Osłony: Cel zasłonięty litą i wytrzymałą osłoną (np. ściana) otrzymuje pełny bonus (w zależności od stopnia ukrycia) Cel zasłonięty jedynie przed wzrokiem (chowający się w trawie, za kawałkiem dykty) otrzymuje tylko połowę przysługującego mu bonusu (w przypadku np. leżenia w trawie otrzymuje tylko wyższy modyfikator (z trawy lub z leżenia). Jeżeli cel jest całkowicie niewidoczny (np. leży w wysokiej trawie, przesłania go gęsty dym) i postać strzelająca nie wie gdzie DOKŁADNIE [decyzja mg] znajduje się wróg, korzysta z reguł przypadkowego trafienia.
Produkcja amunicji: Aby zrobić amunicję trzeba mieć: łuski, proch, pociski, spłonki Jeżeli postać nie ma zestawu do robienia pocisków konkretnego kalibru, amunicja wychodzi kiepskiej jakości Jeżeli postać nie ma laserowych pocisków (porządnie wykonanych z dobrych materiałów) i posługuje się substytutem (np. lane z ołowiu) wychodzi amunicja słaba. Pocisk może być równocześnie słaby i kiepski.
Torba medyka: Torby medyka dzielą się na 3 rodzaje - bieda (20 gambli), standard (40 gambli), full (75 gambli) Torba bieda mieści 2 zestawy PP i 1 Leczenia ran, waży 1 kg Standard mieści 4 PP, 2 Leczenia, waży 1,5 kg Full mieści 7 PP, 4 Leczenia, waży 2,5 kg. Zestawy leczące kosztują bazowo 5 gambli PP, 8 Leczenia Udzielanie PP/Leczenia bez zestawu jest obarczone karą 40%
Choroby przewlekłe: Leki działają dopiero po upłynięciu doby od zażycia (jeżeli bierzesz regularnie nic ci nie grozi, jeśli zlewasz i wejdziesz na stan chorobowy, to dopiero po 24h od łyknięcia pigułek ci przejdzie). Każdy dzień bez wzięcia pigułek zwiększa szansę na ostrzejszy stan o 2 oczka [zasada z podręcznika]
Akcja: Złożenie się do strzału Trwa 1 segment, postać mierzy do czasu wykonania biegu, padu na ziemię (pomijając przyklęknięcie), czynności wymagającej użycia ręki. Niektóre inne akcje mogą też przerwać akcję (decyzja GMa).
Strzelanie: Strzelanie zachodzi w 4 trybach: Strzał z biodra (bez złożenia się do strzału) - tylko zr, 40% kary do trafienia (shotguny i pistolety tylko 20%), tabela zasięgu pistoletów Strzał celowany - (zr+per)/2, bez kar. Wymaga złożenia się do strzału. Tabela zasięgu zależna od broni. Strzał snajperski - trwa dwie tury, (zr+per)/2, można użyć w nim suwaka. Tylko karabiny i karabiny wyborowe/snajperskie z lunetą. Znalezienie celu wymaga testu wypatrywania (przeciętny+wszystkie modyfikatory) Ogień maszynowy - (zr+per)/2, tabela zasięgu PM (chyba że broń bazowo ma krótszy), broń stabilnie zamocowana (w tym trzymana przez postać z nadwyżką 3 pkt budowy) może korzystać ze zwykłej tabeli zasięgu. Nie dotyczy krótkich serii. Bez złożenia się do strzału kary jak przy strzale z biodra.
Czyszczenie broni: Dbanie o broń (czyszczenie jej, i tego typu pierdoły) - minimum 1 rusznikarstwa, o 1 mniejszy przedział zacięć. Cały proces zajmuje pół godziny. Maks 20 zawodności.
Krytyki w strzelaniu: Kryt=obrażenia poziom w górę, zachodzi przy 1,2 na kości zacięcia (czasem więcej) Cecha amunicji: mocna (dodatkowe oczko w testach krytyka) Cecha amunicji: bardzo mocna (dodatkowe 2 oczka) Nacięte pociski (dodatkowe 3 oczka krytyka, przebicie 1 w dół) Trafienie w bańkę/jaja/serce (+80% utrudnień): dodatkowe 8 oczek krytyka (bez munchkinów pół na pół) Krytyk na shotgunie odnosi się tylko jednej rany zadanej w strzale (wybiera strzelający).
Ogień ciągły Strzelając ogniem ciągłym postać strzela w każdym segmencie 2xszybkostrzelność pocisków.
Zacięcie przy ogniu ciągłym Kość zacięcia turlana jest w każdym segmencie ognia ciągłego (przy ogniu ciągłym 3 rzuty). Krytyk na kości zacięcia dotyczy tylko 1 kulki po danym rzucie.
Walka wręcz: Działania z kości walki wręcz są wykonywane w odpowiadających im segmentach (1 kość - 1 segment), przy akcjach za większą ilość kości akcja dzieje się w pierwszym poświęconym na nią segmencie.
Tryb bersekera: Nie daje automatycznie inicjatywy, pozwala jedynie na atakowanie kośćmi obrony (osoba z inicjatywą musi się wtedy obronić przed tymi atakami i za resztę sukcesów może atakować normalnie)
Walka wręcz z przeciwnikiem nieświadomym/obezwładnionym: Osoba obezwładniona/nieświadoma automatycznie nie uzyskuje sukcesów na żadnej kości, więc nie może się bronić.
To do: pancerze, opisy statów, umiejki na różnych statach, zmiana broni do WW, dodać 2 choroby za hemo i paranoję
|