Patryk - 2013-06-04 17:42:06

Moja taka mała propozycja, bo zawsze jest problem z Żydami którzy na 19 charakteru i 8 perswazji sprzedają każdemu barmanowi jego własny bar i to tak że ten się jeszcze targuje żeby więcej mu zabrali bo on nie chce mieć tak dużo... Nerfi ich to tylko odrobinkę (o czym zaraz), ale głównie jest to użyteczne narzędzie dla MG, które zapobiega "postojowaniu cen" - czyli dymaniu graczy albo mga przez wymyślanie cen zupełnie z dupy. Potem są sytuacje takie jak "przebiłem go o 100 sukcesów, ma arcymistrzowski test w którym rzucił 3x20 i opuścił mi cenę tego browninga o 5 gambli?!"

Jak to ma wyglądać?
MG ustala (podręcznik + ewentualne modyfikatory miejscowe) i mówi cenę, jeśli gracz się nie zgadza (a kumple zza pleców szepczą "targuj się") to rzucamy przeciwstawny test Perswazji. Każdy sukces przewagi to modyfikacja ceny o 5% (ułamki zaokrąglamy w dół). Maksymalna zmiana to 50% ceny bazowej. Cecha Handlarza "Lepsza cena" (bohater^3) daje automatyczne 2 sukcesy, ale (zgodnie z opisem cechy) tylko jeśli to gracz kupuje.

Dobre? Słabe? Niepotrzebne? Posysa? Propozycje zmian, dziury do munchkinu? Oczywiście zaokrąglanie w dół powoduje że opłacalność tego przy małych kwotach jest żadna (coś co kosztuje 1 zawsze będzie 1 kosztować nieważne jakim bogiem handlu nie jesteś), przy cenach np samochodu widać różnicę ale nie jest ona całkowicie zależna od widzimisię MG.

@Mateo - co powiesz na osobny dział na forum pt. Errata? Ułatwi to zakładanie takich mini tematów do dyskusji nad poszczególnymi punktami, nie zrobi się burdel i wszystko nie będzie w jednym temacie pomieszane między offtopem i kłótnią o klimat.

www.sesyje.pun.pl Fotografia busy Bruksela