Podstawa mechaniki
Procenty są zamieniane na bezpośrednie modyfikatory. Suwaki są zastąpione przez bonus/minus 3
Poziomy trudności są wielokrotnością 3. Prosty -3 Przeciętny 0 Problematyczny +3 Trudny +6 Bardzo trudny +9 Cholernie trudny +12 Fart +15
Punkty życia, leczenie i minusy z ran Człowiek ma 30 punktów życia.
Leczy się obrażenia jako jedną ranę. Wszystkie wartości leczenia sumują się. Do 10 obrażeń jest to test przeciętny (0) a od 11 obrażeń test jest problematyczny (+3) dla pierwszej pomocy. Do 10 obrażeń jest to test problematyczny (+3) a od 11 obrażeń test jest trudny (+6) dla leczenia ran. Naturalne leczenie to 1HP dziennie. Pierwsza pomoc leczy 1HP Leczenie ran leczy 2HP Leczenie ran wymaga użycia torby medyka, inaczej dostaje podwyższa się o jeden poziom trudności (+3)
Minusy z ran są połową obrażeń zaokrągloną w dół (np 13 obrażeń to minus 6)
walka Modyfikatory trafienie w część ciała są takie same dla walki strzeleckiej i wręcz. Głowa +9 Korpus i kończyny +3
Walka wręcz rozgrywa się w tej samej inicjatywie co walka strzelecka. Test ataku jest testem przeciwstawnym, broniący nie traci segmentów na obronę. Przewaga daje utrudnienia broniącemu się w wysokości 3 za każdego atakującego.
Modyfikatory zasięgu walki strzeleckiej są zmienione na system 4 poziomów zasięgu ze stałym minusem. Każdy następny poziom zasięgu jest dwukrotnością poprzedniego (np 10/20/40/80) Utrudnienia za zasięg to: Pierwszy - 0 Drugi - +3 Trzeci + 6 Czwarty +15
Zacięcia broni są zmniejszone. Niezawodna =20, Przeciętna =19-20, Zawodna =18-20
|