czyjejś ręki namiastka pełnoprawnego systemu,
to wtedy będę zważał na krytykę (konstruktywną).


Twoja Mama!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sesyje.pun.pl savo przeciw pleśni psychoterapia Piła materace hilding